Hallo,
Ik wil me graag voorstellen en advies vragen. Mijn naam is Jacqueline, ik ben 36 jaar.
Als kind had ik een goed gewicht. De laatste tien jaar echter ben ik ongeveer 10 kilo aangekomen. Op dit moment weeg ik 72 kilo bij 170 cm. Niet echt te zwaar, maar er moet niet elk jaar een kilo blijven bijkomen, want dan gaat het mis. Bovendien voel ik me niet prettig bij dit (voor mij hoge) gewicht.
Maar afvallen lijkt me niet te lukken. Het probleem zit volgens mij in de koolhydraten: ik ben er dol op. Ik kan de hele dag brood eten (met hagelsag, pasta enz.), chocoloa, koek, snoep e.d. Ik heb diverse pogingen gedaan om af te vallen, maar het lukt me gewoon niet. Een aantal weken houd ik het vol (denk de hele dag aan eten en zoet), maar dan gaat het toch weer mis. Bovendien zit ik slecht in mijn vel als ik aan het lijnen ben (chagerijnig, somber).
Een aantal jaren geleden ben ik zo'n 8 kilo afgevallen met Herbalife. Ik voelde me toen geestelijk niet goed (somber, veel huilen, geen zin meer hebben in dingen) en heb toen van de huisarts een half jaar lang antidepressiva gehad.
Dat heeft goed geholpen, al zou ik ze liever niet meer slikken, mijn libido daalde tot het nulpunt. Toen heb ik nooit het verband gelegd met voeding.
Op internet heb ik zo'n test ingevuld voor koolhydratenverslaving, daaruit zou blijken dat ik een lichte koolhydratenverslaving heb (41 punten).
Wie herkent dit, heeft tips en kan mij in de goede richting sturen of begeleiding geven?
Alvast bedankt.
Groetjes, Jacqueline