Hoi, ik ben Ester!

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
tinker
Nieuw in dit forum

Hoi, ik ben Ester!

Berichtdoor tinker » Zo Sep 04, 2011 12:01 pm

Hoi allemaal, ook ik zal me even voorstellen.
Ester, 37, getrouwd, 2 kids, 93,3 kilo en 1.72 m.

Op dit moment ben ik op mijn zwaarst ooit. Zelfs tijdens beide zwangerschappen was ik niet zwaarder dan dit. Dat voelt niet goed.
Zelf ben ik gewichtsconsulente, maar heb daar in eerste instantie nooit mee gewerkt omdat ik zelf niet op gewicht kon blijven. Totdat ik Herbalife ging eten en ik wel op gewicht bleef. Maar niet afviel... De meesten vallen er toch prima mee af, maar ik niet. Ik ben echter wel gaan werken met de produkten en veel van mijn opleiding gewichtsconsulent kwam goed van pas.
Toen ik afgelopen mei gestopt ben met roken, ben ik van 85 naar 93 kilo gegaan. Op zich te verwachten dat je aankomt, maar ik krijg het er maar niet af. Ook niet door mijn eigen adviezen op te volgen en Herbalife te eten. Erg frustrerend als je bedenkt dat ik degene ben die mensen begeleid bij het afslanken...
Per toeval op de site van Cora terecht gekomen en blijven hangen want wat is dit insteressant!
Morgen start ik met de graanrestrictietest en laat ik mijn bloed prikken om te kijken of ik hyperinsulinemie heb. Dus wordt vervolgd!
Groetjes,
Ester

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Zo Sep 11, 2011 1:45 pm

Hoi Ester,

Welkom op het forum.

Ik heb je al gemaild dat de gezondheidsnadelen van Herbalife op de lange termijn zijn groot.
In een herbalife produkt zit bijv. 34,6% fructose per 100 Gr. !!!!
Ook zit er veel soja in, wat je niet al te veel moet eten. Lees hier over "the dark side of soy".
Groetjes,

Cora

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Zo Sep 11, 2011 1:46 pm

Hier een stukje uit een artikel van mij:

Vermijd fructose Voor een gezond gewicht moet je ook letten op wat er in onze voeding is verwerkt. Neem nu fructose. Fructose is een suiker die van nature in een hele kleine hoeveelheid in fruit voorkomt. Het heeft hierdoor een 'gezond' imago verkregen. De industrie heeft dit gezonde imago misbruikt door fructose als zoetstof te gebruiken. Sinds 1970 is de hoeveelheid fructose in [Joost Mee1] voeding met maar liefst 1000 % gestegen.34

Men denkt dat de stijging van de hoeveelheid fructose in onze voeding één van de redenen is waarom overgewicht zo explosief is toegenomen

Men denkt dat deze stijging één van de redenen is waarom overgewicht zo explosief is toegenomen.34-39 En dat is niet zo vreemd want het blijkt dat fructose ons hongergevoel versterkt en het verzadigingsgevoel laat afnemen. Dat komt doordat fructose het hongerhormoon ghreline verhoogt en het verzadigingssignaal leptine laat afnemen.40,41 Fructose veroorzaakt ook leptineresistentie waardoor dit verzadigingssignaal minder goed door de hersenen wordt opgemerkt en het verzadigingsgevoel verder kan afnemen.42 Bovendien veroorzaakt fructose insulineresistentie en hyperinsulinemie, vast onderdeel van het metabole syndroom.43-46 Fructose heeft echter nog meer gezondheidsnadelen. Overmatige consumptie van fructose wordt o.a. in verband gebracht met ernstige ziekten zoals leververvetting, pancreaskanker en nierstenen.52-54
Groetjes,

Cora

tinker
Nieuw in dit forum

Berichtdoor tinker » Zo Sep 11, 2011 6:00 pm

Dankjewel Cora, heel duidelijk verhaal!

Ik moet even omschakelen, omdat ik al 1,5 jaar Herbalife gebruik en daar erg tevreden over was. Vooral tevreden omdat ik er meer energie van kreeg en ik me gewoon over het algeheel beter voelde.

Nu echter begin ik steeds vaker te twijfelen, omdat ik merk dat ik gewoon niet van snelle koolhydraten af kan blijven. Ik ga continue weer de fout in en geef mezelf dan de schuld dat ik het weer eens niet vol kan houden.

Afgelopen maandag startte ik met compleet koolhydraatvrij eten. Het is 4 dagen goed gegaan, ik vond het niet eens zo heel moeilijk. Ik graaide wel vaak even wat nootjes, want de trek bleef er.

Op dag 4 ben ik ontzettend ontploft tegen mijn kinderen, waardoor ik het 's avonds heb opgegeven. Op dag 6, ik was dapper overnieuw begonnen werd ik zo depressief dat ik weer naar de koolhydraten greep.

Omdat ik in mei gestopt was met roken had ik al aardig wat extra kilo's kado gekregen, nu ben ik bijna 10 kilo zwaarder dan toen ik 1,5 jaar geleden met Herbalife begon.

Ik vertel vol overgave aan mijn klanten hoe ze wel en niet moeten eten, ze gebruiken Herbalife keurig volgens het programma en ze vallen allemaal keurig af. Terwijl ik zelf nog geen gram ben kwijtgeraakt sindsdien.

Toen ik een klant kreeg die maar niet afviel en ontzettend goed haar best deed, kwam ik op de site van Cora terecht en ben ik me ontzettend veel dingen gaan afvragen.

Eerst van de week even voor bloedprikken naar de huisarts, die me niet mijn nuchtere insuline wilde laten prikken, want dat had toch geen enkele zin. Ik ga even met de vuist op tafel daar en ik zal dat bloedonderzoek voor elkaar krijgen.

Wordt vervolgd dus.......
ester

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Sep 12, 2011 10:09 am

"Op dag 4 ben ik ontzettend ontploft tegen mijn kinderen, waardoor ik het 's avonds heb opgegeven. Op dag 6, ik was dapper overnieuw begonnen werd ik zo depressief dat ik weer naar de koolhydraten greep." -->

Lees de hoofdstukken over koolhydraatverslaving
Groetjes,

Cora

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”