het zoveelste verhaal

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
gerscheer
Verslaafd aan het forum

het zoveelste verhaal

Berichtdoor gerscheer » Za Okt 01, 2005 4:20 pm

Iik ben een man van 55 jaar weeg 97 kg (teveel dus) ben stevig gebouwd en ben 1.80 lang. Bij deze mijn verhaal. c.q. vragen. Ik ben zo'n 20 jaar geleden plm 30 kg gram afgevallen door een dieet dat ik moest volgen van mijn arts voor een cholestorol probleem. Ben in die tijd af gevallen van 105 kg naar 75 kg. Dit heb ik 15 jaar zo kunnen houden. Langzaam begon ik 5 jaar geleden te groeien met een paar onsjes per keer na een verjaardag of vakantie. Vroeger ging dat er weer makelijk af maar nu niet meer. Van allerlei dieeten geprobeerd en uiteindelijk bij een dieetiste terechtgekomen die mij vertelde dat ik aan ondvoeding leed. Ik at toe (vorig jaar) 1 boterham s' morgens 1 s' middags en avondeten normaal niet teveel vlees en niet teveel pasta en aardappelen. Wel veel groenten. Ik eet dus nu wel iets meer maar kom niet bij en val niet af als ik maar gewoon doe. Wanneeer ik weer eens naar een verjaardag ga en een klein handje nootjes of chips en een gedeeld appelgebakje (mijn vrouw heeft lichte suiker) heb ik wel weer een onsje erbij. Ik beweeg verder veel sport minimaal 3 a 4 maal per week en wij lopen samen plm 20 km per week. Snoep niet gebruik weinig vet geen koek geen snacks. En heb ook geen zittend werk. Ik las de artikelen en vond daarin zoveel overeenkomsten. Honger na het eten eigenlijk bijna altijd honger. Moe lusteloos enz en had ineens weer eens een sprankje hoop. In ieder geval heb ik nu weer eens het gevoel dat ik dit " niet alleen " heb. Graag julle ervaringen en eventueel adviezen

Met vriendelijke groet,

G.Scheer
Laatst gewijzigd door gerscheer op Ma Nov 07, 2005 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 01, 2005 9:07 pm

Hallo zag je bericht hier in het canida forum staan. Dit forum is eigenlijk voor de behandeling van een candida infectie, begrijp dat je die niet hebt.

Het forum overgewicht is pas over een paar maanden open, ik ben aan het proefdraaien.

Kijk eens naar mijn artikelen over overgewicht

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... cht.1.html

en geef je op voor het informatie channel:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/subscribe.html
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

DeeDee
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor DeeDee » Za Okt 01, 2005 10:35 pm

Als ik het zo lees, ook al staat het in het candida forum :D heb je last van iets wat lijkt op een koolhydraat verslaving.
Daar kun je heel makkelijk achter komen door 2 weken een koolhydraatarm (en suikervrij) dieet te volgen. Als het goed is neemt je hongergevoel dan af en voel je je waarschijnlijk ook minder moe.

Er zijn momenteel een aantal bekende kh-arme dieten, zoals Atkins en SouthBeach. Atkins vind ik zelf een beetje engig door al het vet en SouthBeach doe ik zelf (als opvolging van het candidadieet).
Google het anders eens en lees je in op beide dieten. Mag ik hier een link neerzetten? Anders mag de moderator hem weg-editen :D Check ook eens www.southbeachforum.net

Je kunt ook bij de dokter je vit B 12 laten meten. Een tekort hieraan kan ook vermoeidheid en zelfs altzheimer achtige symptomen veroorzaken.

Succes!
If i’m not here, I’ve gone out to find myself. If I return before I get back, please keep me here.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Okt 02, 2005 1:06 pm

een heel goed advies DeeDee.

Chroom in combinatie met biotine en alfa liponzuur helpt ook bij een koolhydraat verslaving.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”