Sjorsje stelt zich voor...

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Sjorsje1
Bekende op het forum

Sjorsje stelt zich voor...

Berichtdoor Sjorsje1 » Za Mei 05, 2007 10:13 am

Sinds 15 jaar heb ik problemen met overgewicht. Na een behandeling met Tamoxifen zijn de problemen begonnen. In zeer korte tijd ben ik 20 kg aangekomen. Helaas is het niet meer gelukt om dit gewicht weer kwijt te raken. Dit middel onderdrukt de oestrogeenproductie en wordt normaalgesproken voorgeschreven bij borstkanker (wat ik overigens niet gehad heb).

Nadien zijn ook andere problemen begonnen. Ik begon extreem veel vocht vast te houden, kreeg PCOS, extreme spierpijn, buikpijn rondom de eisprong tot het moment dat ik begon te menstrueren, depressies en extreme vermoeidheid.

Helaas is het in de reguliere gezondheidszorg niet tot een oplossing gekomen. Twee jaar geleden ben ik begonnen met het volgen van het Atkins dieet, daarna het South Beach. Daardoor werd de pijn tijdens de eisprong wel minder, maar ik viel er niets mee af. Mijn vochtprobleem bleef ook bestaan.

Een aantal weken geleden heb ik op deze site gelezen over oestrogeen dominantie. Ik herkende heel veel van mijn klachten in het overzicht. Daarna heb ik de creme en aanbevolen supplementen besteld bij De Rooy. Na een aantal dagen merkte ik meteen verschil. Na het smeren kon ik beter plassen en ik voelde me meteen vrolijker.

Is er iemand die mij zou kunnen adviseren welke voedings- en leefwijze ik hier het best bij zou kunnen toepassen. Gezien mijn resultaten in korte tijd zou ik hier graag meer van willen weten.

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen.

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Za Mei 05, 2007 11:30 am

hallo sjorsje,

ik ben de moderator van het forum vrouwenklachten en hormonale disbalans en ik wil je graag verder begeleiden met het gebruik van NPC en advies voor je leefstijl.

zou je eens een lijst met symptomen waar je last van hebt willen zetten in dit forum:
http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewforum.php?f=119&sid=ba6808e7563fe671c08b9debaf01f95c

dit is de lijst van symptomen van oestrogeen dominantie:
http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewtopic.php?t=9706

als je weet hoe het moet kopieer dan ook dit verhaal daar naartoe. anders doe ik dat naderhand wel.
met vriendelijke groeten,

marja

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Za Mei 05, 2007 2:45 pm

Hallo Sjorsje,

Welkom, ik ben moderator van dit forum en ik heb een vraag: waarom heb je tamoxifen gehad?

Als de progesteroncreme werkt, kan het zijn dat je wat afvalt. Je moet alleen niet verwachten dat dat 20 kilo zal zijn, daar moet wat anders voor gebeuren. Mocht je daar te zijner tijd wat mee willen doen, kan je je gewoon weer op dit forum aanmelden.

Beterschap!
Groetjes,

Cora

Sjorsje1
Bekende op het forum

Berichtdoor Sjorsje1 » Zo Mei 06, 2007 9:43 am

Cora,

Door een medische misser ben ik behandeld met Tamoxifen, er is geen medische reden voor geweest. Uiteraard snap ik dat ik geen 20 kg afval met de NPC creme, hopelijk kan ik hier adviezen krijgen om ook mijn voedingswijze aan te passen.

Sorry, maar ik heb geen idee hoe ik mijn bericht moet kopieren naar een ander forum.

Sjorsje

Sjorsje1
Bekende op het forum

Berichtdoor Sjorsje1 » Zo Mei 06, 2007 10:39 am

Na even proberen is het toch gelukt.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”