even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Tinika
Nieuw in dit forum

even voorstellen

Berichtdoor Tinika » Zo Jun 04, 2006 1:49 pm

Hallo ik ben Tinika, ik ben een vrouw van 55. Mijn lengte is 1.67 en weeg 72 kilo. Op zich valt dat nog wel mee, maar ik heb altijd rond de 63 kg gewogen en dus voel ik mij wel dik en heb er ook last van. Het laatste jaar is mijn gewicht met 8 kilo gestegen terwijl ik niet echt meer at.
Ik wil graag weer terug naar mijn oude gewicht in ieder geval onder de 65 kg. Mijn BMI is 25.8 en heup ratio is 1.3. Ik gebruik circa 1500 caloriën per dag. Dit kan bij een verjaardag of uitje wel meer zijn, maar is soms ook wel minder circa 1350 cal. Ik probeer 3 keer per week een uur te wandelen/nordic walken of fietsen. Meestal lukt dat wel.
Ik heb regelmatig een hongergevoel overdag. Soms helemaal niet, dan weer een periode wel, ook vaak niet lang na een maaltijd.
Ik heb wel klachten die horen bij hypoglycemie. De 1e 8 wel, de laatste 4 niet. Wel gehad, maar dat is jaren en jaren geleden. Ben alleen niet stressbestendig meer. Ik heb geen diabetes. Ik lust wel vis, maar eet het weinig omdat ik een histaminearm dieet volg en daarin vis niet goed is voor mij.
2. Ik ben gehuwd en heb 2 kinderen die beiden uit huis zijn. Mijn kinderen niet echt, mijn man net als ik iets teveel gewicht. Mijn oma had ouderdomssuiker.
3 mijn bloeddruk is 80/140 en mijn cholesterol is 6.5.
Mijn TSH is pas gemeten en was 1.76. Op zich normaal, maar 5 jaar geleden was de waarde 0,6. De T4 is nu 10,38 en 5 jaar geleden 16.5 dus behoorlijk gezakt. Verder is niet geprikt en ik heb begrepen dat ik last van mijn schildklier zou kunnen hebben of de hypofyse, hypothalamus of de bijnier. Dat wordt in juli verder uitgezocht door de internist.
4.Ik ben niet de hele dag met eten bezig, maar eten op zich houd mij wel bezig i.v.m. mijn vele voedselintolleranties en allergieën. Moet er dus altijd rekening mee houden wat mij wel vaak heel boos maakt. Ik vind ook nog eens bijna alles lekker of het nu brood is zoet, hartig gewoon of apart. Wel eet ik graag brood met ontbijt, brood of pap als lunch en 's avonds pasta, aardappels, rijst en zo. Ik eet zoveel mogelijk biologisch, wat lang niet altijd lukt, omdat het niet overal te koop is, met name in het buitenland en dan beland ik vaak in een negatieve kring. Iedereen vind mij nooit dik, maar toen ik 5 jaar geleden 20 kilo ben afgevallen ( woog toen 83 kilo) zei wel iedereen dat ik er zo goed uit zag.
5. Ik heb mijn leven lang veel last gehad van pms, nu ben ik in de overgang en heb er eigenlijk weinig klachten van, alleen een paar weken opvliegers gehad. Ik heb in mijn werk een burnout opgelopen en was flink overspannen, dit is 15 jaar geleden. Nu ben ik veel rustiger, maar ben nog steeds niet stressbestendig dus.
6. Ik gebruik vanwege allergie zo weinig mogelijk medicijnen, alleen kunsttranen voor mijn droge ogen.
7. Ik heb een autoimmuunziekte Sjögren. Dit behoort tot de reuma aandoeningen en de klachten zijn moeheid, droge ogen, mond enz. en gewrichtsklachten, zoals al aangegeven waarschijnlijk schildklierproblemen. Heb ook vele klachten die er bij horen zoals o.a. een laag lichaamstemp. 's morgens van 36.3, Ik heb veel allergieën en voedselintollerantie. Kan geen conserveermiddelen, kleurstoffen en smaakstoffen verdragen die ik overigens wel eens eet. Het histaminedieet volg ik vanwege de vele hartkloppingen die ik altijd heb en die nu gelukkig veel minder zijn. Ook als ik een tandartsverdoving moet, dan moet ik eerst medicijnen slikken voor ik de verdoving kan hebben. Injecties voor een frozenshoulder bleken totaal verkeerd uit te werken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Specerijen kan ik niet nemen, koffie en thee alleen caffeïnevrij, geen frisdranken zoals cola enz. geen varkensvlees en geen vis. Het beste is alles zo natuurlijk mogelijk. O ja, ik heb ook hyperreactieve longen en ben snel benauwd van rook, smog, bbq enz.nou dit is wel voldoende denk ik. ben benieuwd naar reacties.
groetjes Tinika

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Jul 18, 2006 5:03 pm

Tinika ik zou graag willen weten wat jouw TSH en FT4 en FT3 waarden zijn, en het liefst ook anti-TPO, om te zien of je de ziekte van hashimoto hebt.

Je hebt zeker klachten die overeenkomen met hyperinsulinemie

Maar doe daar nog niks aan, laten we eerst kijken hoe de schildklier het doet, of niet doet.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Tinika
Nieuw in dit forum

schildklierwaarden

Berichtdoor Tinika » Wo Jul 19, 2006 10:03 am

Hallo Willy,
Bedankt voor je reactie,
Er is nooit gekeken naar de FT3 en de Anti-TPO dat wil ik wel nu onderzocht hebben. Ook zou er een verband kunnen zijn met de hypofyse/hypothalamus en bijnier. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn doordat ik in 1995 na een operatie een slagadelijke bloeding heb gehad.

De volgende waarden zijn in de loop van de jaren vastgesteld:
mrt 2001 TSH 0.67 Vrije T4 16.5
aug 2003 TSH 0.09 Vrije T4 12.57
feb 2004 TSH 1.47 Vrije T4 10.08
nov 2004 TSH 1.37 Vrije T4 10.26
mei 2006 TSH 1.76 Vrije T4 10.38

Wat houdt hyperinsulinemie eigenlijk in?
Groeten,
Tinika

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jul 20, 2006 11:40 am

hyperinsulinemie, kijk even hier:

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... icht.2.php

<H3>Klachten van hypothyroïdie (hypothyreoïdie)</H3>De <A HREF="http://my.webmd.com/content/healthwise/33/8253">klachten van hypothyroïdie</A> zijn:
<UL><LI>Vermoeidheid, spierzwakte
<LI>Spierkrampen, spierpijnen, stijve armen en benen
<LI>Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken
<LI>Obstipatie
<LI>Allergieën
<LI>onverklaarbaar overgewicht
<LI>dun haar dat afbreekt en uitvalt, broze nagels
<LI>intolerantie voor kou
<LI>droge, ruwe en bleke huid
<LI>verlaagde lichaamstemperatuur
<LI>pafferig gezicht vooral bij de ogen
<LI>PMS klachten, maandelijks
</UL>Patiënten herkennen bovenstaande klachten vaak niet omdat deze klachten soms gedurende een lange periode van soms wel 5 - 10 jaar zijn ontstaan. Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van “fact of life”, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten). Pas als ze voor hypothyroïdie worden behandeld merken ze het verschil. Het is daarom belangrijk dat patiënten voor zich zelf uitzoeken of hun klachtenpatroon mogelijk verband zou kunnen hebben met hypothyreoïdie.

KIJK EVEN WELKE KLACHTEN JE HEBT
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”