Hallo, ik ben Floor

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
floris
Nieuw in dit forum

Hallo, ik ben Floor

Berichtdoor floris » Do Apr 19, 2007 10:46 am

Hallo allemaal,

Ik ben Floor, een sportieve meid van 29 jaar.
Ik heb een aantal zaken welke mij toch bevreemden, maar als ik zo jullie verhaal lees klinkt het toch redelijk herkenbaar.

Ik zal hieronder proberen te omschrijven wat mijn problemen en klachten zijn en wellicht dat iemand mij een advies zou kunnen geven of een hart onder riem steken. :D

Ik ben vanaf het moment dat ik ben gestopt met sporten op mijn 16e alleen maar aangekomen.
Momenteel weeg ik 78kg. en ben ik 1.66m .
Nog niet heel dramatisch zal je zeggen, maar al met al wordt het alleen maar meer.

Ik ben sinds anderhalf jaar flink aan het sporten, 4 keer in de week anderhalf tot 2 uur per keer ( Ti-bo, Steps, BBB, Streetdance, Boksen en cardio fitness) .
Ik ben sinds een paar maanden bezig met een mengelmoes tussen Atkins en (S)Low Carb.
Ik eet geen brood meer en geen aardappelen/rijst en ander dergelijke etenswaren.

Ik slik diversen suplementen te weten;
L-Carnitine 500mg
Vitamine C
GTF Chroom 200mg
Calcium ( + vit. D )
Q10
Vit. B complex 200%
Multivitamine
Groene thee supl.

Ik heb al jaren lang een buik probleem en volgens de arts is dit prikkelbare darm syndroom.
Sinds ik geen suikers meer eet en andere snelle voedingswaren is het aardig minder geworden, maar nog steeds niet verholpen.

Met buikprobleem bedoel ik dat deze altijd opgezet is en rommelig en in beweging is.
Ik heb geen last opstipatie, sterker nog....als ik opsta is het het eerste wat ik moet doen !! ( sorry voor de onsmakelijkheid ).

Om een lang verhaal kort te maken....ik krijg er geen kilo vanaf!!

Oh en een niet geheel onbelangrijk detail...ik ben nu ruim 1 jaar gestopt met roken! ( goed he?.).

Ik hoop dat ik door jullie verhalen wat meer informatie kan vergaren wat kan bijdragen aan dit probleem.
In ieder geval is het goed om te weten dat er meer zijn "zoals mij".
Alvast bedankt voor jullie luisterende oor/ lezend oog.

Groetjes Floor.

floris
Nieuw in dit forum

Wat ik nog vergeet..

Berichtdoor floris » Do Apr 19, 2007 4:36 pm

Wat ik bij mijn verhaal nog vergeet te vertellen is dat ik behoorlijk last heb van;

-Nacht zweten,
-Moeheid ( ook zo'n droge mond en zo'n dood vogeltje in m'n mond)
-een soort van suis/groei pijnen in mijn benen,
-prikkelbaarheid,
-zeeeeeeer laag libido
- regelmatigSchorre/hese stem en last van oorpijn ( hiervoor ben ik bij de KNO arts geweest en onderzoek heeft uitgewezen dat ik in ieder geval geen opgezwolle amandelen of dergelijke heb).
-emotieloos of juist overemotioneel,

Ik was altijd een onwijs spontane meid welke geen enkelen uitdaging uit de weg ging, maar ik lijk de laatste tijd wel een grijze muis te zijn geworden.
Hoe dan ook een hoop symptomen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Do Apr 19, 2007 6:05 pm

hallo floor,

laat je bloed eens prikken voor een te trage schildklier. kom dan hier terug met de uitslagen want reguliere artsen hebben helaas geen verstand van schildklierproblemen.
gebruik je de anticonceptiepil?
met vriendelijke groeten,

marja

floris
Nieuw in dit forum

Berichtdoor floris » Vr Apr 20, 2007 10:55 am

Hoi Marja,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik slik inderdaad vanaf mijn 14e de pil, ik was al vanaf mijn 12e ongesteld en ook vrij heftig met veel pijn en bloedverlies dus zodoende ben ik aan de pil gegaan.

Zeg kan ik bij mijn huisarts gewoon om zo'n onderzoek vragen en waar dien ik dan nog op te letten?.

