wel minder centimeters, weinig minder gewicht

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Aug 08, 2009 4:06 pm

Hallo Annette,

De oorzaak van jouw overgewicht is vooral een storing in de aanmaak van de insuline. Alpha liponzuur zorgt ervoor dat je bloedsuiker stabieler blijft. Door dit te nemen kun je het proces bespoedigen waarmee je lichaam in balans komt, waardoor je vlotter kunt afvallen.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Julie123
Nieuw in dit forum

Alpha liponzuur ergomax

Berichtdoor Julie123 » Ma Aug 10, 2009 12:00 pm

Hallo Anette,
ik weet niet, of het wel mag op dit forum,
maar ik wilde je laten weten, dat ik ook het boek van Cora heb gekocht,
en met haar aanwijzingen mijn overgewicht ben kwijtgeraakt.
Bij mij, zijn de koolhydraten de grote boosdoeners.
Ik weet al sinds 2001, dat ik HPU heb, en neem op aanraden van dr.Kamsteeg,
de depyrrol, magnesium en B-complex,
en wist, dat het hormonale probleem ook bij mij voorkomt.

Met Gonny's hulp, ben ik met natuurlijke progesterongel gestart, en de resultaten lieten niet lang op zich wachten!!
Blijkbaar is HPU dus ook gelinkt aan oestrogeendominantie...

Ik heb, voordat ik ontdekte, dat enkel een streng khd-dieet voldoende was voor mij,
ook de suplementen gekocht,die Cora voorstelde:nl:HCA-complex,
Chroom en Alpha-liponzuur (van ergomax)
Omdat ik deze niet meer gebruik , wilde ik de overschot graag verkopen,
het kost allemaal verschrikkelijk veel geld....

Van de HCA-complex, heb ik nog over: 1 niet geopend potje(met 60 stuks)
, en eentje,waar nog 33 capules in zijn.
Het merk is AOV.
Van de alpha liponzuur (merk ergomax) heb ik nog 73 capules over (een nieuw potje kostte ongeveer 40 euro,en bevat 180 stuks)
De chroom is van ortholon, is nog ongeopend.
Als je intresse hebt, dan mag je me mailen:
Basilicum123@hotmail.com

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Di Aug 11, 2009 1:38 pm

De oorzaak van jouw overgewicht is vooral een storing in de aanmaak van de insuline. Alpha liponzuur zorgt ervoor dat je bloedsuiker stabieler blijft. Door dit te nemen kun je het proces bespoedigen waarmee je lichaam in balans komt, waardoor je vlotter kunt afvallen.

Dank voor de utleg Gonny. Ik heb het zojuist binnengekregen en ga er vandaag mee beginnen.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Aug 21, 2009 11:03 pm

AnnetteB schreef:Hoewel het heel erg warm is, blijven mijn enkels dun. In de namiddag is er een licht oedeem, maar ik kan elke dag zonder steunkousen, dus lekker met blote benen en ik kan dan toch goed in mijn schoenen. Met andere woorden: het oedeem is heel erg verminderd! Hoera! Dit is al 2 weken zo, dus dat ziet er stabiel uit. Eindelijk 3/4 broeken en rokken voor mij.

Nog even mijn gewicht. Het blijkt dat mijn weegschaal niet goed was. Hij gaf steeds verschillende gewichten aan, zelfs al je er stil op stond, bleef het gewicht veranderen. Mijn man woog zich ergens anders en dat was erg afwijjkend van thuis. Ik heb nu een nieuwe weegschaal en begin hoopvol opnieuw met wegen .

Hallo Annette,

Fijn dat je vochthuishouding zo goed verbetert.
Wanneer je lichaam langzaam in balans komt zie je steeds meer klachten verdwijnen. Zo ook vocht in je enkels waarbij je vaak niet meteen de link legt met de oorzaak die ook zorgt voor je overgewicht, zoals bij jou een bloedsuikerprobleem.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Wo Sep 02, 2009 12:30 pm

Hier ben ik weer eens. Ik had wel het idee dat als mijn gewicht zou afnemen, ook het vocht minder zou worden, maar dat het mijn bloedsuikerprobleem te maken had.... nee. Ik meldde een vorige keer dat ik een nieuwe weegschaal heb gekocht. Op deze schommelt mijn gewicht niet voortduren, maar.... er is wél 1,5 kg af in 2 weken. Daar ben ik blij mee. Is dit het tempo wat normaal is? Met de fysiotherapeut heb ik afgesproken dat we een programmaatje op gaan stellen voor de fitness om vooral de spieren te versterken. Daar ben ik zelf al mee bezig, maar ik benut nog niet aanwezige mogelijkheden. Echter, er zijn op verzoek van de reumatoloog waar ik heen moest, een heleboel foto's gemaakt en de fysiopeut wil eerst de uitslagen daarvan afwachten om te voorkomen dat we iets gaan overbelasten of verkeerd belasten. Ik heb die uitslag nu: in veel gewrichten flinke artrose! Schouder, nek, beide kniën onderrug. Plus spierzwakte in 1 arm en benen. Er is nog een scan gemaakit i.v.m. onduidelijkheden over mijn rechter bovenarm. Daar heb ik nog geen uitslag van. Morgen ga ik weer naar fitness en dan ben ik benieuwd wat ik kan en mag doen. Zelf verhoogde ik het gewicht van de apparaten en ik kreeg steeds vaker tijdens oefeningen en de hele dag erna pijn in armen en benen, dus misschien moet ik het rustiger aan doen. Jammer voor de spierkracht dan. Maar... ik blijf bewegen voor het ontbijt, hoe dan ook. Dat probeer ik ook komende week te doen terwijl ik op vakantie in de Dordogne ben.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Sep 03, 2009 9:45 am

Hallo Annette

Ik heb die uitslag nu: in veel gewrichten flinke artrose! Schouder, nek, beide kniën onderrug.
Dat is heel erg naar, maar daar is nog wel wat aan te doen hoor! Meer informatie hier over vindt je op:

http://artrose.pilliewillie.nl

Zelf verhoogde ik het gewicht van de apparaten en ik kreeg steeds vaker tijdens oefeningen en de hele dag erna pijn in armen en benen, dus misschien moet ik het rustiger aan doen.
Spierpijn is niet zo erg, pijn in je gewrichten moet je voorkomen.

