Hallo Willy,,
ben ik weer.. na 16 oktober heb ik het huiswerk bestudeerd en daaruit al wat conclusies getrokken ...ook heb ik een aantal tests gedaan met mijn voeding en de resultaten liegen er niet om..
1: bij het vermijden van koolhydraten (suikers) sta ik na een paar dagen te shaken ..heb ik weer angstaanvallen, spierslapte, doodmoe. etc.
voeg ik dan weer suikers toe dan verdwijnt het weer..
2: als ik mijn dagelijkse inname van 2 x 350mg L-trypthofaan stop komen de zelfde verschijnselen. ( als precursor voor serotonine)
dus ik denk dat je gelijk hebt wat betreft hyperinsulinemie ..niet dus...
ik heb meer tekorten aan serotonine..
na 16 november is het ineen een stuk minder gegaan.. op die dag overleed plotseling mijn moeder.. en dit heeft mij meer geraakt dan ik had kunnen vermoeden ...ook nu nog ben ik emotioneel niet de oude..de drempel om van de kook te geraken is een stuk lager komen te liggen en dat in combinatie met het lage serotonine level geeft sneller stress en angst met daarbij weer lichamelijke ongemakken zoals hartkloppingen
etc. die gezien door de emotionele labiliteit zich snel uiten in angstig zijn zonder echte redenen tot bezorgtheid over hart en bloedvaten..
dit laatste heeft geleid tot een betere verstandhouding met mijn huisarts wat in de toekomst meer inhoud zal gaan krijgen..we kunnen nu openlijk met elkaar praten over de verschillende vormen van geneeswijze..
soms is een fikse ruzie en het overlijden van een dierbare nodig om tot elkaar te komen..
op dit moment heb ik weer wat oude gewoonten op gepakt zoals het zelf maken van Kefir en kombucha ..de kefir (melk) gebruik ik nu reeds een week en merk al dat de darmen het een heel stuk beter en rustiger aan doen.. daarbij heb ik weer mijn voeding aangepast d.w.z. de hoeveelheid en de samenstelling en daarbij geen alcohol meer drinken 0,0 dus was best lastig de eerste dagen maar nu begint het ook te wennen ja er staat zelfs een halve fles wijn ..die zal straks wel door de gootsteen kunnen..het geeft wel een goed gevoel dat ik hem zomaar kan laten staan..
ik gebruik nog steeds geen medichijnen en dat wil ik wel zo houden..ook mijn huisarts is het daar mee eens..sterker nog hij wil er niet eens over denken mij wat voor te schrijven.. hij zegt het kan altijd nog als het echt niet gaat.. ben ik het wel mee eens...
goed Willy so far so good ..als jij of Gonny de Vetten voor mij nog enkele tips hebben hoor ik dat graag.. twee weten tenslotte meer dan een..
nog even een tip.. ik heb bij inobe een klein software progje gekocht waarmee je je dagelijkse voeding bij kunt houden
www.inobe.nl zij hebben twee soorten basic en lite 49,0€ en 29,0€ dus de prijs hoeft geen bezwaar te zijn je kunt het downloaden om te proberen..
groeten van eddy van herk
P.S. zal het een weekje bijhouden en dan de resultaten aan je toesturen..