Even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
tokeknook
Zeer ervaren met het forum

Even voorstellen

Berichtdoor tokeknook » Vr Mei 05, 2006 12:01 pm

Hallo,
Ik ben Toke, 52 jaar oud, getrouwd en twee volwassen dochters die beiden getrouwd zijn. Ik ben 1.64 lang, weeg 82 kg en m'n taille-heup is 0.87.
Ik ben al jaren aan het tobben met m'n gezondheid en val van het een in het ander. Het is begonnen met heel veel gewrichtsklachten wat fybro bleek te zijn. Dat gaat heel erg heen en weer, de ene dag gaat het beter dan de andere. Daarnaast heb ik de nodige depressies te verwerken gekregen. Bovendien kreeg ik ook nog eens candidia en heb daar een jaar lang een streng dieet voor gevolgd. Mijn natuurarts was ervan overtuigd dat ik daarvan wel een berg vet zou kwijt raken, maar helaas is dat niet gebeurd.
Nu kwam ik na een paar jaar weer op deze site en zal ik onverklaarbaar overgewicht staan. Nou, ik heb alles eens doorgelezen en heb ook de barnes-test gedaan. Ik heb een temperatuur van 36.3, dus dat zegt al heel wat. Verder ben ik heel moe, gemakkelijk last van obstipatie, allergie, broze nagels en natuurlijk onverklaarbaar overgewicht en last but not least ik heb geweldige concentratieproblemen en mijn geheugen lijkt op een vergiet. Wat moet je nog meer, zou je zeggen. Snel naar de huisarts! Maar daar begint het probleem, onze huisarts is absoluut niet gecharmeerd van mensen die zelf het een en ander uitvogelen. Dus als iemand een tip voor me heeft dan hoor ik dat graag.
Ik gebruik al jaren melatonine 4 x 5 mg om te slapen en slik L-Tryptofaan om het serotoninegehalte op peil te houden.
Toch probeer ik positief in het leven te staan en ga ervan uit dat het allemaaal wel weer overgaat, zeker voordat ik een jongentje wordt.
Groetjes uit Zeeland van Toke[/img]

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Mei 05, 2006 4:01 pm

Welkom op het forum

Kopieer het lijstje met schildklier klachten en kruis aan welke je hebt en bespreek dat met je huisarts. Dan moet hij op zijn minst je TSH checken, doet hij dat niet dan is het GEEN goede huisarts en kan je beter een andere zoeken

<H3>Klachten van hypothyroïdie (hypothyreoïdie)</H3>De <A HREF="http://my.webmd.com/content/healthwise/33/8253">klachten van hypothyroïdie</A> zijn:
<UL><LI>Vermoeidheid, spierzwakte
<LI>Spierkrampen, spierpijnen, stijve armen en benen
<LI>Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken
<LI>Obstipatie
<LI>Allergieën
<LI>onverklaarbaar overgewicht
<LI>dun haar dat afbreekt en uitvalt, broze nagels
<LI>intolerantie voor kou
<LI>droge, ruwe en bleke huid
<LI>verlaagde lichaamstemperatuur
<LI>pafferig gezicht vooral bij de ogen
<LI>PMS klachten, maandelijks
</UL>Patiënten herkennen bovenstaande klachten vaak niet omdat deze klachten soms gedurende een lange periode van soms wel 5 - 10 jaar zijn ontstaan. Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van “fact of life”, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten). Pas als ze voor hypothyroïdie worden behandeld merken ze het verschil. Het is daarom belangrijk dat patiënten voor zich zelf uitzoeken of hun klachtenpatroon mogelijk verband zou kunnen hebben met hypothyreoïdie.
Laatst gewijzigd door Willy op Di Jul 18, 2006 10:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Di Mei 09, 2006 1:07 pm

Toke,

welkom op het forum.
Ik ben naast Willy de therapeut op dit forum. Maar wegens enorme drukte kijk ik maar af en toe mee en concentreer ik mij vooral op de moeilijke gevallen.