Fijne vakantie!
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Do Sep 17, 2009 12:06 pm

Hallo Cora, terug van vakantie (was heerlijk met warm, zonnig weer) wilik even doorgaan op de artrose. Het is niet alleen spierpijn waar ik last van heb na belasting, maar ook pijn die voortvloeit uit de artrose, ook gewrichten. In de vakantie had ik de gelegenheid vóór het ontbijt te zwemmen. In het zwembad ook wat oefeningen met balgooien gedaan. Gevolg: behoorlijke pijn in mijn rechterschouder. Je wijst me erop dat er wel iets aan artrose is te doen. Waar kan ik mijn vragen kwijt? Welk forum? Glucosamine heb ik jaren geleden al gedurende ca. 1,5 jaar gebruikt, helaas zonder enig resultaat.
Mijn gewicht: in de vakantie niet afgevallen, maar ook niet aangekomen, terwijl ik minder actief was (sowieso al 4 reisdagen in de auto). Eten wel volgens de regels gedaan, maar met drinken gezondigd wat betreft vruchtensap en wijn.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Sep 19, 2009 1:43 pm

Hallo Annette,

Vervelend dat die gewrichtsklachten zo opspelen. Door te minderen met suikers en granen zie ik vaak al een verbetering optreden. Bij jou dus niet helaas.
Gebruik je al omega3 capsules? Dit is een middel wat heel vaak een goed effect heeft bij artroseklachten. Het heeft een ontstekingremmende werking en houdt de gewrichten soepel. Neem er 2 per dag, samen met 2 x 1000 mg vitamine C.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Za Sep 19, 2009 2:32 pm

Hallo Annette,

Ik zelf heb helaas onvoldoende verstand van de behandeling van artrose om je advies te kunnen geven. :cry:
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Di Okt 06, 2009 11:37 am

Vervelend dat die gewrichtsklachten zo opspelen. Door te minderen met suikers en granen zie ik vaak al een verbetering optreden. Bij jou dus niet helaas.
Gebruik je al omega3 capsules? Dit is een middel wat heel vaak een goed effect heeft bij artroseklachten. Het heeft een ontstekingremmende werking en houdt de gewrichten soepel. Neem er 2 per dag, samen met 2 x 1000 mg vitamine C.
unquote

De pijnen in gewrichten en armen en benen hebben diverse oorzaken. Daarom is het denk ik niet zo eenvoudig te verhelpen. Naar de oorzaken van een intense pijn ben ik nog steeds op zoek. Naast de artrose kwam in mijn rechter schouder/bovenarm ook aan het licht dat het beenmerg deels verhard is.
Ik ga nu vitamine C en omega 3 gebruiken. De omega capsules heb ik al een tijd in huis, maar nog niet gebruikt omdat ik regelmatig vette vis at, dat wordt nu een beetje minder.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Okt 07, 2009 9:26 am

Hallo Annette,

Had je al MSM geprobeerd? Zie:

http://artrose.pilliewillie.nl/artrose- ... rose25.php
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Wo Okt 07, 2009 9:52 am

Nee Cora, ik ken het niet. Nu ik het gelezen heb, ga ik het meteen bestellen. De moeite zeker waard om het te proberen. Bedankt.

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Do Nov 05, 2009 10:26 pm

Zojuist heb ik Salacia oblonga besteld. Ik was van plan daar niet aan te beginnen omdat ik het helemaal niet moeilijk vind om te eten zoals het moet. Nu ben ik uitgenodigd voor een etentje. Ik kijk ernaar uit en vind het wel jammer voor mijn dochter en schoonzoon die ons mee nemen als ik veel moet laten staan. Aardappelen, rijst en pasta laat ik sowieso staan, maar een sausje en een wijntje erbij moet dan toch een keer kunnen vind ik. Op welk moment en hoeveel moet ik ervan nemen? Het etentje is zondag al, ik ben van de Rooy gewend dat ik de bestelling altijd al de andere dag binnen heb, dus het zal wel op tijd komen.
Ik maak er geen gewoonte van, want eten zoals voor mij goed is bevalt mij heel goed.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Di Nov 10, 2009 11:58 am

Hallo Annette,

Dit is met recht mosterd na de maaltijd.
Hoe is het etentje gegaan? Hoeveel heb je ervan genomen en wat heeft het gedaan?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Di Nov 10, 2009 12:13 pm

Gonny (therapeut) schreef:Hallo Annette,

Dit is met recht mosterd na de maaltijd.
Hoe is het etentje gegaan? Hoeveel heb je ervan genomen en wat heeft het gedaan?

Dag Cora, het is helemaal fout gelopen. Mijn bestelling is zaterdag afgeleverd bij de buren toen ik niet thuis was. Zondag waren zij niet thuis, dus ik kreeg het pas gisteren. Ik ben voorzichtig geweest met het etentje. Vis gegeten, vooraf garnaaltjes, kaasbordje toe.
Overigens lukt het me niet er ook maar een grammetje af te krijgen. Mijn gewicht blijft al een hele lange tijd stabiel. Er komt ook niks bij. Heb je nog suggesties voor me?
Is het de bedoeling de salacia oblonga regelmatig te slikken of alleen bij bijzondere eetmomenten?

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”