Hoopvol

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Jun 01, 2009 9:30 am

heb je sowieso minder honger nu je minder koolhydraten eet?
?

is eet rond de 1400 Kcal
Is dit wat je normaal at voordat je koolhydraten ging minderen?

De uitkomst van mijn verbranding is 1490 Kcal
Kan je je berekening laten zien want dit is erg laag.
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Ma Jun 01, 2009 1:02 pm

Hallo Cora,

Ik heb over het algemeen wel wat minder honger dan voorheen, zeker 's avonds.

De 1400 Kcal is inderdaad gebaseerd op mijn oude eetpatroon. Omdat ik nu nog erg zoekend ben is eigenlijk geen dag hetzelfde en is het lastig aan te geven hoeveel Kcal ik nu ongeveer eet.

De 1490 Kcal is de rustsituatie. Met beweging kom ik op bijna 2100 (85 kg x 10) + (6,25 x 165) - (5 x 46) - 161 = 1490 x 1.375
Dit zal zijn wat jij bedoelde te vragen :-)

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Di Jun 02, 2009 2:04 pm

Hallo Monique,

Ik heb over het algemeen wel wat minder honger dan voorheen
Dat bevestigt de hyperinsulinemie.

Je hebt duidelijk een verlaagde verbranding: je gebruikt bijna 700 Kcal minder dan je eigenlijk (ongeveer) zou mogen gebruiken.

Dat is een behoorlijke spelbreker bij het afvallen!

Doe je al wat aan verbeteren van je verbranding met behulp van de aanwijzingen uit mijn boek (behalve chroom en magnesium suppletie)?
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Wo Jun 03, 2009 12:28 pm

Hallo Cora,

Ik heb tot nu niet specifiek iets met jouw aanbevelingen voor een verlaagde verbranding gedaan, omdat ik er niet vanuit ging dat dat een probleem zou kunnen zijn. Zou een verlaagde verbranding overigens aan je ontlastingspatroon te zien moeten zijn??

Wel loop ik twee tot drie keer in de week hard en doe zoveel mogelijk op de fiets en ben, zoals iedere vrouw :lol: , redelijk wat lichamelijk bezig met huishouden, tuin, kinderen e.d.

Heel veel tijd om bv. krachttraining te doen heb ik ook niet. Naast alles wat ik al noemde heb ik een baan voor 20 uur en een eigen praktijk waarin ik ongeveer net zoveel uur aan spendeer.

Het allerlastigst voor mij is wel jouw advies 's morgens voor het ontbijt wat aan sport te doen. Ik ben 100% een avondmens en 's morgens net een vaatdoek. Gelukkig trekt dat de rest van de dag wel weer bij hoor.

Nou, een heel verhaal, ik hoop dat het e.e.a. duidelijker maakt.

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Jun 04, 2009 9:23 am

Hallo Monique,

Ik heb tot nu niet specifiek iets met jouw aanbevelingen voor een verlaagde verbranding gedaan, omdat ik er niet vanuit ging dat dat een probleem zou kunnen zijn.
Wanneer je een verlaagde verbranding hebt eet je al snel te veel calorieen omdat je lichaam heel zuinig om gaat met de energie die binnenkomt. Dat wil niet zeggen dat je veel minder zou moeten eten, want dan gaat je lichaam nog weer zuiniger met energie om. Je zou iets aan de kant van je verbranding moeten doen. Beweging op het juiste moment is daar belangrijk bij. Maar als je dat niet lukt voor het ontbijt kan je het met behulp van voeding en eventueel supplementen proberen. Eet bijvoorbeeld een eiwitrijk ontbijt en drink veel groene thee (5 - 6 koppen).

Zou een verlaagde verbranding overigens aan je ontlastingspatroon te zien moeten zijn??
Nee
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Do Jun 04, 2009 5:45 pm

Hallo Cora,

Bedankt voor je adviezen.

Als ik jouw reacties goed begrijp, is mijn probleem meer een verlaagde verbranding, dan hyperinsulinemie. Is het dan ook zinvol de andere verbrandingsverhogende supplementen die je in het boek noemt te gaan gebruiken?

