Welke kaas mag?

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
AnnetteB
Bekende op het forum

Welke kaas mag?

Berichtdoor AnnetteB » Wo Aug 12, 2009 12:18 pm

Ik zou graag willen weten welke kaassoorten zijn toegestaan. Volgens Cora mag 30+ kaas en brie? Zijn andere kaassoorten niet goed en waarom niet? Ik vind kaas erg lekker, b.v. een salade met geitenkaas of mozzarella met tomaatjes en basilicum.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Wo Aug 12, 2009 6:19 pm

Hallo Annette,

Bij een koolhydraatarm dieet maakt de hoeveelheid vetten vaak niet uit. Omdat je nu wel trage koolhydraten gebruikt in de vorm van noten, zaden, peulvruchten is het verstandig de hoeveelheid vetten in de gaten de houden. Wanneer je de geitenkaas of andere soorten ook in een 30+ variant hebt zal het geen probleem zijn. Ik zal bij Cora checken of ze een speciale reden heeft waarom het niet in de lijst is opgenomen.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Do Aug 13, 2009 10:22 am

Aanvulling van Cora
[quote="Cora"]De vetten in noten zijn goed, er zitten alleen veel kcal in noten, dat moet je in de gaten houden bij de totale kcal inname.
Een reden om minder vette kaas (en andere melkprodukten ook minder vet) te gebruiken is dat verzadigd vet insulineresistentie veroorzaakt.
Daarbij maakt koe of geit niet veel uit, maar uit gezondheids oogpunt is er wel meer voor geit te zeggen als het maar ook minder vet is.
quote]
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Do Aug 13, 2009 11:46 am

Dank je wel voor de uitleg Gonny. Noten eet ik eigenlijk alleen als ik magere yoghurt/magere kwark, pitten, zaden, walnoten (recept uit SLIM boek) eet als ontbijt. Dat is niet dagelijks. Kaas eet ik ook niet dagelijks, ik zal extra oppassen met vette kazen, maar als ik eens buiten de deur lunch durf ik nu wel af en toe een salade met een stukje geitenkaas te nemen. Het is al moeilijk buiten de deur lunchen omdat de menukaart het meest broodjes vermeldt. Ik heb wel eens ergens een omelet tomaat/courgette kunnen eten, ik heb gezegd dat er geen brood bij moest.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Aug 14, 2009 9:40 pm

Lunchen zal inderdaad lastiger zijn dan dineren.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”