even voorstellen en vraagje

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Ma Okt 16, 2006 10:12 pm

alvast bedankt Willy voor het fijne gesprek en de hoeveelheid info :o ...
vandaag heb ik het een en ander in werking gezet om meer te weten te komen over de inhoud van mijn bloed. het vinden van een andere huis arts valt niet mee in gouda... de meesten nemen geen nieuwe patienten meer aan... en die het wel doen tja daar heb ik nu juist geen vertrouwen in..dus nog even verder zoeken..

ik heb het programma voor de voedings analyse weer op de PC gezet en ga dit een week lang invullen om daarna een uitgebreide analyse te draaien...zodra dit klaar is zal ik je toemailen ik word of pdf format

groeten van eddy
p.s. ik meld me weer zodra ik meer gegevens heb of ander nieuws..

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Okt 17, 2006 10:22 pm

Goed plan of als je vragen hebt over je huiswerk
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eddy2006
Ervaren met het forum

overgewicht

Berichtdoor Eddy2006 » Di Jan 30, 2007 4:53 pm

Hallo Willy,,

ben ik weer.. na 16 oktober heb ik het huiswerk bestudeerd en daaruit al wat conclusies getrokken ...ook heb ik een aantal tests gedaan met mijn voeding en de resultaten liegen er niet om..
1: bij het vermijden van koolhydraten (suikers) sta ik na een paar dagen te shaken ..heb ik weer angstaanvallen, spierslapte, doodmoe. etc.
voeg ik dan weer suikers toe dan verdwijnt het weer..

2: als ik mijn dagelijkse inname van 2 x 350mg L-trypthofaan stop komen de zelfde verschijnselen. ( als precursor voor serotonine)

dus ik denk dat je gelijk hebt wat betreft hyperinsulinemie ..niet dus...
ik heb meer tekorten aan serotonine..

na 16 november is het ineen een stuk minder gegaan.. op die dag overleed plotseling mijn moeder.. en dit heeft mij meer geraakt dan ik had kunnen vermoeden ...ook nu nog ben ik emotioneel niet de oude..de drempel om van de kook te geraken is een stuk lager komen te liggen en dat in combinatie met het lage serotonine level geeft sneller stress en angst met daarbij weer lichamelijke ongemakken zoals hartkloppingen
etc. die gezien door de emotionele labiliteit zich snel uiten in angstig zijn zonder echte redenen tot bezorgtheid over hart en bloedvaten..

dit laatste heeft geleid tot een betere verstandhouding met mijn huisarts wat in de toekomst meer inhoud zal gaan krijgen..we kunnen nu openlijk met elkaar praten over de verschillende vormen van geneeswijze..
soms is een fikse ruzie en het overlijden van een dierbare nodig om tot elkaar te komen..

op dit moment heb ik weer wat oude gewoonten op gepakt zoals het zelf maken van Kefir en kombucha ..de kefir (melk) gebruik ik nu reeds een week en merk al dat de darmen het een heel stuk beter en rustiger aan doen.. daarbij heb ik weer mijn voeding aangepast d.w.z. de hoeveelheid en de samenstelling en daarbij geen alcohol meer drinken 0,0 dus was best lastig de eerste dagen maar nu begint het ook te wennen ja er staat zelfs een halve fles wijn ..die zal straks wel door de gootsteen kunnen..het geeft wel een goed gevoel dat ik hem zomaar kan laten staan..

ik gebruik nog steeds geen medichijnen en dat wil ik wel zo houden..ook mijn huisarts is het daar mee eens..sterker nog hij wil er niet eens over denken mij wat voor te schrijven.. hij zegt het kan altijd nog als het echt niet gaat.. ben ik het wel mee eens...

goed Willy so far so good ..als jij of Gonny de Vetten voor mij nog enkele tips hebben hoor ik dat graag.. twee weten tenslotte meer dan een..

nog even een tip.. ik heb bij inobe een klein software progje gekocht waarmee je je dagelijkse voeding bij kunt houden www.inobe.nl zij hebben twee soorten basic en lite 49,0€ en 29,0€ dus de prijs hoeft geen bezwaar te zijn je kunt het downloaden om te proberen..

groeten van eddy van herk

P.S. zal het een weekje bijhouden en dan de resultaten aan je toesturen..

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Jan 30, 2007 5:00 pm

koolhydraat junki dacht ik al

kijk naar mijn berichten hiervoor er ligt nog veel werk voor je.

daar wil ik eerst antwoord op hebben voor we verder gaan via dit forum
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

reactie

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Jan 31, 2007 2:27 pm

Willy kun je iets specifieker zijn wat je van mij verlangt buiten de bloedwaarden.. kan ik deze laten verzorgen door dr. meerendonk in utrecht..

ik heb alle artikelen gelezen die je opgegeven hebt..zijn interesant en uitgebreid ..het is alleen jammer dat de wetenschappelijke onderbouwing allemaal in het engels zijn ..mijn engels is net niet goed genoeg om het allemaal goed te begrijpen..

