Hallo ik ben Pooki

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
pooki
Nieuw in dit forum

Hallo ik ben Pooki

Berichtdoor pooki » Zo Jun 10, 2007 6:05 pm

Ik ben een vrouw van 54. Reeds enkele jaren ben ik op onverklaarbare wijze ettelijke kilootjes aangekomen, na een opname in het universiteits ziekenhuis stond ik op 600 kg/dag dit dieet werd vooral voorzien op antikoolhydraden, geen resultaat. diagnose was, geen vetbranding, ...ik sta nooit stil, ben winkelbediende , dus een hele dag staan en over en weer geloop, en als hobby, muziek zangers, over en weer geloop, zweten, bewegen... ik snoep raar of zelden, gebruik raar of zelden suikers, eet vers fruit, verse groeten, en alles in een kleine hoeveelheid. er wordt aangeraden van minstens 2 liter water per dag te drinken, maar lichaam houdt water vast en kilootjes komen er aan, ben van maatje 38 naar 44 geploft. Heb weinig of geen honger, en ben snel verzadigd bij het eten, eet geen brood, want dan is het een complete ramp. :( weet niet meer wat te doen. voedingssupplementen raadde m'n arts af. Ik heb wel de auto-immuumziekte Lichen planus. en krijg momenteel via vaginale weg hormonen toegedient , dit reeds sedert 4 jaar. HELP !

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Jun 10, 2007 7:37 pm

Hallo pooki

voor lichen planus wordt je denk ik behandeld met corticosteroiden voor de huid ('hormooncremes') klopt dat?

http://www.huidinfo.nl/lichenplanus.html
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Jun 10, 2007 7:40 pm

zie ook

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... 4&letter=L

Wat is lichen planus?

Lichen planus, ook wel lichen ruber planus genoemd, is een ontstekingsreactie van de huid en de slijmvliezen. Zowel mannen als vrouwen kunnen deze ziekte krijgen, meestal omstreeks middelbare leeftijd. Lichen planus is niet besmettelijk en niet erfelijk.

Hoe ontstaat lichen planus?

Er zijn veel mogelijke verklaringen voor het ontstaan van lichen planus, maar de oorzaken zijn grotendeels onbekend. De meeste gegevens wijzen erop dat lichen planus een soort auto-immuunziekte is. Dit houdt in dat de ontstekingscellen, die anders bijvoorbeeld bacteriën en virussen bestrijden, nu bepaalde delen van de huid en de slijmvliezen aantasten.
Ook zijn er gevallen bekend waarbij lichen planus is ontstaan in aansluiting op het gebruik van medicijnen tegen hoge bloeddruk, hartaandoeningen en gewrichtsklachten.
Groeten,

Willy Witsel

pooki
Nieuw in dit forum

hey

Berichtdoor pooki » Zo Jun 10, 2007 10:52 pm

inderdaad !

pooki
Nieuw in dit forum

hey Willy

Berichtdoor pooki » Zo Jun 10, 2007 10:54 pm

je slaat de nagel op de kop..... hormooncrèmes bah !

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Jun 11, 2007 12:26 am

Reeds enkele jaren ben ik op onverklaarbare wijze ettelijke kilootjes aangekomen, na een opname in het universiteits ziekenhuis stond ik op 600 kg/dag dit dieet werd vooral voorzien op antikoolhydraden, geen resultaat. diagnose was, geen vetbranding

waarom werd je opgenomen

ik denk dat jouw overgewicht door de hormoon creme wordt veroorzaakt

overleg eens met gonny maar ook met marja

ik ben nu met vakantie

als ik terug kom kijk weer naar je

:lol:
Groeten,

Willy Witsel

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Jun 11, 2007 2:41 pm

Hallo Pooki,

Bij mij kwam meteen dezelfde gedachte op als bij Willy.
Begon het overgewicht voor de hormoontoediening of erna?
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

