FF voorstellen tfielt

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
tfielt
Ervaren met het forum

FF voorstellen tfielt

Berichtdoor tfielt » Ma Mar 05, 2007 11:17 pm

Hai,
ik ben een vrouw van 32 jaar en moeder en echtgenote. Sinds mijn pubertijd ben ik langzaam steeds zwaarder geworden en sinds ik samen ging wonen ging dat alleen maar sneller. Toen het kwartje viel dat ik er wat aan moest doen ben ik vanallerlei dieten gaan proberen en lekker gaan jojo-en. Ik weet nu dat ik ook een echte emo-eter ben (dietiste stelde vast dat ik Binge eatingdisorder had/heb) en probeer dat onder controle te houden. Ik heb een jaar bij de dietiste gelopen om een vast eetpatroon met de juiste voeding aan te leren. Nu kan ik mijn gewicht wel aardig stabiel houden (nu 3jaar rond zelfde gewicht), maar afvallen hoooomaar. Ik ben bekend bij het oestrogeen dominantie behandelingsforum en heb hier gelezen dat overgewicht daar ook verband mee heeft. Ik ben 1,60 en weeg nu 80,5 kg. Ik zou toch graag een gezonder BMI hebben en deze cirkel waar ik in zit doorbreken. Hopelijk kunnen jullie me hier verder op een goede weg helpen.
Groetjes tam. :roll:
Ik wacht niet tot morgen, maar start nu!

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Wo Mar 07, 2007 12:31 pm

Hallo Tam,

Welkom op dit forum.
Tot het behandelforum worden mensen toegelaten met een hyperinsulinemie waardoor het moeilijk is gewicht te verliezen.
Kijk eens of je je hierin herkent?http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/behandeling.overgewicht.2.html
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

tfielt
Ervaren met het forum

Berichtdoor tfielt » Do Okt 25, 2007 12:35 am

ik heb de eerste pagina's van het boek gelezen (ziet er veelbelovend uit!)en merkte op dat de koolhydraatverslaving veel op mijn eetproblematiek lijkt. Ik ben een half jaar met Atkins bezig geweest, ik had veel moeite met volhouden, bleef naar koolhydraten verlangen. Ik heb dus begrepen dat lowcarb dieet niet helpt, eerst serotine op orde brengen.
Mijn vraag, hoe moet ik dit nu gaan aanpakken? IK wil toch graag gezonder worden.
groetjes Tamara. :cry:

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Okt 26, 2007 12:40 pm

Kreeg je klachten in de tijd dat je atkins deed? Zo ja, welke?
Had je ook klachten die verbeterden door het dieet? Wat deed het met je gewicht?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Okt 26, 2007 1:35 pm

Hallo Tam,

Ik ben Cora, moderater van dit forum, ik zag dat je de eerste pagina's van mijn boek gelezen hebt zou je nog een paar vragen daar over willen beantwoorden?

Ik zou graag willen weten of:
• Je de tekst interessant vindt om te lezen
• Je vindt dat de tekst prettig leest, zo niet waarom niet
• Je het gevoel krijgt dat je wel verder zou willen lezen dan alleen dit hoofdstuk
• Je de tekst duidelijk / begrijpelijk vindt, kunt je aangeven welk gedeelte eventueel niet duidelijk is
• Je de tekst saai vindt of juist niet, en welk gedeelte eventueel saai is en waarom
• Je over de inhoud van de tekst nog opmerkingen hebt

Ik ben benieuwd wat je gaat antwoorden op de vragen van Gonny. Ik ben een paar dagen zonder internet dus kan pas volgende week weer reageren.
Groetjes,

Cora

Gast

Berichtdoor Gast » Za Okt 27, 2007 11:32 am

toen ik met Atkins begon kreeg ik last van beenkrampen, tabletten calcium/magnesium/zink hielpen hierbij. Ik werd soms onrustig als ik overprikkeld was (hoogsensitief) en trek naar koolhydraten kreeg. Soms overwon ik dit soms ook niet en moest ik weer opnieuw beginnen. Hierdoor kreeg ik weer opnieuw klachten als hoofdpijn, beenkrampen, slechte stoelgang, moeheid, tandvleesontstekingen verergeren. Ik voelde beter als het goed ging, geen hongergevoel en minder moe. Ook had ik al een hormonale disbalans en de stress voor mijn lichaam van wel en niet koolhydraten heeft mijn hormonen flink ontregelt. Ik werd na 3 maanden Atkins jojo om de 2 weken ongesteld en had ook alle geestelijke en lichamelijke ongemakken erbij. Ik ben er mee gestopt om mijn lichaam weer op orde te krijgen. Ik gebruik nog steeds vit. c, multivitaminen, vit.b complex en calc/magn/zink en npc creme. Ik ben begonnen met 3x per week 30 minuten intensief sporten (verhogen van spieren en stofwisseling).
Nu ben ik qua eten weer terug bij af. Ik heb geen controle over mezelf als ik koolhydraten eet gaan alle remmen los. Ik denk dat ik mezelf onder controle kan houden als ik toch lowcarb maar wel gezonde vetten eet en fruit. Ik wil een mix van GI dieet en bloedsuikerstabiliserend dieet doen. Zou je dit een goed idee vinden? Ik wil mezelf niet weer ontregelen.
Ok heb ik vaak last van stijve pijnlijke spieren, vooral de schouders. Met Atkins was dit minder. Ik word zelf zo onzeker van mijn hele lichamelijke gehannes. Welke weg moet ik volgen, ik ben de weg kwijt. IK zou zo graag weer fit en lichter willen zijn.
groetjes Tamara. :cry: :-?

