voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
trendy
Nieuw in dit forum

voorstellen

Berichtdoor trendy » Wo Aug 05, 2009 11:04 pm

Ik lees al jaren mee bij PW en met veel intresse en iedere keer denk ik dan, je moet er ook eens iets aan doen en niet alleen bij het lezen blijven.

Ik heb het boek van Cora besteld, meegenomen met vakantie en geprobeerd het te lezen dit is wel en niet gelukt, je bent ook met andere dingen bezig.

Thuisgekomen het eventjes laten liggen en nu weer opgepakt en er weer in begonnen, de test aan Cora gestuurd en zij raadt mij aan eerst het ZeroCarb programma te gaan volgen, dit ga ik doen en ik weet dat het eigenlijk ook wel heel goed werkt want ik heb ook SB gedaan en ik ben toen vele kilo's er mee afgevallen

Waarom ik het weer heb laten schieten, geen idee eigenlijk, maar de kilo's zijn er weer aangevlogen en ik heb diabetes, dus je begrijpt veel meer medicijnen en veel meer insuline.

Her cirkeltje is dan weer rond en zo blijf je gaan, ik ben een hele grote liefhebber van brood eten en dit zal wel moeilijk worden om dit niet te doen de komente tijd maar ik wil het toch proberen weer.

Supplementen zoals Alpha Liponzuur +R en Chromium heb ik in huis en ben hier al meebegonnen.

Wish me luck, ik zal het nodig hebben en ik lees met veel belangstelling hoe de anderen het hier op het forum vergaat.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Aug 06, 2009 9:19 am

Hallo Trendy,

zij raadt mij aan eerst het ZeroCarb programma te gaan volgen, dit ga ik doen en ik weet dat het eigenlijk ook wel heel goed werkt want ik heb ook SB gedaan en ik ben toen vele kilo's er mee afgevallen

Even voor de duidelijkheid: ZeroCarb is een test, deze test is niet bedoeld om af te vallen, hoewel dat wel bij sommigen gebeurd. De test is bedoeld om te kijken of je je rot, depri, geiriteerd enz. gaat voelen wanneer je geen snel verteerbare koolhydraten meer eet.

Dat merk je vaak al na een paar dagen, dan kan je stoppen met de test.

Als je je rot, depri, geiriteerd enz. gaat voelen , dan heb je een koolhydraatverslaving. Dat moet je eerst aanpakken voordat je je hyperinsulinemie kan aanpakken.
Groetjes,

Cora

trendy
Nieuw in dit forum

Berichtdoor trendy » Do Aug 06, 2009 12:32 pm

Ik weet van mijzelf Cora dat ik die klachten van depri enz. niet heb uit eerdere pogingen.

Maar ik kan wel een pesthumeur hebben als de suikerwaardes te hoog zijn.

Dus wisselende stemmingen heet dat geloof ik, maar komt vlgs. mij door veels te hoge waardes.

Maar ik zal toch een paar dagen het ZeroCarb vlg. en dan eens goed op mijzelf letten.

Denk dat ik maandag maar ga beginnen, eerst even wat spullen daarvoor in huis halen en mijn man is ook nog jarig in het weekend, dan zal er ook weinig van komen want je moet echt even goed met jezelf aan de gang gaan, anders wordt het niks.

Fijn weekend gewenst.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Aug 07, 2009 8:45 am

Hallo Trendy,

Ga je binnenkort ook de Barnes test doen vanwege de matig betrouwbare score op schildklierproblemen?
Groetjes,

Cora

trendy
Nieuw in dit forum

Berichtdoor trendy » Vr Aug 07, 2009 10:08 am

Hallo Cora,

Ik heb zitten zoeken wat die Barnestest inhoudt.

Ik lees in het ene artikel 10 minuten thermometer onder je arm en in het andere artikel 5 minuten rectaal.

Beide manieren 's morgens vroeg als je nog in je bed ligt.

Welke van de twee moet je nu gebruiken of mag jezelf kiezen.

Ik wil dit wel doen maar vlg. week als het iets minder warm is, ik denk nl. dat het nu een beetje te warm hiervoor is, je drijft bijna je bed uit, hoewel vannacht ging het wel weer.

Groetjes, Carla

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Aug 07, 2009 1:18 pm

Hallo Carla,

Meet maar rectaal volgende week. Als je een menstruatiecyclus hebt moet het op de tweede en derde dag na het begin van je menstruatie.
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Aug 08, 2009 4:21 pm

trendy schreef:Ik wil dit wel doen maar vlg. week als het iets minder warm is, ik denk nl. dat het nu een beetje te warm hiervoor is

Hallo Trendy,

De buitentemp heeft geen invloed op je basale lichaamstemperatuur. Bij warmte en kou (behalve extremen) blijf je keurig op temperatuur.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”