pooki
Nieuw in dit forum

overgewicht

Berichtdoor pooki » Wo Jun 13, 2007 12:49 am

hallo,

neen, reeds voor de hormone crèmes, ik werd opgenomen om te kijken waar het probleem juist zat, de reden van de gewichtstoename....een nacht univ. ziekenhuis, onder een plastik kap, met constante temperatuur, en zo werd het energieverbruik gemeten, door de uitademing (of zoiets).... ik sta nooit stil, ben eigenlijk een bundeltje vlooien, dus wel zenuwachtig, maar alles wat ik doe draait uit in een fiasco... ik weet van mezelf dat ik geen brood mag eten, dan worden de kilo's eraan gemetst , ook is er een gewichts verschil van soms 2 kilo van de ochtend tegen de avond. 'sochtens , krijg ik m'n jeans aan, met plaatsje over 's avonds staat ie 20 cm open.... m'n gyneacoloog in Leuven zei dat het toedienen van plaatselijke vaginale hormonen en corticoïden niet of bijna geen effect zouden mogen hebben op lichaamsgewicht.. toch .....

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jun 13, 2007 6:59 pm

Ik denk dat je met jouw arts moet overleggen hoe je al je hormoon behandelingen kan stoppen.

Misschien kan Gonny je op die vlakken een alternatief geven op basis van orthomoleculaire middelen (supplementen)
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jun 13, 2007 7:07 pm

Wat zijn de vooruitzichten?

Lichen planus is gewoonlijk een stabiele aandoening. De ernst ervan en de verspreiding van de aandoening over het lichaam laten na de eerste twee maanden zelden nog veranderingen zien. De meeste gevallen van lichen planus genezen echter binnen een periode van twee jaar spontaan.
Zowel tijdens de behandeling als bij spontane genezing blijven er vaak donkerbruine verkleuringen zichtbaar op de huid. Evenals de bultjes kunnen deze vlekken na verloop van tijd vanzelf verdwijnen.
Ongeveer een op de vijf mensen (20%) krijgt lichen planus voor een tweede keer.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... 4&letter=L
Groeten,

Willy Witsel

pooki
Nieuw in dit forum

goede avond

Berichtdoor pooki » Do Jun 14, 2007 12:35 am

ik heb Lichen in een tweede ernstige uitbraak gehad, en de tweede keer echt wel ernstig..... overgebleven is .... een pak haar kwijt door de attack op de haarwortels, en een aanval op de vaginale huid. Lichen planopolaris. UV kuur van 3 x / week heeft wel bijgedragen tot verbetering en genezing van de huid, behalve op de hoofdhuid en vaginaal...

maar volgens de arts heeft de gewichtstoename niks te maken met de lichen planus

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Jun 15, 2007 11:10 am

Hallo Pooki,

Heb je naast de cortisonen ook vitamine A geslikt.
Wat de stoornis in je vetverbranding betreft. Is daar een oorzaak voor gezocht/gevonden. Is de carnitinewaarde in het bloed gecheckt?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

pooki
Nieuw in dit forum

goede morgen

Berichtdoor pooki » Za Jun 16, 2007 10:43 am

ik heb zoveel moeten slikken, en bloedwaarde is ook getest.... maar waarop 'k zou 't niet weten. Ik weet wel dat de laatste maal 6 maand geleden, mijn cholesterol ook veel te hoog lag, maar ik kreeg daar geen medicatie voor, ik kocht me wel een massa van die benecol produkten enzo...

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Zo Jun 17, 2007 10:53 am

Een koolhydraatarme en vezelrijke voeding is een beter optie om je cholesterol omlaag te krijgen.
Ik kan je op dit open forum geen adviezen geven mbt natuurlijke middelen. Als je je via de gebruikersgroepen aanmeldt krijg je toegang. Als je daar nog even kort puntsgewijs je klachten en vraag neerzet gaan we daar verder.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”