Hallo,
Zal me even voorstellen. Ik ben een 36 jarige mama van 3 kinderen in de leeftijd 12, 8, 5. Heb een druk leventje met mijn 4 dagen buitendienst functie.
Afgelopen jaar ben ik 3 maanden volledig uit de running geweest. Ik was werkelijk nergens meer toe in staat. Na bezoeken aan huisarts en onderzoeken door internist, waar niets uit bloedonderzoeken gekomen is en ik nog steeds klachten bleef houden. Ben ik uiteindelijk bij de Linus Pauling Kliniek in Waalre terecht gekomen, waar ze me wel serieus hebben genomen. Enkele bloedonderzoeken en een speekselstress test verder, weet ik nu in ieder geval dat ik aan uitgeputte bijnieren lijdt! . Hoewel mijn therapeut vertelde dat mijn schildklierwaardes wel normaal zijn, wil ik toch graag advies, om eventueel aanvullende supplementen voor de schildklier te gaan slikken. Dit omdat ik maar niet wil afvallen en werkelijk alle dieten heb geprobeerd dit jaar, zonder ook maar 1 gram af te vallen. Sterker nog, ik blijf maar aankomen! Op dit moment staat de teller al op 13 kg.
Ik zal mijn bloedwaardes en de supplementen bijvoegen en hoop dat jullie me nog meer advies kunnengeven. Overigens slik ik op eigen initiatief wel 7 keto DHEA. Dit wilde de arts in eerste instantie nog niet geven en wilde eerst zien wat de rest van de supplementen doen.Maar het duurt me allemaal al veel te lang en ik ben al een jaar aan het sukkelen. Ik heb inmiddels ook het boek van Wilson aangeschaft en herken hier alles in.
Overigens heb ik ook de temperatuur test gedaan en kom niet boven de 35,8 uit. (Wel niet op de dagen gedaan dat ik menstrueer, dus weet niet of hij dan juist lager of hoger is.)
Speeksel Stress test
ochtend cortisol 4
middag cortisol 12
namiddag cortisol 5
avond cortisol 3
Hematocriet 0,36
Ferritine 37
Ijzer 35,7
Vit B12 512 ng/l
vrij Carnitine 4,4 mg/l
Totaal Carnitine 5,3 mg/l
Co Enzym Q10 0,6
Vit D3 32,0 uG/l
Vrij T3 4,75 pmol/l
T4 91,2 nmol/l
T3 1930 nmol/l
TSH 3990 uU/ml
LH <0,1
FSH <0,1
progesteron <0,65
vrije oestradiol <0,1
DHEA sulf 2,2
Aldosteron 198
Kalium in bloed 1574
Als je het mij vraagt, wijken heel veel waardes af. Deze bijna allemaal volgens de normale richtlijnen., Echter de schildklierwaardes vallen wel binnen de kaders. Ik heb echter gelezen dat TSH 3990 weer aan de hoge kant is en zelfs max 2500 zou mogen zijn. Ook mijn geslachtshormonen zijn veel te laag. Hoewel ik wel aan de AC pil ben, zijn deze waardes veel te laag. Het lijkt wel alsof ik helemaal ontregelt ben!
Ik krijg nu wekelijks (10 x) B12 spuiten
Heb eenmalig D3 spuit gehad en slik dagelijks de volgende supplementen
adrenanorm 1 x
stressnorm 2 x
hypericum 3 x
vit C 1000 3 x
multi vit hoog gedoseerd 1 x
Co enzym Q10 2 x
ribose 3 tot 4 maal
jodium in glas water
magnesium 2 x
carnitine 2 x
Hydrocortison 2 x
op eigen initiatief
7 keto DHEA 2 x
wat kan ik doen om nog af te vallen en schildklier te ondersteunen?
alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
Ik slik ook nog 2 x daags hydrocortison (wel natuurlijk)