Ik zal zeker proberen tijd vrij te maken om te trainen om mijn spiermassa te vergroten en zo mijn verbranding te verbeteren, ik weet alleen nog niet hoe/wanneer ik dat precies ga doen :)

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Jun 05, 2009 10:20 am

Hallo Monique,

Als ik jouw reacties goed begrijp, is mijn probleem meer een verlaagde verbranding, dan hyperinsulinemie

Nee, helaas is beide een probleem en moet je beide aanpakken om succesvol af te vallen.

Is het dan ook zinvol de andere verbrandingsverhogende supplementen die je in het boek noemt te gaan gebruiken?
Ik zou er eerst één proberen of je er iets van merkt, bijvoorbeeld de groene thee (extract). Je gebruikt al een aantal supplementen die je verbranding verbeteren (chroom, magnesium).
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Vr Jun 05, 2009 9:33 pm

Hoi Cora,

Hartelijk bedankt voor je adviezen. Ik blijf zeker aan beiden werken (al was het alleen maar omdat ik me beter en fitter voel) en zal je op de hoogte houden van de vorderingen.

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Za Jun 06, 2009 9:47 am

Hoi Monique,

Als je weer vragen hebt hoor ik het graag.

Succes!
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Wo Jun 10, 2009 6:20 pm

Hallo Cora,

Ik heb toch weer even een vraagje. Aan het eind van de ochtend ruikt mijn urine duidelijk anders dan de rest van de dag. Alleen de magnesium en alfa liponzuur neem ik 's morgens in, chroom slik ik drie keer per dag. Nu kan ik me voorstellen dat de lucht in mijn urine wijst op afvalstoffen, maar ook dat één van de supplementen die ik slik al voldoende aanwezig zijn en ik het 'overschot' dus weer uitplas. In het laatste geval is het nemen van het supplement natuurlijk overbodig.

Kun jij hier iets zinnigs over zeggen??

Alvast bedankt,
Monique

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Do Jun 11, 2009 10:46 am

Hallo Merlinde,

Sommige middelen zorgen ervoor dat je urine een andere geur krijgt. Ik had het nog niet eerder gehoord van de middelen die je gebruikt maar ik sluit het niet uit. Het betekent niet dat je het dus al teveel in je lichaam hebt en een overschot uitplast.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Merlinde
Bekende op het forum

Kikkererwtenmeel en receptenforum

Berichtdoor Merlinde » Zo Jun 14, 2009 5:11 pm

Hallo,

Ik wilde een berichtje plaatsen in het receptenforum, maar dat kan alleen als je daarvoor 'goedgekeurd' bent. Hoe wordt ik goedgekeurd????

Ik stel mijn vraag dus maar even hier. In het boek staat dat op het forum adressen te vinden zijn waar je kikkererwtenmeel kunt kopen, maar ik kan het nergens terugvinden.

Groetjes,
Monique

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Jun 15, 2009 9:15 pm

Hallo Merlinde,

Meld je even aan via gebruikersforum, dan kunnen we je toegang verlenen.
Kikkererwtenmeel kun je vinden in natuurwinkels, webshops en vaak ook bij een indische of marokkaanse winkel.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Di Jun 16, 2009 12:52 pm

Gonny (therapeut) schreef:Hallo Merlinde,

Sommige middelen zorgen ervoor dat je urine een andere geur krijgt. Ik had het nog niet eerder gehoord van de middelen die je gebruikt maar ik sluit het niet uit. Het betekent niet dat je het dus al teveel in je lichaam hebt en een overschot uitplast.

gonny heb jij nog een idee hoe dit komt?

Merlinde ik heb je toegang gegevn tot de besloten fora

Ik ben op vakantie en kan dus niet vaak naar het forum kijken

Merlinde open op het behandelingsforum ook een discussie met de titel

Behandeling Merlinde

Dan gaan we daar verder met begeleiding
Groetjes,

Cora

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”