ziekte van Crohn en overgewicht

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

ziekte van Crohn en overgewicht

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Do Okt 22, 2009 10:01 am

Lydie schreef:Beste mensen,

Mijn naam is Lydie en ik heb de ziekte van Crohn
Die ziekte heb ik al zeker meer dan 10 jaar, maar tot voor twee jaar geleden heb ik daar redelijk normaal mee kunnen leven.
Twee jaar geleden echter, nadat ik mij volledig overvraagd heb, ben ik ernstig ziek geworden. Ik heb 7 weken in het ziekenhuis gelegen en men vreesde voor mijn leven. Na heel veel vreselijke medicijnen ging het iets beter, maar na een jaar was ik weer terug bij af en werd weer zo ziek. Wat de arts ook probeerde (medicijnen) mijn darm wilde niet genezen en was en bleef ernstig ontstoken. Een operatie was niet mogelijk omdat je volgens de arts in een zieke darm niet kan snijden.
Ten einde raad heeft hij mij overgedragen aan het LUMC in de hoop dat ik daar het allernieuwste medicijn zou krijgen en dat dat misschien aan zou slaan.
In een speciaal dieet zag hij geen heil, maar vond het wel goed als ik dat zelf zou willen.

Ik ben op zoek gegaan naar een orthomoleculair diëtiste en ben zo via Cora de Fluiter bij de praktijk van Gonny beland. Door aanleg en medicijnen was ik ook 22 kilo aangekomen en vroeg dus om een speciaal dieet voor mijn darmen en voor mijn overgewicht.

Na 13 weken dit dieet te hebben gevolgd moest ik weer een darmscopie ondergaan en daar zag men dat de hele darm volkomen was verbeterd. Er waren geen ontstekingen meer en de darm zag er goed uit. Wel heel veel litteken weefsel waaraan men kon zien dat de darm er kort geleden heel slecht aan toe was. Mijn arts zei:"Ik weet niet hoe en kan het niet verklaren, maar ga alsjeblieft door met het dieet". en de nieuw uit te proberen medicijnen vindt zij op dit moment absoluut niet noodzakelijk.

Voor mij een groot wonder na twee jaar getob en het fijne van dit alles is dat ik mij gelijk bij het begin van het dieet al veel beter voelde, mijn darm werkte weer normaal en ik had eindelijk weer heel veel energie. En het leuke is dat ik in die 13 weken ook 13 kilo ben afgevallen zonder honger of moeite.Ik vind het zo bijzonder dat ik dit graag met iedereen wil delen.

Lydie
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”