Boek Cora

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
RIABIEREROHOF

boek

Berichtdoor RIABIEREROHOF » Wo Okt 24, 2007 7:54 pm

Wat ik in alle boeken mis is de omschakeling van wat je geleerd is en hoe je "nieuw" moet denken.

Ik doe een koolhydraatarm dieet en voor het eerst in mijn leven voel ik dat dit de oplossing is.Ik ben al 15 kilo kwijt en een tijdje gestopt om te proberen op gewicht te blijven.

Dat is mij prima gelukt, ik ben pas geleden weer gestart om nog meer af te vallen en toch heb ik ontzettend veel moeite met omschakelen.

Maar vanuit de overheid, reclame en al wat ons geleerd is over mager eten volkoren producten en bruine rijst e.d.heb ik vreselijk veel moeite om door te hebben wat wel en wat niet goed is voor mijn dieet.

ik heb nog geen boek gezien wat daar op in gaat gr ria

SLEGERS2806

Soms ook gewoon door stress

Berichtdoor SLEGERS2806 » Wo Okt 24, 2007 8:04 pm

Hallo, bij deze wou ik even de opmerking maken dat ik ook overgewichtig ben, maar dat dit komt door snoepaanvallen die de kop opsteken bij extreme drukke dagen of stressvolle periodes.

Tonia1954
Nieuw in dit forum

Goed initiatief

Berichtdoor Tonia1954 » Wo Okt 24, 2007 11:09 pm

Hallo,

Goed initiatief om een boek vanuit eigen en andermans ervaring te schrijven. Vaak wordt het wetenschappelijk benaderd door iemand die goed kan schrijven maar geen enkele ervaring heeft met het probleem. Mijn dik zijn is ooit voortgekomen uit een koolhydraatintolerantie en een langzame stofwisseling. Waar ik toen uiteraard niets van wist. Op mijn zwaartepunt woog ik 129,9 kilo. Met het Atkins Low Carb dieet ben ik in 2005 ruim 25 kilo afgevallen zonder moeite in ruim 7 maanden tijd. Mijn levenswijze is om in koolhydraatarm en voel me er prima bij. Ondertussen zelfs alweer 10 kilo minder en bezig met de volgende etappe van 10 kilo. Maar nog mooier is dat ik niet meer moe ben, geen honger heb, en tussen de periodes van afvallen niet meer aankom.

Ik heb een hele informatieve website www.lowcarbclub.nl over dit onderwerp met daaraan gekoppeld een webshop in low carb producten. Ik begeleid per mail (gratis) diverse mensen die ook echt overgewicht hebben ( dus boven de 120 kilo) en die na van alles geprobeerd te hebben ook dolblij zijn eindelijk iets te hebben gevonden dat aansluit bij hun klachten en resultaat geeft.

Voor de voorkant van het boek vind ik een foto heel mooi van iemand die dikker is, tenslotte is dat het uitgangspunt van waaruit je het boek bent gaan schrijven. Dat sluit aan bij de belevingswereld van mensen die met je boek iets van herkenning moeten gaan voelen.

Veel succes,

Tonia

trendy
Nieuw in dit forum

Berichtdoor trendy » Do Okt 25, 2007 1:14 am

Had ook al n.a.v. het ontv. mailtje een antw. geschreven hier, maar niet ingelogd, dus weg verhaal.

Zelf ook veel te zwaar, nog zwaarder geweest d.m.v. van Low Carb ieet / minder Kh eten al 15 kilo afgevallen en mede daardoor ongev. 40 % minder kunnen spuiten.

Voel mij er heel goed bij en neem ook n.a.v het schrijven van Willie supplementen en ik denk dat deze inname ook mede geholpen heeft dat ik mij zo goed voel nu.

Even een kleine pauze ingelast, kost moeite om dan op gewicht te blijven en weer goed in het gareel te raken, maar moet weer gebeuren nu.

Ik vind het heel leuk en goed dat je een boek schrijft over dit probleem, foto 1 en foto 2 vind ik leuk en vooral de tekst er bij van dat dweilen met de kraan open, want dat is het.

Je kunt nog zo je best doen met een dieet, maar als je de oorzaak niet weet en aanpakt eerst, komt er weinig of niks van terecht, weet dit uit eigen ervaring heel goed.

Ik wens je veel succes met het schrijven van je boek, zal een hele klus zijn, als je iets wilt weten, moet je het maar vragen, ik zou nu zo niet weten wat ik zeggen moet, heb het idee dat jullie zelf al heel veel weten, vandaar.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Okt 26, 2007 1:21 pm

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Wat ik in alle boeken mis is de omschakeling van wat je geleerd is en hoe je "nieuw" moet denken.

Ria, kan je iets uitgebreider uitleggen wat je hier precies mee bedoelt, kan je een voorbeeld geven?

Maar vanuit de overheid, reclame en al wat ons geleerd is over mager eten volkoren producten en bruine rijst e.d.heb ik vreselijk veel moeite om door te hebben wat wel en wat niet goed is voor mijn dieet.