ik heb naar de recepten gekeken..op zicht ziet het er goed uit alleen in mijn geval kan ik niet zonder suiker (serotonine levels)

groet eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 31, 2007 6:48 pm

begin hier te lezen

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 0204#70204

en vink alles af wat je hebt gedaan

houd er rekening mee dat ik maar zo'n 10 seconde de tijd voor je heb

het forum heeft meer dan 4000 zieke mensen

:cry:

je moet dus zo veel mogelijk ZELF doen
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Feb 05, 2007 9:33 pm

wil van je interneist horen of je een G6PD klantje bent, je kan niet tegen tuinbonen

wil het bloedonderzoek, crp ,homocysteine enz

wil tsh t3 t4 waarden

wil weten of je je huiswerk gedaan hebt, de artikelen die ik je opgaf

- met suiker gestopt bent, in alles ook in voedingsproducten

- de ontgiftingsartikelen hebt besudeerd

- de ref gelezen hebt over de kosten
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Ma Feb 05, 2007 10:49 pm

willy...hartelijk bedankt ..nu snap ik het en zal er even vaart achter zetten een aantal dingen heb ik al gedaan o.a. alle artikelen 1 x of meerder keren gelezen..

rest volgt

groet eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Feb 06, 2007 4:16 pm

Ja sorry Eddy, soms heb ik een beetje opvliegend karakter.... :cry:

Maar het is niet altijd een feest op het forum en nu bedoel ik niet speciaal dit forum

Ik wil met jouw twee dingen doen

weten waar de angst vandaan komt en een suggestie doen voor verbetering

kijken of de koolhydraat verslaving minder kan, maar daar zal ik een apart artikel voor moeten schrijven

10 sec om :lol:
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Feb 07, 2007 2:31 pm

ha die Willy,

ja ach we hebben allemaal wel eens een dag dat het je neusgaten uitloopt.. ik neem het je ook niet kwalijk. ik zag je al zitten "Gr Gr Groooom achter je Pc om zoveel onbegrip op zo'n dag..

en je weet "wie tegen een berg opziet moet nog een eind klimmen"

okee het volgende:
waar de angst vandaan komt weet ik ook niet precies maar het stamt al uit de oudheid..als klein ventje was ik al bang voor van alles en nogwat..toen de eerst televiesie +/- 1955 kwam en daar al enge dingen op te zien waren zoals een serie over ruimte wezens ofzo ging ik al gauw naar huis met een of andere smoes ..maar je raad het al ik was gewoon bang.. dus het ontlopen zat er al vroeg in..

een conclusie die ik al een tijdje terug heb getroken is dat ik last heb van CHV chronische hyperventilatie.. via www.hyperven.info ben ik op het spoor gezet (Drs. B. Snitslaar, neuroloog) en nu ga ik deze training uitproberen die zij hebben opgezet.
verder is er meer te lezen op het forum van www.chronischehyperventilatie.nl daar staat ook een bericht over een onderzoek naar dit verschijnsel (CHV)

wellicht kunnen we dit onderwerp angst en CHV op een ander item binnen het forum voortzetten ..past niet zo goed bij overgewicht denk ik .

verder heb ik gisteren de prijs opgevraagt bij een check-u .nl maar daar heb ik nog geen antwoord op. (huisarts vraag ik het niet meer .. en de internist heeft pas over 6 weken een plaatsje voor een afspraak..)

groeten van eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Feb 07, 2007 10:10 pm

Oke ik zal ook aan Gonny vragen of zij mogelijkheden heeft voor een bloedcheck

Over paniekaanvallen, kijk eens naar de reactie van de vrouw in dit artikel over suiker

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... uiker.html

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... uiker.html

ik denk dat je zou moeten proberen in zijn geheel met suiker te stoppen.
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Do Feb 08, 2007 2:12 pm

dank je willy.. ik voeg zelf geen suiker toe aan wat dan ook. dus het moeten de verborgen suikers zijn in diverse voedingsmiddelen en natuurlijk die in fruit of vallen de laatsten erbuiten..

ik ga weer eens proberen alleen op groente vis kip kalkoen en wat fruit te leven .

dus geen brood koek aardappelen paste etc..

kijken wat dat vast oplevert ...ik denk wel dat ik mijn dagelijkse dosis L-trypthofaan moet bijstellen i.v.m. serotonine gehalte..

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Do Feb 08, 2007 2:28 pm

willy ik heb het artikel over suiker doorgelezen en inderdaad kan ik ook chroom erbij gaan slikken wellicht helpt het om de behoefte te verminderen..

ik heb ook de site van slowfood.nl bekeken maar daar ga eens op mijn gemak voor zitten..

overigen zal ik blij zijn wanneeer we weer onze groente tuin kunnen opstarten..het eten daarvan is vele malen lekkerder dan die rommel uit de winkel geen kunstmest enkel wat koeienpoep en uit onze eigen composthoop. alleen voor de knoflook een beetje extra kalk en zand
in de kas staat vanaf vlogende week spinazie en een beetje sla dat gaat net..

alleen geen tuinbonen.... :( slecht voor de allergeentjes..

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Feb 08, 2007 8:47 pm

Je kan chroom combineren met een aanval op suiker.

maar kijk wel goed op alle potjes, er mag nergens suiker meer in zitten

kijk hier voor chroom advies

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... room1.html
Groeten,

Willy Witsel

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Feb 09, 2007 12:31 am

Hallo Eddy,

Interessante website, die over hyperventilatie.
Ik zie dat je in Gouda woont. Ik zal morgen kijken wat de meest dichtbijzijnde plek is waar ik je onder kan brengen voor bloedonderzoek.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”