Opnieuw voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Esterella
Bekende op het forum

Opnieuw voorstellen

Berichtdoor Esterella » Wo Dec 06, 2006 12:43 am

Hallo,

Een heeeeeeeeeeeele tijd geleden ben ik ook al op het Pillie Willie Forum geweest. Ik toen mijn verhaal verteld, maar dit is al zo lang geleden dat ik het maar gewoon overnieuw doe. Daarom dus 'opnieuw' voorstellen.

Mijn naam is Esterella, ik ben inmiddels 35 jaar jong. Ik woon tegenwoordig in Saendelft (Assendelft - Zaanstad) (vh Zaandam).
Ik woon inmiddels ruim 2 jaar samen met mijn huidige partner.
Ik heb 2 dochters van nu 15 en 11 jaar.
Ik heb PCOS. Mijn grootste probleem is overgewicht.
Ik heb in de loop der jaren al van alles geprobeerd (wie niet) en het enige wat tot nog toe gewerkt heeft is lowcarb.
Helaas is dat zo'n 2 jaar geleden in het slop geraakt; mijn moeder werd toen ziek, kanker, zij is afgelopen maart overleden.
Omdat ik toch wel graag van mijn overgewicht af wil en daarmee ook van een hoop symptonen en ongemakken van de PCOS (waarschijnlijk veroorzaakt door insulineresistentie enzo) en het mij niet lukte om zelf weer mijn eetpatroon te veranderen, heb ik wederom de hulp ingeroepen van een dietiste. Dit heb ik een aantal jaren geleden ook al gedaan, met als resultaat dat ik 10 kg aankwam door haar eetvoorschriften, maar ik heb goede hoop dat deze dietiste anders is en open staat voor andere manieren van het behandelen van overgewicht. Ik zit nu in mijn 2e week, as donderdag heb ik mijn 3e gesprek met haar.

Ik zou dolgraag meer info willen over het slowcarb gebeuren, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.

Dat was het wel ff voor nu denk ik. (tis al laat en ik wil naar bed :wink: )

Groetjes
.· ´")) -:¦:-
¸.·´ .·´"))
((¸¸.·´ ..·´ -:¦:-
-:¦:- ((¸¸.·´* Esterella

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Dec 06, 2006 7:58 pm

Hallo Esterella

Welkom terug.....

Kijk even bij de andere discussies, met name op het gebied van schildklier en oestrogeen dominantie

Kijk voor dit laatste onder werp ook hier

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9157

ik zou graag willen weten of je een relatie ziet met deze stoornissen.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Esterella
Bekende op het forum

Berichtdoor Esterella » Do Dec 07, 2006 1:45 am

Hallo Willie,

De boel (forum & website) is enorm gegroeid zag ik, gefeliciteerd!

Ik geloof niet dat ik echt een relatie zie met die stoornissen.

Toen ik nog niet wist dat ik PCOS had heb ik wel veel info over die schildklier ingewonnen, dacht dat het dat was, pas toen ik achter PCOS kwam vielen puzzelstukjes op zijn plek.
Ik denk wel dat eea met elkaar te maken heeft, het heeft tenslotte allemaal te maken met hormonen, maar hoe en wat precies en in welke mate..??

Oestrogeen dominantie.. ik denk het niet, natuurlijk kan ik ja antwoorden op een aantal van die symptonen, ik denk dat veel mensen dat wel kunnen, maar er zijn meer neetjes dan jaatjes.

Volgens de dietiste zou ik last hebben van hypoglycemie.
Zelf denk ik meer aan insulineresistentie/hyperinsulinemie, of hoort dat allemaal tot dezelfde groep?
Ik moet nog een boel info vergaren wil ik hier met kennis over kunnen praten, het is nog een te grijs gebied voor me.

Voorheen zat ik er middenin, wist ik precies waar ik het over had, maar de laatste 2 - 2,5 jaar ben ik er niet meer mee bezig geweest (nieuwe relatie, nieuwe baan, moeder kanker, moeder overleden, verhuizing, etc etc) ik zit ook niet echt meer regelmatig achter de pc (in prive-tijd dan, op mijn werk zit ik er 8 uur beroepsmatig achter) dus het is allemaal wat verwaterd.

Gezien de resultaten die ik bereikt heb met lowcarb denk ik dat slowcarb goed voor mij zou zijn, ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik kan het ook (nog) niet uit mijn systeem krijgen dat kh slecht voor me zijn.

Ik wil de dietiste hier ook nog niet mee opzadelen, ben bang om haar af te schrikken, eerst eens zien waar zij allemaal mee komt.

Als je mij ondertussen kan vertellen waar ik meer info over slowcarb kan vinden ben ik je heel dankbaar.