Kan het ook zo zijn dat het stoppen met roken ervoor zorgt dat alles helemaal stil komt te liggen wat betreft de stofwisseling?.
Dat gevoel heb ik namelijk, ik zou er bijna nicotine pleisters van gaan kopen weet je dat ghighi.

Nou bedankt nogmaals en ga ik eens een afspraak maken met de dokter.

Groetjes Floor.

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Vr Apr 20, 2007 11:14 am

hallo floor,

ik denk dat veel van je symptomen zijn ontstaan door het gebruik van de pil. de pil zorgt ervoor dat je niet ovuleert en daardoor maak je in de 2e helft van je cyclus geen progesteron en ontstaat er een situatie van "oestrogeen dominantie". kijk eens in deze lijst om te zien welke symptomen je nog meer hebt:
http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewtopic.php?t=9706
als je te veel oestrogeen hebt i.r.t. progesteron wordt ook de functie van je schildklier aangetast en gaat die trager werken.

het is inderdaad zo dat stoppen met roken ook een factor is voor aankomen. hoe dat precies werkt weet ik niet. ben je ook anders/meer gaan eten nadat je gestopt bent met roken?

je hoeft voor dat onderzoek nergens op te letten. er wordt alleen bloed afgenomen. vraag naar de uitslagen.

als je de pil alleen voor je zware menstruaties gebruikt zou ik je willen adviseren ermee op te houden. ik kan je met die problemen verder helpen als je wilt in dit forum:

http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/index.php?c=20
vaak worden de klachten van een trage schildklier ook minder door de behandeling die ik adviseer.
met vriendelijke groeten,

marja

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Za Apr 21, 2007 9:28 am

Willy en Gonny hebben een hele lijst met dingen die ze graag willen laten meten met een bloedmeting. Misschien moet je eerst even contact zoeken met 1 van hen. Zij zijn de therapeuten voor het overgewicht forum

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Apr 23, 2007 8:48 pm

Hallo Floor,

Hoe is het met je andere klachten vergaan sinds je met slow carb begonnen bent?
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

floris
Nieuw in dit forum

Berichtdoor floris » Di Apr 24, 2007 9:38 am

Nou, ik heb afgelopen week gezondigd en ik loop nu met een schimmelinfectie!!!
Zo veel kan suiker dus doen met je lichaam.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn libido weer iets beter begon te worden, maar ja...met een schimmelinfectie wordt dat gelijk weer platgelegd he?.

Ik moet zeggen dat ik mij prettig voel bij het slow carb/Atkins/suikervrij dieet.
Ik heb geen kwaaltjes mer en begon mij eindelijk iets frisser en energieker te voelen.

Soms heb ik namelijk het gevoel alsof ik toeschouwer ben van mijn eigen leven.
Ik zie alles door de ogen van een ander, een soort film gevoel en tegelijkertijd ook een soort vermoeidheid, dat je je ogen eigenlijk niet open kunt houden.

Klinkt dit allemaal herkenbaar of vragen jullie je af waar ik het over heb?.

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Di Apr 24, 2007 11:41 am

Hoi Floor,
Dat gevoel hebben dat je in een film zit, komt mij heel bekend voor. Volgens mij heb ik dat vooral op dagen dat het slecht gaat en echt moe ben.
Ik ben benieuwd of de experts weten waardoor dit kan komen.
Groetjes, Didi

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Di Apr 24, 2007 7:18 pm

Dit buiten jezelf staan, depersonalisatie, is een van de psychische klachten die je ziet optreden bij hypoglykemie.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

floris
Nieuw in dit forum

Berichtdoor floris » Wo Apr 25, 2007 9:41 am

Hoi Gonny,

Is hier wat tegen te doen dan behalve goed te blijven eten tussendoor en niet zondigen?.
Of blijf je dit altijd houden als je moe/vermoeid bent?.

Groetjes Floor.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Apr 28, 2007 11:25 am

Hallo Floor,

Je slikt aardig wat middelen. Ben je onder behandeling van een orthomoleculair therapeut of arts?
Als je mij je mailadres toestuurt (klik op email) dan krijg je van mij een vragenlijst die wat meer duidelijkheid kan geven.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”