Gast

Berichtdoor Gast » Za Okt 27, 2007 11:34 am

oh ik vergeet m'n gewicht. Ik ben van 84 kg gezakt naar 79 in 6 maanden en nu weer op 81,5 na 1,5 maand "gewoon eten".
Groetjes

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Zo Okt 28, 2007 5:34 pm

Kun je een voorbeeld geven van je voeding (eten en drinken) van 1 dag.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Gast

Berichtdoor Gast » Di Okt 30, 2007 1:48 am

mijn doorsnee dag:
ontbijt - yakult, 2 snee volkorenbrood dieetlightboter, plak ham, plak 20+kaas, kruidenthee, glas water
Tussendoor - koffie verkeerd (magere melk en zoetje) appel
lunch - 2 snee volkorenbrood zie ontbijt, thee/koffie verkeerd
tussendoor - water, glas light frisdrank, koekje
diner - boerenkool stampot met magere rookworst ruim portie, glas water
tussendoor - koffie verkeerd, handje notenmix, water
ben nog niet met combi GI dieet/bloedsuikerstabbiliserend dieet begonnen!

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Nov 05, 2007 5:53 pm

Ik stuur je even een prive-bericht.
Groetjes,

Cora

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Nov 06, 2007 2:10 pm

tfielt eerst inloggen voordat je een bericht plaatst!!
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Xana
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Xana » Di Nov 06, 2007 6:15 pm

Hoi Tam,

Even een vraagje, toen je het Atkins volgde, had je dan het gevoel alsof je steeds een beetje energie tekort kwam (die moeheid) of had je dat als je weer gewoon eet?

Heel veel succes!

Groetjes Xana

tfielt
Ervaren met het forum

moeheid Atkins

Berichtdoor tfielt » Wo Nov 07, 2007 3:18 pm

ik denk dat het de stress voor het lichaam was die de moeheid veroorzaakte.
Normaal gesproken ben ik alleen moe een paar dagen voor de menstruatie, daar gebruik ik nu NPC creme voor en het is stukken verbeterd. Tijdens het wel/niet Atkins doen ging ik steeeds weer opnieuw in ketose. Mijn lichaam kreeg stress en raakte ontregeld, veel moe, elke 2 weken bloedingen. Daarom ben ik gestopt. Nu begin ik na 2 maanden weer beter te voelen.
Atkins was wel de oplossing voor mijn eetprobleem.
groetjes Tam.

tfielt
Ervaren met het forum

Berichtdoor tfielt » Vr Dec 14, 2007 10:30 am

het "hollandse" eetpatroon die ons gezin kent, sluit niet aan bij mijn lichaamsbehoefte. Ik heb weer klachten als vochtvasthouden, opgeblazen buik, hormoonschommelingen, snaaibuien, verstopte neusholten, droge ogen en spier/gewrichtsklachten.
Ik kom toch weer terug bij het bloedsuikerstabiliserend dieet. Moet me er toch maar eens volledig aan gaan wagen en stap voor stap veranderingen aanbrengen, zodat ik niet zo snel terugval in m'n oude leefpatroon als het me ff te moeilijk wordt.
Ik ben bezig met de Dr Barnes test. Half jaar geleden door huisarts totaal bloedonderzoek gehad. Hun zeiden dat het ok was, maar ik heb al van jullie geleerd dat de huisarts de waarden anders bekijkt dan jullie. Als ik het het eindresultaat heb, meldt ik het jullie.
groetjes Tamara. :-?

tfielt
Ervaren met het forum

ben weer terug

Berichtdoor tfielt » Do Okt 22, 2009 11:57 am

Hai, ik ben weer terug. Mijn gewicht is nog steeds oplopend (>90), een goed leefstijl programma krijg ik maar niet onder de knie. Ik val steeds weer in mijn oude patroon. In de woorden van Dr Oz kon ik me helemaal vinden en heb het boek gelezen in het engels you on a diet. Het komt op hetzelfde neer als wat jullie me leren. Maar hoe krijg ik die knop om, ik besef dat het zeer berlangrijk voor mijn gezondheid is om af te vallen en voel me ook niet happy in mijn lichaam. Mijn hormonen en humeur heb ik aardig onder controle. Aan supplementen gebruik ik nu sinds een paar maanden: Vit D met calcium, visolie, hpu plus en vit c. Ik voel er steeds beter bij. Maar nu het eten nog, hoe hebben jullie het aangepakt? Ik ben iemand die gauw overeet en vooral overeet als er mensen bij zijn of om mijn gevoelens te sussen. Ik heb het luisterboek denk je sterk van Fred Sterk en Sjoerd Swean om mijn psychische kant aan te pakken, werkt goed. Ook een tip aan anderen die sterker willen zijn.
groetjes Tam.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”