Corra: Bericht van Carel: Even voorstellen.....

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Charles60
Bekende op het forum

Corra: Bericht van Carel: Even voorstellen.....

Berichtdoor Charles60 » Zo Mei 25, 2008 1:37 pm

Dag Cora,

Mijn naam is Carel Denneman, geboren 1947. Gewicht 106 kg. en 1.84 lang. Dat is dus 20 kg te zwaar en dat wil ik er graag af hebben. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lijkt wel of ik steeds zwaarder wordt. In 1995 woog ik 105 kg. Ben toen op dieet gegaan, eerst met druppels Slank 2000 geloof ik.

Daar viel ik in korte tijd 5 kg mee af. Toen was de koek op. Ik ben toen
zelf verder gegaan door 's morgens niet te eten, 's middag 2 bruine
boterhammen met kaas en tomaat plus een beker karnemelk en 's avonds een normale warme maaltijd. In het weekend at ik alles wat voorbij kwam. Dit hield ik 2 jaar vol en verloor 20 kg. In 1997 was ik dus 85 kg. toen ik geconfronteerd werd met een zeer ernstig hartprobleem.

Ziektegeschiedenis

Ik bleek namelijk een verkalkte aortaklep te hebben die terstond geopereerd moest worden. Dat ik het met die beslissing moeilijk had begrijpt u wel. Uiteindelijk toch gekozen voor de operatie en met sucses geopereerd. Het klinkt misschien gek, maar ondanks een nieuwe klep en dus volgens de hartchirurg en de cardioloog als herboren, voelde ik mij vóór de operatie beter dan daarna. Effin, negen jaar later. Het is 30 september 2006 en ik wordt in de avond rond 19.30u. getroffen door een hartaanval. Gelukkig was op dat moment een arts van de huisartsenpost aanwezig die terstond met de reanimatie begon. Hup, het ziekenhuis weer in waar ik na 3 dagen op intensive care gelegen te hebben weer een beetje bij mijn positieven kwam. Onderzoek, na onderzoek volgde en nu bleek dat de vaten rond het hart op drie plaatsen helemaal dicht geslibt zaten.

Twee verstoppingen zaten op een wel heel gevaarlijke plaats. Na 5 weken lokaal ziekenhuisbed werd ik verkast naar een acedemisch bed. Daar begon het hele verhaal weer opnieuw, onderzoek na onderzoek. Voor opnieuw een hartoperatie kwam ik niet in aanmerking vanwege de slechte conditie. Uiteindelijk werd een Belgische chirurg uit Gent ontboden om het klusje te klaren. Ik werd gedottert en er werden 3 stents geplaatst. Nog geen dag later opnieuw de OK op, nu voor een ICD/Pacemaker die onder mijn linker schouderblad werd geimplanteerd. Een dag later mocht ik dan eindelijk naar huis.

Ik loop nu 2 x per jaar voor controles naar het academisch ziekenhuis, 2 x per jaar naar mijn cardioloog en 2 x per jaar naar de hartfalen
verpleegkundige. Voor mijn hart, bloeddruk en chloresterol moet ik dagelijks en mijn leven lang veel medicatie slikken. Door de operatie in 1997 heb ik veel last van goedaardige hartritmestoornissen. Dan slaat het hart op hol en daar wordt je hondsmoe van. De cardioloog kan daar niets aan doen, moet ik mee leren leven. Corrij kan daar mogelijk in een later stadium wel wat mee. Mijn hartspier functioneerd nog maar voor 35%.

Vorig jaar mei kreeg ik te maken met neuropathie-achtige klachten in beide voeten, eerst rechts, alsof er een bult onder mijn voetzool zat. Ook het gevoel werd minder. Kort daarna begon de linkervoet. De artsen dachten dat het door de medicijnen kwam, o.a statinen in het medicijn Enegy, maar daar zijn we nog steeds niet uit. Wel heel veel spierpijn tijdens het lopen in/op de aanhechtingplaatsen van het dijbeen aan beide zijden gehad, maar dat is nu goeddeels over. Verder, eigelijk al van na mijn knieoperatie 16e jaar af soms koud en brandend gevoel in linkerbeen, later ook rechterbeen. Diverse malen mee naar de HA geweest, maar die wist het niet. De klachten waren er
niet constant, soms was ik zelfs een jaar klachtenvrij. Omdat de
voetklachten erger werden en ik een oplossing zocht ben ik na wat googelen onder behandeling van Corrij gekomen.

