Bloedwaardes ok, toch klachten - hoe nu verder?

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Wind
Nieuw in dit forum

Bloedwaardes ok, toch klachten - hoe nu verder?

Berichtdoor Wind » Do Mei 03, 2007 6:06 pm

Ik ben in de laatste anderhalf jaar 10 kilo aangekomen. Nou was ik nooit slank, maar ik kon mijn gewicht wel stabiel houden en als het nodig was kreeg ik er ook wel een paar kilo af. Nu niet meer. Ik hou het zelfs niet meer stabiel. Als ik twee weken extra goed op mijn voeding let (bewegen doe ik sowieso al veel) dan zou er normaal een kilo af zijn. Nu is er steevast 1,5 kilo bij. Het houdt maar niet op. Vooral de laatste maanden gaat het erg hard.

Omdat ik niet meer zo goed weet hoe ik het aan moet pakken ben ik dinsdag naar de huisarts gegaan. Zij heeft me verzocht om bloed te laten prikken en te testen op mijn glucose gehaltes en schildklier waarden. Ik ben snel moe, heb droge handen/nagels/haar en wordt snachts altijd wakker omdat ik zo'n droge keel heb. Ik heb regelmatig lichte hoofdpijn en snel spierpijn. Ik heb snel honger en word dan wat licht in mijn hoofd. Reden genoeg om dus wat buisjes bloed te tappen.

Vandaag kreeg ik de uitslag: gefeliciteerd mevrouw, alles is in orde. Op zich is dat natuurlijk fijn, maar waar komt dat overgewicht dan vandaan? Over een week heb ik een vervolg afspraak. Dit keer met mijn vaste arts (had van de week een nieuwe die begon al over dietiste), ik hoop dat ze nog iets voor me kan doen.

Voor de nieuwsgierigen: ik ben 27, 1.69m lang en weeg op dit moment 77,5 kilo. Tweederde van mijn kleren passen op dit moment niet.

Schildklierwaarden zat op 0.94, volgens de assistente prima. Glucose weet ik zo even niet. Verder is er dit keer niks getest.

Als iemand tips heeft over dingen die ik met de huisarts door kan nemen dan hoor ik het graag. Ik ben het spoor even bijster. :-?

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Zo Mei 06, 2007 6:51 pm

Conny, Willy? Waar blijven jullie?

Wind, kun je bij je arts achterhalen waarop is getest en wat de precieze waarden waren?

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Mei 07, 2007 3:47 pm

Hallo Wind,

Ik ben Cora, de moderator van dit forum. Sorry, maar ik had je bericht gemist :oops: :oops: :oops: Ik ga Gonny, de therapeut van dit forum vragen of ze er naar kijkt.
Groetjes,

Cora

Wind
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Wind » Di Mei 08, 2007 9:01 am

Bedankt!

Ik was vorige wee. 0.7kg afgevallen, maar nu in 3 dagen weer 1,5 kilo erbij. Hopelijk hou ik gewoon wat vocht vast... :-?

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Di Mei 08, 2007 10:25 am

Zulke grote schommelingen in gewicht zitten inderdaad in vocht. Gebruik je medicijnen (anticonceptiepil, mirena, antidepressiva enz.)?
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Di Mei 08, 2007 12:59 pm

Hallo Wind,

Als je 1,5-2,5 jaar terug gaat, zijn er dan opvallende zaken gebeurd?
Heb je een baby gekregen, een stressvolle perode gehad, flink ziek geweest, ander leefpatroon gekregen, ....., .....?
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Wind
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Wind » Do Mei 10, 2007 9:28 am

Nee, dat is juist het vreemde! Ik sport nog net zoveel als toen, ben al 3 jaar niet meer aan de pil, dus daar kan het niet aan liggen, mijn leefpatroon is niet anders. Ik rook niet, drink nauwelijks, ben niet heel ziek geweest.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Mei 11, 2007 10:07 am

Wind,

Als je me je mailadres doorstuurt (email onder dit bericht aanklikken) stuur ik je een vragenlijst toe.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Wind
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Wind » Ma Mei 14, 2007 10:24 am

Donderdag naar de huisarts geweest, die zegt niets voor me te kunnen doen en heeft me naar een dietist verwezen. Ik zie niet in wat dat kan helpen, maar ga wel even praten.

Gonny, ik heb je gemaild.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Mei 14, 2007 6:09 pm

Een dietist kijkt waarschijnlijk naar voeding en beweging en niet naar de oorzaak van waarom je zwaarder bent geworden.
Ben benieuwd wat die dietist eventueel nog anders te melden heeft. Laat je 't even weten.
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Re: Bloedwaardes ok, toch klachten - hoe nu verder?

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Wo Mei 23, 2007 5:38 pm

Hallo Wind,

Ik heb je vragenlijst gekregen.
Enkele aanvullende vragen:
Welke dieten heb je gedaan en wat was het (tijdelijke) resultaat?
Je hebt behoorlijk veel beweging. Heeft het invloed op je gewicht als je tijdelijk meer of minder beweegt?
En nav je eerdere berichtje
Wind schreef:Als ik twee weken extra goed op mijn voeding let (bewegen doe ik sowieso al veel) dan zou er normaal een kilo af zijn. Nu is er steevast 1,5 kilo bij.
wat verander je in die 2 weken?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Jun 10, 2007 1:27 pm

Wind doe je nog ee aan het forum? of zit je nu op het behandelingsforum??
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”