Het is mijn bedoeling om in mijn boek hier wel op in te gaan. Wat wel of niet goed voor je zou zijn heeft te maken wat je wilt bereiken met een dieet. Of je bijvoorbeeld hyperinsulinemie wilt genezen. Over vet komt ook wat in het boek, daar zijn vanuit wetenschappelijk onderzoek goede richtlijnen voor te geven. Sommige mensen vallen zelfs niet af omdat ze te weinig vet eten.

Hallo, bij deze wou ik even de opmerking maken dat ik ook overgewichtig ben, maar dat dit komt door snoepaanvallen die de kop opsteken bij extreme drukke dagen of stressvolle periodes.

Slegers, dit zou op een koolhydraatverslaving kunnen wijzen. Heb je wel eens een koolhydraatarm dieet gedaan? Werd je daar somber van?

als je iets wilt weten, moet je het maar vragen, ik zou nu zo niet weten wat ik zeggen moet,

Ik ben blij met elke reactie, mag ook kritisch zijn, graag zelfs! Misschien wil je nog een paar vragen hieronder beantwoorden. :D
Groetjes,

Cora

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Okt 26, 2007 1:29 pm

Hallo,

Zouden jullie misschien een paar vragen willen beantwoorden over de tekst van mijn boek die jullie gelezen hebben?

Ik zou graag willen weten of:
• Je de tekst interessant vindt om te lezen
• Je vindt dat de tekst prettig leest, zo niet waarom niet
• Je het gevoel krijgt dat je wel verder zou willen lezen dan alleen dit hoofdstuk
• Je de tekst duidelijk / begrijpelijk vindt, kunt je aangeven welk gedeelte eventueel niet duidelijk is
• Je de tekst saai vindt of juist niet, en welk gedeelte eventueel saai is en waarom
• Je over de inhoud van de tekst nog opmerkingen hebt

Alvast bedankt!
Groetjes,

Cora

Kraaltje
Bekende op het forum

reactie op 1e pagina

Berichtdoor Kraaltje » Di Okt 30, 2007 9:32 pm

Hallo Cora / Willie,

De titel SLIM vind ik goed gekozen, gezien de dubbele betekenis.

Wordt het een webboek of heb je de verwijzingen alleen ingezet om aan bronvermelding te doen?

Het is duidelijk en helder geschreven, alleen aan het eind roept het bij mij de kip of het ei vraag op. Wordt overgewicht nu veroorzaakt door hyperinsulinemie of veroorzaakt hyperinsulinemie overgewicht, wat weer samen hyperinsulenemie verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van een diabetes type 2?

Wat ik mis, maar dat kan ook komen, omdat je dat elders in het boek nog uitgebreid gaat beschrijven (verwijzing?) is hoe je hyperinsulinemie diagnosticeert. Je schrijft wel wat de uiterlijke kenmerken zijn, dat je gelijk na de maaltijd weer honger hebt, maar die zijn subjectief. En dat je insulinespiegel chronisch verhoogd is. Ik neem aan dat je dat laatste via een bloedonderzoek (hoe vaak en/of onder welke condities is dat nodig om de chroniciteit -is dat goed Nederlands?- vast te stellen) kan vaststellen, maar dat staat er niet bij.
Tot zover, ik kan overigens bijna niet wachten tot het boek uitkomt, eindelijk eens een andere namelijk veelzijdige benadering.

Succes met schrijven!

Miriam
:wink:

Gast

Berichtdoor Gast » Wo Okt 31, 2007 11:31 am

Hallo Miriam,

Bedankt voor je reactie. Ik zal wat van je vragen beantwoorden:

Het wordt een ''papieren'' boek met een website eraan gekoppeld speciaal voor de lezers als ondersteuning. Het boek schrijft zich als het ware verder via internet.

Het kip en het ei probleem: er onstaat insuline resistentie (door allerlei oorzaken die in het boek behandeld worden), daardoor ontstaat hyperinsulinemie, daardoor onstaat overgewicht, overgewicht zorgt voor nog meer insuline resistentie en uiteindelijk kan dit leiden tot diabetes type 2.

Als je door de uiterlijke kenmerken, zoals jij ze noemt, het vermoeden krijgt dat je mischien hyperinsulinemie hebt. kan je in een volgend hoofdstuk lezen hoe je dit verder kan diagnostiseren en behandelen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groetjes,

Cora

Xana
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Xana » Wo Nov 07, 2007 4:55 pm

Hoi Cora,

Gaat dit boek vnl over hyperinsulinemie?
Kun je het in de boekhandel in België ook krijgen?Ik vind de 2de tekst met jou erop het mooiste :D !

Hyperinsulinemie zeker in mijn familie, mijn mama had diabetes type2 en mijn vader heeft ook overduidelijk hyperinsulinemie (maar is gelukkig niet dik).

Hoewel ik zelf weinig trek heb in koolhydraten en bijna nooit zoet eet vraag ik mij af of er een erfelijke factor kan zijn.
De hyperinsulinemie symptomen lijken veel op hypothyroïdie en CVS.

Mijn taille heup ratio is 0,8 à 0,9 dus het zou wel kunnen. Maar de trek in koolhydraten is er bijna niet.