Ik slik nu sinds een dag of 4 2 x per dag chroom, 1 x per dag zink en 2 x per dag insulow op advies van Corrij.

Verder heb ik mijn eetpatroon drastisch omgegooid. Ik was daar eigelijk al mee bezig vanaf 1997, maar wist ik wat goed was en niet goed? Er werd mij alleen geadviseerd veel fruit en groente te eten. Eerst door zaken uit te proberen zoals becel en andere produkten. Fout dus en waarschijnlijk mede oorzaak van mijn hartproblemen. Ik lees op het forum veel, vooral de artikelen die Willy schrijft, maar het blijft nog steeds proberen.

Zo ben ik sinds kort overgegaan op olijfolie extra virgine voor het bakken en braden. Ook gebruik ik nu roomboter i.p.v. becel of alpro. Verder eet ik relatief veel fruit en groente. Als ontbijt vaak olijfolie, gebakken eieren met kaas en champoins met gesneden paprika. Brood heb ik zoveel mogelijk naar het 2e plan geschoven. Vlees is moeilijk, vaak is het kip, gebakken in roomboter of olijfolie. Ik hoop niet dat dit te eenzijdig is want dat is ook weer niet goed. Jus gebruik ik niet meer omdat ik mijn eten stoom met een klontje roomboter en ik het kookvocht daarvan gebruik. Ook suiker en zoetstof zijn in de ban gedaan omdat ik last heb van een op en neer knallende bloedspiegel waardoor ik al een paar keer door een veel te lage bloedspiegel een hypo had. Na een broodje met kaas trok het dan weer bij. Geen 'doktershypo' volgens de HA. 'Zal wel komen doodat je te weinig geten hebt'; was het antwoord. Niet dus want ik had normaal gegeten. Mijn bloedsuiker is vele malen gecontroleerd en altijd waren de waarden netjes binnen het referentiekader.

In 'Even voorstellen'op het diabetische neuropathie forum van Corrij staan de laatste waarden vermeld die dateren van 28 februari j.l.

Ok, toch weer een lang verhaal geworden zo midden in de nacht. Hopelijk kunt u er wat mee en kan ik geholpen worden.

===============================================
Cora, wij hebben inmiddels via email contact gehad en op de vraag of ik direct na het eten weer honger heb kan ik vermelden dat dit verschiilend is. Eet ik producten met rijst, chinees bijv., dan heb ik daarna weer vrij snel honger. Ook met andere producten, zoals groente en aardappelen heb ik dat wel eens. Niet altijd dus.
===============================================

Met vriendelijke groet, in afwachting van uw antwoord.

Carel Denneman.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Zo Mei 25, 2008 2:08 pm

Hallo Carel,

Zou je kunnen stellen dat je na een koolhydraatrijke maaltijd (rijst, brood, aardappelen, piza, pasta, fruit, zoet, snelle koolhydraten dus) binnen een uur weer trek hebt?

Ik vermoed dat er bij jou 2 of 3 lichamelijke oorzaken voor gewichtstoename aan te wijzen zijn. Als je mijn aanpak, zoals ik je gemaild heb, ziet zitten dan krijg ik van jou een telefoontje om een afspraak voor een intakegesprek te maken.
Groetjes,

Cora

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Mei 28, 2008 1:40 pm

Hallo Carel

De conclusies uit het telefoongesprek:

Je gaat je op 3 dingen richten:

1. De beginnende diabetes type 2
2. De atherosclerose
3. Het serotoninetekort

Voor 1 en 2 moet je nog bloed laten prikken (CRP, homocysteine, had Willy nog meer bedacht?)

Voor 3 moet je bij de huisarts vertellen dat het psychisch niet zo goed gaat (of erg slecht, afhankelijk van de huisarts :wink: ) en om antidepressiva vragen.

Wij gaan met Corrij overleggen, zij neemt op het forum contact met je op.

Heb je nog vragen?
Groetjes,

Cora

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Mei 28, 2008 6:02 pm

Hallo Carel,

Zoals Corrij je ook zal berichten hebben we besloten dat je bij haar terecht kan voor de neuropathie en de hartklachten. Bij mij kan je terecht voor de hyperinsulinemie met als doel om diabetes te voorkomen.

Kan je je hier in vinden?
Groetjes,

Cora

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”