Zojuist aangemeld

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Mienemien
Nieuw in dit forum

Zojuist aangemeld

Berichtdoor Mienemien » Di Feb 19, 2008 4:57 pm

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum. Ben op zoek naar antwoorden en wie weet kan ik die hier krijgen!

Jarenlang (een kleine 20 jaar) heb ik forse boulimia nervosa gehad (ik ben nu 35). Het begon mild, heb ook periodes van binge eating gehad maar viel dan toch weer terug in de boulimia omdat ik dat aankomen maar niks vond. Mijn gewicht schommelde in die periode flink. Na 2 behandelingen in een eetstoorniskliniek en een heftige therapie daarna om mmijn nare verleden een plekje te geven kan ik sinds een jaar of 6 zeggen dat ik geen eetstoornis meer heb! Super natuurlijk maar nu het volgende...

Mijn gewicht is nu al die 6 jaar stabiel. Ik kom soms iets aan, dat val ik dan ook wel weer af. Maar mijn gewicht blijft steken op 115 kilo bij een lengte van 1.70m wat dus veel te veel is! Met een diëtiste overlegd maar volgens haar zou ik met wat ik eet echt af moeten vallen. Ik beweeg geregeld: zo'n 2 uur per dag wandelen met de hond, 1x per week een uur zwemmen (baantjes trekken) en als het weer wat lekkerder weer wordt zo'n 2-3x per week een uurtje fietsen.
Ik snap er niks van dat ik niet afval; heb problemen met mijn gewrichten en wil mede daarvoor echt gewicht verliezen! Ik ben mij degelijk bewust van de gezondheidsrisico's die dit gewicht met zich meebrengt (verhoogd risico hart-envaatziektes, diabetes, etc).

Men blijft nu maar tegen mij roepen dat ik mijn stofwisseling om zeep heb geholpen door de eetstoornis en dat ik geduld moet hebben. Maar ik moet zeggen dat na die 6 jaar het geduld aardig op aan het raken is!
Iemand hier tips hoe ik toch gewicht kan verliezen???

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Feb 20, 2008 10:58 am

Hallo Mienemien,

Heel herkenbaar jou verhaal wat de boulimia betreft. Zelf heb ik dit ook van mijn 16de t/m mijn 36ste in ernstige mate gehad. Inmiddels ben ik daar 11 jaar vanaf. Ik weeg nu 73 kg bij 1.82 lengte.

Even een vraag: hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Iemand hier tips hoe ik toch gewicht kan verliezen???
Laat mij even weten of dit je aanspreekt:

http://www.coradefluiter.nl/
Groetjes,

Cora

Mienemien
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Mienemien » Wo Feb 20, 2008 3:41 pm

Cora schreef:Even een vraag: hoe ben je op dit forum terecht gekomen?

Via Google gezocht naar een forum over overgewicht. Om eens andere verhalen te horen en misschien ideeën cq tips te krijgen...

Laat mij even weten of dit je aanspreekt:

http://www.coradefluiter.nl/

Ik zou het best eens willen proberen!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”