Sinds 15 jaar heb ik problemen met overgewicht. Na een behandeling met Tamoxifen zijn de problemen begonnen. In zeer korte tijd ben ik 20 kg aangekomen. Helaas is het niet meer gelukt om dit gewicht weer kwijt te raken. Dit middel onderdrukt de oestrogeenproductie en wordt normaalgesproken voorgeschreven bij borstkanker (wat ik overigens niet gehad heb).
Nadien zijn ook andere problemen begonnen. Ik begon extreem veel vocht vast te houden, kreeg PCOS, extreme spierpijn, buikpijn rondom de eisprong tot het moment dat ik begon te menstrueren, depressies en extreme vermoeidheid.
Helaas is het in de reguliere gezondheidszorg niet tot een oplossing gekomen. Twee jaar geleden ben ik begonnen met het volgen van het Atkins dieet, daarna het South Beach. Daardoor werd de pijn tijdens de eisprong wel minder, maar ik viel er niets mee af. Mijn vochtprobleem bleef ook bestaan.
Een aantal weken geleden heb ik op deze site gelezen over oestrogeen dominantie. Ik herkende heel veel van mijn klachten in het overzicht. Daarna heb ik de creme en aanbevolen supplementen besteld bij De Rooy. Na een aantal dagen merkte ik meteen verschil. Na het smeren kon ik beter plassen en ik voelde me meteen vrolijker.
Is er iemand die mij zou kunnen adviseren welke voedings- en leefwijze ik hier het best bij zou kunnen toepassen. Gezien mijn resultaten in korte tijd zou ik hier graag meer van willen weten.
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen.