FF voorstellen tfielt

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Okt 23, 2009 9:43 am

Hallo Tamara,

Inmiddels is mijn boek verschenen en heeft alweer een tweede druk beleefd. Bij mijn boek hoort een website. Ik wil je aanraden om de gratis test te doen. De uitkomst van deze test geeft aan of er bij jou een kans is dat er lichamelijke oorzaken meespelen bij jou gewichtstoename.

Kopieer de uitslag, dat is de tabel met getallen die boven de grafiek staat en plaats die hier in een bericht. Dan zal ik er naar kijken. Test:

www.coradefluiter.nl/download
Groetjes,

Cora

tfielt
Ervaren met het forum

test gedaan

Berichtdoor tfielt » Di Okt 27, 2009 4:30 pm

Hai, ik heb de test gedaan, hier is de kopie.
Hierna volgt de presentatie van de resultaten van de test

absoluut kans prognose
koolhydraatverslaving 68 81 81
Diabetes 0 0 50
hyperinsulinemie 80 87 92
Schildklier deficientie 43 45 45
Verminderd verzadiging tijdens de maaltijd 100 100 100
Verminderde verzadiging gedurende de dag 100 100 105
Verlaagde verbranding 26 26
Menopauze 73 45 45
Andropauze 0 0 0
Medicijngebruik 0 0 0
Voedingstekorten 28 28
Chronische stress 67 70 70
BMI 36 40
groetjes Tamara. :-?
Ik wacht niet tot morgen, maar start nu!

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Okt 28, 2009 10:52 am

Hallo Tamara,

Jij "scoort" hoog op een koolhydraatverslaving, hyperinsulinemie, verminderd verzadigingsgevoel en chronische stress.

Zowel door een koolhydraatverslaving als door chronische stress neemt de kans op het krijgen/verergeren van hyperinsulinemie toe. Hyperinsulinemie kan weer tot diabetes type 2 leiden.

Op schildklierproblemen scoor je niet zo hoog, maar dat zou je toch verder moeten uitzoeken door om te beginnen de Barnestemperatuurtest te doen.

Hypothyreoïdie - Barnes-test
Testomschrijving
Dr. Barnes heeft een eenvoudige lichaamstemperatuurtest ontwikkeld die moet worden uitgevoerd voordat u s’ochtends uit uw bed stapt. De test gaat als volgt:
Leg voordat u gaat slapen een thermometer klaar. Als u een kwikthermometer gebruikt sla hem dan al vast naar beneden. Meet de volgende morgen, voordat u op staat, uw lichaamstemperatuur, 5 minuten rectaal. Beweeg zo min mogelijk, sta dus nog niet op uit bed, blijf rustig liggen.
Doe deze test op twee verschillende dagen.
Uitslag:
36,6 - 36,8 C: uw schildklier werkt goed
lager dan 36,6 C: u heeft met 85% zekerheid hypothyreoïdie.
Groetjes,

Cora

tfielt
Ervaren met het forum

Berichtdoor tfielt » Wo Okt 28, 2009 3:37 pm

Hai Cora, ik heb net je boek bestelt kan haast niet wachten om het te lezen. Bedankt dat je zo vlot bent met adviseren.
De dr barnes test heb ik al eens gedaan bij Marja (hormonale disbalans)en ik kom niet boven de 36 gr ochtendtemp. Alleen vertrouw ik mijn thermometer niet zo en ga een ouderwetse halen zonder knopjes. Ik ga de test dus nog eens doen en laat de uitslag horen.
Jou conclusie sluit aan bij wat ik voel. Koolhydraatverslaving. Als ik geen brood/koolhydraten mag eten, voel ik me ongelukkig, ik heb het gevoel dat ik het nodig heb, anders voel ik me niet energiek. Als ik verkeerde suikers eet gaan alle remmen los en ik kan alsof ik in een waas ben eten zonder te voelen dat ik vol zit of door het gevoel heen eten. Vanaf de ovulatie voel ik me "labieler" en ga me troosten met lekker eten, chocola, lever, brood, vanalles vet en koolhydraatrijk.
Ik hoop dat ik met jou eetadviezen wel mijn gezondheid weer beter op orde krijg, want ik blijf in kringetjes draaien en ik blijf zwaarder worden, ik begin ook onzeker te worden al ik iets eet..
Mijn hormonen zijn inmiddels al weer een stuk beter in balans.
tot gauw en ik hoop dat ik je boek snel kan lezen!
groetjes Tamara.

tfielt
Ervaren met het forum

daar gaan we dan!

Berichtdoor tfielt » Wo Apr 28, 2010 10:13 am

Hai,
Ik ben heel blij met het boek slim. Ik heb bij de huisarts mijn bloed laten testen op bijna alles. Schildklier, suiker, urine, cholestorol etc, omdat ik zo'n grote lijst klachten had en de huisarts wilde ook wel graag weten waar die vandaan komen. De uitslag hebben we uitvoerig besproken en die was eigenlijk wel positief. Mijn gevoel zegt al heel lang dat het met mijn hormonen en cycles te maken heeft en zo kom ik uit bij pcos. Ik herken me volledig in de klachten en verhalen. Nu is dit heel goed te verbeteren door de voeding aan te passen. (bv mediterane voedingswijze)
Ik heb al een heleboel gevonden hierover en heb begrepen dat het ook belangrijk is dat de testosteron gebonden/laag blijft? Dit kan door bepaalde voeding, ook mint thee zou hierbij helpen.
Wie kan mij hier meer over leren? Hormonen en voeding.
Groetjes Tamara. :wink:

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Apr 28, 2010 1:33 pm

Hoi Tamara,

Misschien vind je meer info in het boek "De hormaanfactor" van Ralph Moorman. Of in het boek “Eeuwige Jeugd: droom of werkelijkheid” van dr. Paul Musarella.
Groetjes,

Cora

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”