Verhaal van Marimar

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Marimar
Nieuw in dit forum

Verhaal van Marimar

Berichtdoor Marimar » Zo Apr 11, 2010 9:10 am

In 1e instantie had ik het boek voor mijn dochter gekocht: nu 15 en al vanaf d'r 12e aan het kwakkelen met diagnoses die variëren van CVS tot ADD, maar voor mijn gevoel klopt het nog steeds niet, ook al niet omdat er aan de veel te hoge insulinespiegel niets gedaan hoefde te worden (alleen over een paar jaar weer de glucoses prikken of ze niet toch al diabeet is(!)) Maar ze kreeg wel Ritalin voor de mogelijke ADD! Die ze overigens na een proefperiode om te kijken wat het deed, niet meer slikt, want het helpt geen fluit.
Dus blijf je als moeder zoeken en voor mijn gevoel kom ik er steeds dichter bij....
Toen ik het boek vluchtig doorlas, kreeg ik steeds meer voor mezelf ook een "aha-gevoel".
Als baby was ik onder de maat, als kind ook nog, maar vanaf de puberteit groeide ik flink, reden waarom ik vanaf m'n 16e af en aan lijn.
(Als ik terug kijk, had ik toen al echt een Kh-verslaving, altijd snoepen, stiekum snoepen....)
Ik ben nu 50 en véél te zwaar!
Voor m'n gevoel scoor ik flink in de test:
Kh-verslaving: kans 69 / prognose 69 / uitstekend
DM: kans 0 / prognose 65 / goed
Hyperinsulinemie: kans 80 / prognose 85 / uitstekend
Verlaagd verzadigingsgevoel gedurende de dag: kans: 100 / prognose 105 / goed
Verlaagde verbranding: kans 116 / prognose 121 / uitstekend
Menopauze: kans 60 / prognose 60 / uitstekend
BMI: 39 / prognose 44

Hoewel ik voor m'n dochter op zoek ging, kom ik zelf ook dichter bij de mogelijke oorzaken van mijn obesitas.
Het boek heb ik nog maar vluchtig doorgenomen, dat ga ik dus letter voor letter lezen!
Tips zijn welkom!
Groet, Marimar

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Apr 12, 2010 10:25 am

Hallo Marimar,

Welkom op het forum.

Wat is de nuchtere waarde van de insulinespiegel en van de glucosespiegel van je dochter?

Uit jou testuitslag blijkt inderdaad dat er een flinke kans is dat er lichamelijke oorzaken bij jou overgewicht meespelen. Verdiep je vooral in de hoofdstukken van mijn boek over hyperinsulinemie en koolhydraatverslaving. Is er bij jou bloedonderzoek gedaan naar je nuchtere glucose en insuline?
Groetjes,

Cora

Marimar
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Marimar » Wo Apr 14, 2010 7:06 am

Hoi Cora,
dank je voor je antwoord.
De waarden van m'n dochter:
N glucose 5.2
N insuline 28,7

Van mij is het niet bepaald.....tot u toe, want ik ga er de huisarts wel om vragen.
Ik ben de betreffende hoofdstukken aan het lezen.
Vanaf februari ben ik aan het minderen met koolhydraten, heb (gewoon om te kijken wat er gebeurde) met Pasen alles meegegeten en had daar flink last van; moe, sloom, gewicht omhoog met enkele kilo's.
Voor mij een teken dat koolhydraten voor mijn lijf slecht zijn.

Groet, Marimar.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Apr 14, 2010 10:01 am

Hallo Marimar,

Op blz. 79 van mijn boek vind je de HOMA-IR test. Als ik de bloedwaarden van jou dochter daar invul kom ik op 59,6. Deze waarde zou onder de 2,6 moeten liggen. Jou dochter heeft dus hyperinsulinemie en maakt een grote kans om diabeet te worden als er niets gedaan wordt.

Wat jou zelf betreft, hier vind je een brief met extra informatie die je mee kan nemen naar je huisarts:

www.coradefluiter.nl/lezers/PDF/lezers.1a2.pdf

Nuchtere Insuline staat meestal niet op het aanvraagformulier van het lab. dat moet de huisarts er zelf even bij schrijven. Het is geen duur onderzoek.
Groetjes,

Cora

Marimar
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Marimar » Do Apr 15, 2010 8:06 pm

Dank je wel Cora.

ben nog driftig aan het lezen en herlezen, wat een informatie!

Ik hoop de komende week tijd vrij te kunnen maken voor huisartsbezoek en bloedafname; heb een erg druk leven momenteel.
Je hoort van me.

Groet, Marimar.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”