Hallo ik ben Marian, nickname Maronka.

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
maronka
Verslaafd aan het forum

Hallo ik ben Marian, nickname Maronka.

Berichtdoor maronka » Ma Feb 13, 2006 10:37 pm

Hallo ik ben Marian

Ik heb niet echt een overgewicht probleem maar er mogen wel een paar kilo's af.
Vroeger was ik te licht, 54 kilo, nu weeg ik wat te zwaar 64 kilo, 60 kilo zou voor mij ideaal zijn denk ik.
Bij de sportschool kunnen ze de vetmassa wegen, zowel vocht als vetmassa was normaal bij mij.
Maar ik geloof eigenlijk wel dat ik hyperinsuline heb, en wel omdat verder alle dingen op mij van toepassing zijn.
Ik heb recent bloedonderzoek gehad.
Mijn cholesterol is te hoog 6,5
Mijn suiker is verhoogd , weet niet meer hoeveel maar erfelijke aanleg voor suiker.
Suikerziekte zit heel erg in mijn familie.
Ik heb mijn hele leven zolang de bloeddruk bij mij gemeten werd al hoge bloeddruk.
De eerste keer dat ik daar achter kwam was bij de eerste zwangerschap.
De tweede zwangerschap 2 jaar later was van een 2ling, toen was de bloeddruk dusdanig hoog dat ik er voor behandeld moest worden.
Een jaar of 6 later nadat mijn bloeddruk dus nooit gezakt was en ik medicatie had voor hoge bloeddruk, toen liep in een weekend me bloeddruk zo hoog op dat ik op de eerste hulp terecht kwam in het ziekenhuis., mijn bloeddruk was toen 210/130, ik was zo moe en mijn longen hadden het heel zwwar, mijn hart moest ook zeer zwaar werk verichten, nu dat was duidelijk voelbaar allemaal.
Toen was er een jonge leerlingarts die dienst had die zaterdagavond, hij constateerde een ruisje in mijn onderrug, met zo'n ouderwets houten toetertje had hij dat gehoord.
Ik wist toen totaal niet waar men het over had, ik was me werkelijk van geen kwaad bewust, ik was zo naief nog toen.
Affijn ik kwam in de molen van ziekenhuizen terecht en langzaam aan drong het tot mij door dat het niet allemaal zo simpel als een griepje was.
Ik had een vernauwing in de hoofdslagader naar mijn rechternier.
Deze moest gedotterd worden maar dat was toen nog vrij nieuw op die plaats.
Ik was de 10de pattient van deze arts die dat deed, de 9de was mislukt, gelukkig hoorde ik dat achteraf pas, toen begreep ik ook waarom er tijdens die dotter een team van vaatartsen klaarstond en de O.K. in gereedheid was.

Affijn na die ingreep bleef ik onder controle bij een internist, deze man heeft ook meegemaakt dat ik steeds minder kon, daar ook vaak onderzoek naar gedaan, bij hem kon ik nl. mijn verhaal kwijt over pijn en vermoeidheid.
het enige wat hij vond was lichte artrose hier en daar, niet in die mate waar mijn pijn vandaan kwam.
Uiteindelijk hoefde ik niet meer terug te komen, mijn bloeddruk was al jaren stabiel met captopril.
In november 2004 kreeg ik opeens 2 hersenbloedingen met een week tussentijd, de artsen hadden niet in de gaten dat het die hersenbloeding was die mijn megahoofdpijn veroorzaakte, en hoe leg je uit hoe erg je pijn is, ik had nl. geen uitval verder van lichaamsfunctie's, en mijn pijngrens is erg hoog.
Toen bleek ik een aneurysma in mijn hoofd te hebben, waarschijnlijk ook aangeboren net zoals die vernauwing bij mijn nier.

Nu voor 3 maanden geleden constateerde de huisarts bij een routine onderzoek dat zowel mijn suiker als mijn cholesterol te hoog zijn, zeer zeker gezien mijn verleden.
Ik heb ernstige menopauze klachten, ik verdraag geen enkel hormoon preparaat, daar gaat mijn bloeddruk heel erg van omhoog, dit was vroeger ook al het geval, toen had ik erge klachten met het pms, syndrome.

Dus, last van mijn hormonen, hoge bloeddruk, vaatproblemen, verhoogd cholesterol, verhoogde suiker.
Tijdlang geen koohydraten in de vorm van suiker, brood, koek ed. gegeten, dit gaat inderdaad de honger tegen maar ik viel hooguit 1½ kilo af, nu op dit moment heb ik een onbedwingbare drang naar zoet, ik droom er zelfs van, ik kan zo een pond drop wegeten, wat ik soms ook doe * bloos* vooral de laatste week is het heel erg, en ik kan mezelf niet bewingen daarin, ik ben nu in een week tijd weer 1½ kilo aangekomen.
Brood eet ik nog steeds niet, daarvoor in de plaats eet ik sóchtends kwark, smiddags 2 appels en sávonds vlees met veel rauwkost en altijd veel warme verse groente.