Groetjes

¸.·´ .·´"))

Esterella
Bekende op het forum

Berichtdoor Esterella » Do Dec 07, 2006 11:21 pm

Ben net weer bij de dietiste geweest, volgens haar doe ik het goed (in de 1e week 2,4 kg kwijt, nu niets, gewoon gelijk gebleven)
Valt natuurlijk verder nog weinig over te zeggen, maar ff vb van wat ik dagelijks naar binnen werk:
ochtend: 1 bruine boterham met mager beleg, en van de dietiste moet daar ook boter op, iets wat ik niet lust, kop koffie, ongeveer 1/2 liter water.
tussendoor: 1/2 sinaasappel en 1/2 appel, koffie en water
middag: 3 bruine boterhammen met mager beleg (en soms boter, heel dun), koffie, water
tussendoor: 1/2 sinaasappel en 1/2 appel, thee en water
avond: maaltijd, ligt er aan wat we eten, soms aardappelen (dat eet ik dus niet, behalve als ze gebakken zijn :oops: ) groente en vlees, soms rijst met groente en vlees, of iets anders, veel variatie in elk geval.

Van de dietiste moet ik daarbij nog 400 ml melkproduct per dag naar binnen werken en moet ik die gekookte aardappelen eten.

Volgens de standaard voorschriften in principe niets mis mee, maar ja, ik ben geen standaard mens, daarom denk ik dat het brood, de aardappelen en de melkproducten niet echt oke voor me zijn. Wat het fruit betreft, tja, sommige soorten kunnen, andere weer niet. Wat wel en wat niet ben ik nog niet achter, ik denk dat rode en citrusvruchten wel oke zijn.

Verder probeer ik zoveel mogelijk de suikers uit de voeding te schrappen, want dat is sowieso slecht voor je.

Ik zou graag willen weten waardoor ik het brood enzo kan vervangen, dus als iemand die dit leest enig idee heeft hoor ik het graag.

Groetjes,

¸.·´ .·´"))

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Vr Dec 08, 2006 10:00 am

Hallo

Welkom

Heb je al toegang tot het behandelingsgedeelte? Dan kun je lezen wat wij allemaal eten als vervanging

In grote leinen voor mij geld:

s'morgens: 2 gebakken ei met variatie in wat ik er door doe
s'middags: Salade van groente of vis met kikkererwten(voor de langzame KH)
s'avonds: Slow carb eten en een half bakje kwark

Drinken: 2 koffie en 2 a 3 liter water, geen melk

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Vr Dec 08, 2006 12:32 pm

hallo esterella,

het is inderdaad zo dat de grootste factor bij PCOS suikers en geraffineerde koolhydraten zijn. er worden zelfs wel eens diabetes medicijnen gegeven om PCOS te behandelen maar dat geeft natuurlijk weer andere problemen. een dieet met minimaal koolhydraten is daarom inderdaad een belangrijk onderdeel van de behandeling.

aangezien hormonen ook een grote rol spelen zou je van dag 10 tot dag 26 van je cyclus natuurlijke progesteron creme kunnen smeren. daardoor wordt LH onderdrukt en blijft de eisprong uit waardoor de ovariumcysten niet worden gestimuleerd en na een aantal maandelijkse cycli dit gedaan te hebben worden de cysten kleiner en verdwijnen ze. natuurlijke lichaamsidentieke hormonen zijn ongevaarlijk en niet te vergelijken met synthetische hormonen.

ik kan je een a-4tje sturen met tips voor het dieet en een recept voor kikkererwtenpannenkoekjes (dat je overigens ook op deze site kunt vinden).dat zijn ideale broodvervangers

m.v.g.

marja

Esterella
Bekende op het forum

Berichtdoor Esterella » Vr Dec 08, 2006 9:13 pm

Hartelijk dank voor jullie reacties, nee ik heb geen toegang tot het behandelingsgedeelte, staat daar alle info die ik nodig heb?
Zo ja, hoe krijg ik toegang daartoe?

Ik ontvang graag dat recept van je Marja, bij voorbaat dank, mijn emailadres staat in mijn profiel.

Groetjes,

¸.·´ .·´"))

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Dec 11, 2006 10:00 am

Die toegang moet je krijgen van Willy. Je moet eerst de vragen van de site hier beantwoorden en dan een gesprek met Willy aangaan. Daarna geeft hij je toestemming als je tot de doelgroep behoort.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Dec 11, 2006 4:12 pm

Esterella schreef:Hartelijk dank voor jullie reacties, nee ik heb geen toegang tot het behandelingsgedeelte, staat daar alle info die ik nodig heb?
Zo ja, hoe krijg ik toegang daartoe?

Ik ontvang graag dat recept van je Marja, bij voorbaat dank, mijn emailadres staat in mijn profiel.

Groetjes,

Hallo Esterella

Pieter heeft gelijk ik geef mensen toegang

Zoals je hebt gelezen in mijn artikelen zie ik overgewicht als KOORTS een symptoom van een ziekte. Een voorbeeld is een schildklier deficientie

Ik schrijf over de behandeling van hyperinsulinemie EEN van de oorzaken van overgewicht en wil daarom EERST weten of je dat hebt.

Het heeft TOTAAL geen zin om aan een behandeling te beginnen zonder je de oorzaak van je overgewicht kent,
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”