In 1e instantie had ik het boek voor mijn dochter gekocht: nu 15 en al vanaf d'r 12e aan het kwakkelen met diagnoses die variëren van CVS tot ADD, maar voor mijn gevoel klopt het nog steeds niet, ook al niet omdat er aan de veel te hoge insulinespiegel niets gedaan hoefde te worden (alleen over een paar jaar weer de glucoses prikken of ze niet toch al diabeet is(!)) Maar ze kreeg wel Ritalin voor de mogelijke ADD! Die ze overigens na een proefperiode om te kijken wat het deed, niet meer slikt, want het helpt geen fluit.
Dus blijf je als moeder zoeken en voor mijn gevoel kom ik er steeds dichter bij....
Toen ik het boek vluchtig doorlas, kreeg ik steeds meer voor mezelf ook een "aha-gevoel".
Als baby was ik onder de maat, als kind ook nog, maar vanaf de puberteit groeide ik flink, reden waarom ik vanaf m'n 16e af en aan lijn.
(Als ik terug kijk, had ik toen al echt een Kh-verslaving, altijd snoepen, stiekum snoepen....)
Ik ben nu 50 en véél te zwaar!
Voor m'n gevoel scoor ik flink in de test:
Kh-verslaving: kans 69 / prognose 69 / uitstekend
DM: kans 0 / prognose 65 / goed
Hyperinsulinemie: kans 80 / prognose 85 / uitstekend
Verlaagd verzadigingsgevoel gedurende de dag: kans: 100 / prognose 105 / goed
Verlaagde verbranding: kans 116 / prognose 121 / uitstekend
Menopauze: kans 60 / prognose 60 / uitstekend
BMI: 39 / prognose 44
Hoewel ik voor m'n dochter op zoek ging, kom ik zelf ook dichter bij de mogelijke oorzaken van mijn obesitas.
Het boek heb ik nog maar vluchtig doorgenomen, dat ga ik dus letter voor letter lezen!
Tips zijn welkom!
Groet, Marimar