Tja... dit is het zo'n beetje, ik denk dat er nog wel een oja achteraan komt, na de hersenbloeding ben ik erg vergeetachtig en is mijn concentratie slecht, dat is eigenlijk alles wat ik er zo'n beetje aan overgehouden heb, plus opnieuw weer erge vermoeidheid,
ik spuit 2 x per week 10.000 mqg. B12.
L.Carnitine 1000. gr. per dag.
Magnesium 2 x daags
Chroom 2 x daags.
Vit C 1500. gr. per dag.
Glucosamine 1 x daags
MSM 3 x daags
Zink 1 x daags.
Foliumzuur 1 x daags
Verder;
Captopril 1 x daags 50 mg.
Diazepam 1 x daags 5 mg.
Tramadol 50 mg. daags
tegen de overgangsklachten gebruik ik Ymea, de dubbele dosis als word aanbevolen.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is.
___________________________________________________________________________________

Ik wilde voorgaande al in november vorig jaar op het forum zetten maar ik had Willy verkeerd begrepen.
Dus plaats ik nu hetzelfde verhaal want daar is niks in verandert.
Ik zal het verder nu even updaten.

Afgelopen november, precies een jaar na de hersenbloeding krijg ik in een keer iets vreemds, ik verloor de controlle over mijn rechterarm, liet daardoor een fles in de wastafel vallen, fles nog heel wastafel kapot :)
Daarna werd ik heel raar in m'n hoofd, me benen voelde aan als rubber, dit alles heeft c.a. een kwartiertje geduurd.
Natuurlijk gebeurd zoiets weer op vrijdag tegen de avond, dus mijn huisarts niet aanwezig.
Aangezien ik me verder weer goed voelde zag ik geen noodzaak direct actie te ondernemen.
Na het weekeinde mijn huisarts gebeld en verhaal gedaan, deze dacht in eerste instantie aan epileptie.
Doorverwezen naar neuroloog, daar kon ik 5 weken later terecht, deze dacht ook aan epileptie, misschien schade van de hersenbloeding dat jaar ervoor.
Dus MRI van het hoofd laten maken, kijken ofdat in het geopereerde gedeelte alles nog op een rijtje zat :) , dat gebied was allemaal goed.
Maar aan de andere kant zat er een halsslagader helemaal dicht.
Wat dus eigenlijk bij toeval ontdekt werd.
Daarna allerlei onderzoeken gehad maar alles bevestigde dat ik een beroerte gehad heb.
Ze willen mij daarboven echt nog niet hebben, er is hier nog een taak voor mij weggelegd denkl ik.

Dus nu gaan we heel erg proberen om met behulp van Willy zo gezond mogelijk te worden.
Mijn gewicht moet omlaag, mijn cholesterol, mijn suiker, en mijn conditie moet drastisch verbeterd worden, dat is door alle toestanden van het laatste jaar weinig meer aan gedaan.

Ik zal hier even mijn cholesterol waarde neezetten zoals die vorige week waren.
LDH 3.73
HDL 1.54
Triglyceriden 1.02
CRP 2.00
Totaal cholesterol 5.85

En nu als klap op de vuurpijl, mijn B12 waarde in me bloed 1476, vond de dokter torenhoog, maar hij had al van mij begrepen dat ik de B 12 niet zou laten staan en kwaad kon het niet ;)

Mijn gewicht is intussen 68 kilo.
De zoektocht naar een verloren gezondheid. We hebben hem bijna gevonden !

groetjes
Marian van den Bos

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Di Feb 14, 2006 8:28 pm

Hey Marian,
Welkom hier. Ik ben ook nog niet zo lang begonnen met de behandling.
Ik hoop dat je je hierdoor beter zal gaan voelen :roll: want je hebt al een hoop meegemaakt zeg. Succes.
Groetjes, Didi

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Feb 15, 2006 2:28 pm

Hier kan je zien of je waarden goed zijn, volgens mij wel maar check nog even

http://www.shl-breda.nl/artsen/public/l ... epalingen/
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

maronka
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor maronka » Do Feb 16, 2006 11:22 am

Hoi Didi
Het is inderdaad een hele waslijst aan kwalen, eerder besefte ik dat eigenlijk nooit zo, maar na het redelijk goede herstel van ME weer ziek worden en dan nu op deze "ernstige" mannier word ook mij toch te gek.
Ik ben eigenlijk best wel bang geworden nu.
Ik wil toch wel graag oud worden hoor en bv. nog meemaken dat ik oma word :D
Dus ik zal hard aan het werk moeten.
Ik heb nu bv nog steeds last van bijwerking van een voor mij verkeerd hogebloeddruk medicijn.
Bijwerkingen waren/zijn pijnlijke spieren, bij mij dus ook weer extreme vermoeidheid, hetgeen mij verbaasd maar Willy vind dat normaal voor ME'ers. dat vind ik dan toch wel weer prettig om te horen.
Nu 9 dagen verder na die laatste vervelende pil.

Wow Willy dat is een hele lijst zeg :roll:
Ik ben geen scheikundige, maar het enige wat ik erin terugvind is cholesterol en dan niet uitgesplitst.
Toch bedankt.
De zoektocht naar een verloren gezondheid. We hebben hem bijna gevonden !

groetjes

Marian van den Bos

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”