even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
erog
Verslaafd aan het forum

even voorstellen

Berichtdoor erog » Za Jun 09, 2007 1:35 pm

Hallo ik ben erog 28 jaar oud en minstens 30 kg te zwaar, :wink:
Ik weeg 95 kg en ben 160 cm lang[!] en zou o zo graag eens op mijn streefgewicht uit willen komen,heb hier al veel voor geprobeerd maar eigenlijk nog zonder resultaat zoals blijkt.
Voor zover ik me kan herrinneren ben ik te zwaar geworden toen ik ging puberen,in de zesde klas van de basis school woog ik al 60 kg hiervoor was ik achteraf op foto's te zien niet echt te dik maar wel altijd heel erg dikke bovenbenen. Voor zover ik me kan herrinneren is mijn dieetgeschiedenis altijd een strijd geweest tegen een ontzettende zoete trek,ik kan wel zeggen dat ik een probleem heb met suiker,als ik probeer het te laten staan wat soms een of twee weken lukt en het is weer tijd om ongesteld te worden dan lijkt het wel of ik mijn schade dubbel in moet halen en heb ik heuse eetbuien,snoep chocolade alles wat maar zoet is gaat naar binnen..Verder heb ik zo'n 2 jaar geleden hyperthyreoidie gehad,ben hiervoor anderhalf jaar behandeld met thyrax en strumazol,maar ben nu wonder boven wonder sinds oktober 2006 medicijnvrij en het gaat redelijk,heb alleen moeite met stress het lijkt wel dat als ik ergens tegenop zie en datgene waarom dat is is allang voorbij dat ik daarna nog dagen met adrenaline in mijn bloed loop..verder ben ik altijd moe heb al 2 jaar chronische nek en rugklachten ook beginnen mijn knieen zeer te doen,in mijn familie komen fibromyalgie,Me,schildklierklachten,zowel te snel als te langzaam,depressie en schizofrenie voor....verder reageer ik nogal apart op de anticonceptiepil,nl nog meer eetbuien,geen zin meer om te vrijen en erg moe..heb 2X een verschillende een korte periode gebruikt maar van ellende gauw weer gestopt,ook heb ik tijdens mijn eerste twee zwangerschappen bekkeninstabilliteit gehad,hierdoor 5 en tweede keer 3 maanden plat gelegen,bij de derde nergens geen last van. vlak na de laatste zwangerschap 4 mnden erna begon mijn schildklier te hyperen.
ook had ik bij de derde zwangerschapssuiker en moest hiervoor een suikervrij dieet volgen...Ik heb al erg veel keer gelijnd,een dieet volgens een duitse hartkliniek zou 5 pond per 10 dagen gewichtsverlies opleveren,was ook zo maar het zat er binnen de kortste keren weer aan, ik heb ook aan herbalife gedaan ben hiermee van 116 kg afgevallen naar 90 alleen moet je dit je leven lang blijven gebruiken en het is heel erg duur en tja toen ik stopte begon ik algauw weer te plussen,nu was ik bezig met atkins..wat voor mij echt werkt,want zonder het eten van brood val ik echt af,maar ja dan komt die zoete trek weer om de hoek kijken en vernietigd alle goede voornemens...enfin ik heb nu bij de Rooy chroom besteld en heb hier zoveel goede resultaten van gelezen dat ik toch ook wel een hoopje heb,heeft iemand nog andere tips? alles is welkom! nou dat was het dan voor deze keer.ik hoop niet dat ik al te klagerig ben overgekomen dat was niet de bedoeling,ik probeer alleen alles zo compleet mogenlijk neer te zetten,groetjes erog :oops:

erog
Verslaafd aan het forum

Re: even voorstellen

Berichtdoor erog » Za Jun 09, 2007 7:41 pm

Wat ik nog vergeten was:
ben vaak emotioneel,kom 's morgens m,oeilijk op gang,slechte concentratie,vaak moe,laag libido,stemmingswisselingen[helaas meestal de negatieve kant op]down,chaotisch en vergeetachtig,angstig in bepaalde situaties[vroeger nooit] en vaak gestresst dat was het geloof ik wel groetjes erog :wink:

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Zo Jun 10, 2007 9:55 am

Hallo Erog,

Welkom op dit forum, ik ben Cora, moderater van dit forum. Ik denk dat Gonny, therapeut van dit forum het beste eerst naar jou verhaal kan lezen en dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen.
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Jun 11, 2007 2:30 pm

Hallo Erog,

Veel van je ‘psychische’ klachten kunnen te maken hebben met een bloedsuikerprobleem. Een bijkomend probleem kan een tekort zijn aan bepaalde voedingsstoffen. Al die klachten die in de familie voorkomen wijzen in die richting.
Enkele vragen
Sinds wanneer heb je last van die vermoeidheid?
Heb je eerder supplementen gebruikt?
Wanneer je 2 weken suikervrij bent hoe voel je je dan?
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

erog
Verslaafd aan het forum

Hallo,

Berichtdoor erog » Ma Jun 11, 2007 4:13 pm

Dat dacht ik zelf ook al,na het lezen van deze site dat er veel aan mijn overmatig suikergebruik lag...Het is voor mij heel moeilijk te zeggen sinds wanneer ik vermoeid ben,volgens mij heb ik er een beetje mee leren leven omdat dit al erg lang zo is,maar de laatste tijd word het erger.
Ik heb bij herbalife wel eens eerder chroom gebruikt,dat hielp toen heel goed,later uit de winkel niet,las hier dat het chroom picolinaat moest zijn,dat slikte ik denk ik de tweede keer niet. Verder heb ik nog nooit supplementen gebruikt.
Wanneer ik 2 weken suikervrij ben voel ik me energieker en minder vermoeid alleen heb ik dit nog bijna nooit volgehouden. :oops:
groetjes erog

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Wo Jun 13, 2007 5:27 pm

Erog,

Ik begrijp dat je met Willy contact hebt gehad en dat we doorgaan op het behandelforum.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”