Wat een trieste lijst en wat een moeilijke huisarts.
Waar woon je in Zeeland? Ik ken het daar een beetje.
Met vriendelijke groet,

Eveline

tokeknook

effe voorstellen

Berichtdoor tokeknook » Di Mei 09, 2006 7:11 pm

Hallo Eveline,
Wij wonen op het eiland Tholen, in St. Maartensdijk.
De huisarts heeft vorig jaar een lijst meegegeven om bloed te laten prikken, o.a. naar het functioneren van de schildklier. Ik klaagde toen weer over moeheid, klachten over m'n ingewanden, enz. enz. Het hele rijtje langs. Spierpijn en gewrichtsklachten heb ik al jaren, dus dat is bijna gewoon. Vandaag ben ik van m'n werk naar huis gekomen, omdat ik hoofdpijn heb en pijn in m'n buik en alle spieren doen me zo'n pijn. Ik heb heel de middag geslapen. Ik weet gewoon dat er iets mis is in mijn lijf en wil met het oerdieet gaan beginnen, omdat ik denk dat dat wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Het enige wat me tegenhoud is dat ik niet goed weet hoe het in elkaar zit en wat ik precies hebben mag. Ik heb wel een lijstje gezien op het forum, maar is het dat helemaal of zitten er nog meer haken en ogen aan. Ik las ook nog iets over suplementen, maar in die lijst stond daar niets van bij. Kun je helpen aan een goed overzicht van voedingsmiddelen en suplementen, aub? Want zo gaat het niet langer meer, m'n lijf gaat het vandaag of morgen opgeven. Bovendien komt aan beide kanten van de familie diabetes 2 voor en als ik ergens geen zin in heb is het daarin. Dat zul je wel begrijpen.
Ik zie je antwoord wel weer voorbij komen.
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Mei 12, 2006 11:47 am

Goedemorgen Willy en Eveline,
Ik heb geprobeerd om wat meer te lezen over de broodtest, maar helaas kan ik daar niet bij. Kun je me meer info geven over de broodtest. Ik ben daar heel benieuwd naar en wilde het gaan proberen.
Vanmiddag ga ik naar de huisarts met een lijstje met klachten en met m'n man. Als ik alleen ben laat ik me zo gemakkelijk afschepen en dat is nu niet meer de bedoeling, dus gewoon versterking mee. Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Mei 12, 2006 4:40 pm

Hallo,
Nou, ik ben bij de dokter geweest en je zult het niet geloven, maar volgens mij is hij bang van m'n man. Hij laat heel de ratteplan prikken. Bloedbeeld bezinking en differentiatie, IJzergroep, foliumzuur, levergroep, nierfunctie, schildklier TSH - vrij T4 - BSE - leuko's, Vetten diag, urinezuur, glucose. En volgende week moet ik terugkomen voor de uitslag. Gaat m'n man natuurlijk weer mee, dat begrijpen jullie wel.
Toch spreekt hij tegen dat als de TSH goed is, dat er toch iets mis kan zijn. Ik moest hem maar op z'n woord geloven. Natuuuuuuuuuuuurlijk, de dokter weet het immers allemaal wel.
Hij is wel van plan om me met hormonen te gaan behandelen. Ik heb hevige overgangsklachten nadat ik geen oestrogenen meer krijg. 32 jaar geleden zijn m'n baarmoeder en eierstokken verwijderd en al die tijd heb ik hormoonimplantaten gehad. Tot 1,5 jaar terug, ik zou er borstkanker van krijgen. Sinds die tijd heb ik totaal geen sexuele verlangens meer en je zult begrijpen dat een gezonde man dat niet altijd even fijn vind. Dus dat gaat hij in elk geval aanpakken met oestrogenen.
Als ik de uitslag van het bloed heb en ik krijg de waarden mee, dan meld ik dat natuurlijk direct.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Do Mei 18, 2006 6:09 pm