Hoewel ik nog maar 1x een koolhydraatarm dieet volgde (Atkins), maar hetgeen me toen echt opviel was dat ik als het ware in een soort vertraging was, alsof ik net een klein beetje energietekort had om op gang te komen.

Ik ben er vrij snel mee gestopt omdat mijn toenmailge huisarts me dit absoluut verbood omdat het heel ongezond zou zijn :roll: .

Nu ben ik er meer en meer van overtuigd dat het dus juist niet ongezond is.

Momenteel volg ik het eiwitdieet, maar echt veel ben ik nog niet van afgevallen :cry: , amper 3kilo in 2maanden :cry: :cry: :cry: :cry:

Liefs Xana

Gast

Berichtdoor Gast » Do Nov 08, 2007 11:03 am

Hallo Xana,

Nee, het boek gaat niet alleen over hyperinsulinemie, maar over verschillende oorzaken van overgewicht, het is juist de bedoeling dat je met behulp van dit boek uit kan zoeken wat eventueel bij jou de oorzaak/oorzaken is/zijn.

Bij minstens 25% van de mensen met overgewicht wordt dit door hyperinsulinemie veroorzaakt en bij de behandeling van hyperinsulinemie hoort een aangepaste voedingswijze dus wordt hier wel uitgebreid aandacht aan besteed. Ook wordt is de bedoeling dat duidelijk wordt wat specifieke hyperinsulinemie symptomen zijn, dus hoe je het kan herkennen en kan onderscheiden van andere stoornissen.

3 kilo afvallen in 2 maanden is prima, gaat misschien al te hard. Als je te veel afvalt in een te korte tijd leer je je lichaam zuinig omgaan met energie en wordt het steeds moeilijker om af te vallen. Dan krijg je het zogenaamde jojo-effect. Het heeft waarschijnlijk ook een aantal jaren geduurd voordat je op je huidige gewicht zat :wink:

Ik weet nog niet of het ook in Belgie verkocht gaat worden, maar anders stuur ik het wel op.

Groetjes,

Cora

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Nov 08, 2007 5:50 pm

Anonymous schreef:Het wordt een ''papieren'' boek met een website eraan gekoppeld speciaal voor de lezers als ondersteuning. Het boek schrijft zich als het ware verder via internet.

maar de eerste 10 pagina's komen op het internet te staan als preview

elke maand zet ik er eentje op, tot de publicatie datum begin 2009
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Nov 08, 2007 6:18 pm

Hallo allemaal we zijn weer een maand verder. Daarom heb ik de volgende pagina van Cora haar boek op het internet gezet. Zoals jullie weten komen er de komende 10 maanden in totaal 10 pagina's op het internet te staan

http://overgewicht.pilliewillie.nl/

ALLEEN voor de boek reviewers op dit forum.

Je ziet dat de inleiding herschreven is. Dat is gebeurt op basis van jullie suggesties. Bij de komende review krijg je een nieuwe versie.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

gast

boek slim

Berichtdoor gast » Do Jan 10, 2008 8:07 pm

Kan haasr niet wachten tot het boek uitkomt, nog een heel jaat wachten :( , kan ik vast intekenen voor een exemplaar van de eerste druk, is het alleen via de site hier te koop of komt het ook in de boekhandel.

Veel succes verder met je boek en laat het maar snel 2009 zijn.

Beste wensen nog voor het nieuwe jaat, kan nog net.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Jan 10, 2008 8:18 pm

Hallo Gast,

Bedankt voor je reaktie en ook een goed 2008 gewenst. Het boek komt in iedergeval in de boekhandel (uitgeverij: Elmar te Rijswijk) en zal waarschijnlijk ook via postorderbedrijf De Rooy te bestellen te zijn.

Elke maand komt er een nieuwe bladzijde uit het boek op de website te staan.
Groetjes,

Cora

goudsbloem
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor goudsbloem » Za Feb 16, 2008 10:33 pm

Hoihoi

Komen er in het boek ook praktische tips?
Ik heb veel verschillende gewichten gehad, van 40 tot 85.
Duidelijk is inderdaad, zoals ik ook al las in de eerste blz van het boek, dat weinig eten later leidt tot vet en zoetverslaving.

Ik merkte dit weer erg goed na het Eliminatie Provocatiedieet! Dit duurde maandenlang!

Weinig koolhydraten veel groente, geen mengen van koolhydraten met eiwitten, dat zijn m.i. zeer belangrijke dingen.

Ik heb contact met een arts die goede behandelingsresultaten boekt bij fibromyalgiepatienten. Hij geeft als advies 1,5 liter groentesoep per dag te eten.
Heel slim :wink: want, dit vult, het geeft een breed en evenwichtig scala aan aminozuren en belangrijke voedingsstoffen, het zorgt ervoor dat je voldoende vocht binnenkrijgt, het laat je koolhydraatverslaving verdwijnen (als je trek hebt, neem je soep!).
Later hoorde ik dat men in het ziekenhuis mensen ook groentesoep laat eten als zij moeten afvallen voor een operatie.
Misschien een tip om mee te nemen?

Succes ermee :wink:

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”