nadat bij mij onlangs (eindelijk) HPU gecontroleerd is en positief bevonden, ben ik maar eens op internet gaan zoeken en kwam diverse malen op dit forum uit en vind het zeker interessant wat ik tot nu toe las, dus ook maar geregistreerd.
Waarom eindelijk gecontroleerd: al van kinds af aan heb ik allerlei vage klachten en iedere keer als ik er mee naar mijn huisarts(en) ging, konden ze niks constateren. Vaak duurt het 8 jaar of langer! voordat ze "iets" kunnen constateren. Gelukkig gaf iemand me de tip eens langs een orthomoleculair arts te gaan en daar krijg ik tenminste alle medewerking van. Mijn eigen huisarts wilde niet eens controleren op schildklierproblemen of HPU, simpelweg omdat er toch "niets aan te doen is" en HPU is zo vaag, dus waarom controleren. Voor mij betekende de HPU test gewoon al een stukje zekerheid, nog niet eens het idee er iets aan te kunnen doen, maar 1 van de dingen wat ik het vervelends vind, is het overgewicht. Ik eet weinig en doorgaans gezond, maar afvallen lukt gewoon niet. Ben al ruim 15 jaar serieus op mijn gezondheid aan het letten. De enige manier dat ik 10 kilo kwijtraakte, was met behulp van medicijnen, maar ook die zaten er met zeer korte termijn weer (na paar weken zien zijn) aan.

Sinds kort ben ik begonnen met een 5-tal medicijnen, dus dat eerst eens afwachten hoe dat gaat werken, al is 1 ding al goed verbeterd: mijn metabolisme. Van 1x per 4/5 dagen kan ik nu minstens 1 keer per dag naar de wc. Dit is gewoon een heel nieuwe ervaring voor mij.

Zo, eventjes maar hierbij laten, want beetje druk op mijn werk.