Hallo Willy en Evenline,

Ik heb de vragenlijst erbj gepakt om systematisch mijn klachten door te nemen.
1
Mijn forumnaam is tokeknook
ik ben een vrouw van 53 en ben 164 lang en weeg 83 kg.
Ik wil 15 kg. afvallen.
mijn BMI is 30.9 en de taille/ heup ratio is 0.87.
Ik eet ongeveer 1500 cal. per dag.
Ik loop 5 dagen in de week 5 km en heb sinds kort een nordic walking trainer waarop ik nu 15 min loop ik bouw dit nog op.
Ik heb tussen de maaltijden door altijd honger, ook 's avonds als ik naar bed ga en moet dan moeite doen om me niet te buiten te gaan aan van alles en nog wat.
De broodproof heb ik niet gedaan, kan er niet bij.
Klachten die horen bij hypoglycemie:
Vermoeidheid
Spierzwakte/ Spierpijn
Concentratieproblemen / slecht geheugen
Tot enkele maanden terug vreselijke obstipatie
Allergie voor stof
Onverklaarbaar overgewicht
Broze nagels
Intolerantie voor kou
Verlaagde lichaamstemperatuur
Vreselijke overgangsklachten en vroeger ook heel erge menstruatieklachten.
Geen diabetes, komt wel diabetes 2 aan beide kanten van de fam. voor.
Ik ben niet vegetarisch of veganistisch, ik lust vis
2
Mijn gezin gestaat uit 4 pers. Man, twee getrouwde dochters en ik
1 dochter is ook te dik, ze lijnt en krijgt er dan wel wat af. Tot een half jaar geleden slikte ze ritalin en nadat ze stopte is ze heel veel aangekomen.
Diabetes 2 komt aan beide kanten van mijn familie voor
3
Mijn bloeddruk is 130/83
Cholesterol is 6.6
Verder zijn alle antwoorden op de vragen dat de waarden allemaal goed waren, er zijn geen afwijkingen gevonden.
De TSH was 3,3 en FT4 was 17,25.

4
Ik eet soms om me beter te voelen, hoewel dat de laatste tijd eigenlijk heel goed gaat.
Ik ben niet de hele dag bezig met eten.
Ik weet nog wat ik gisteren heb gegeten, omdat we dat op woensdag altijd eten.
Als ik honger heb wil ik iets eten
Ik heb al een aantal dieeten gevolgd, ziekenhuisdieet, weet hoe je eet en verder heel goed uit gekeken wat ik naar binnen werkte.
Met weet hoe je eet ben ik wel een paar kilo afgevallen, maar na 4 kilo stopte het gewoon. De rest werkte niet.
Ik eet graag brood bij het ontbijt en lunch, frites en pasta's bij het diner.
Ik moet er niet aan denken om 's morgens zalm met sperciebonen te eten, lijkt me een vreselijk werk om dat klaar te maken, smaken zou het wel hoor.
Ik kan niet van chocolade afblijven, maar hartige dingen vliegen ook zo maar mijn mond in.
Ik koop niet bij een biologische winkel
Het gekke is dat mensen mij niet gauw te dik vinden, ik moet niet zo zeuren vinden ze.
5
Toen ik 30 was zijn mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd na een leven van 16 jaar vreselijke menstruatieproblemen. Ik heb tot 1.5 jaar geleden hormoonimplantaten gehad, iedere 5 maanden kreeg ik twee kristallen ingeplant, dat hield de klachten weg. Nu ben ik heel de dag drijfnat, heb totaal geen zin in vrijen en voel me een oude vrouw. Vandaag heb ik weer tabletjes gekregen, Livial 2.5mg om de klachten te verminderen.
Ik heb gemakkelijk last van stress, de bergen liggen altijd op de loer om me dwars te zitten.
Of ik gemakkelijk last heb van ontstekingen, wel aan mijn nagelriemen. Ik werk op de postkamer en graai heel de dag in enveloppen, daardoor beschadig ik mijn nagelriemen en dat ontsteekt gemakkelijk.
Ik ik last heb van PCOS weet ik niet, stuk is in het engels.
6
Ik gebruik elke dag 3 naproxen 250 mg,3 semprex 8 mg,2 L/Tryptofaan 250 plus,4 melatonine 5 mg, 1 multivitamine, 3 tabletjes calcium magnesium (voor rusteloze benen) 3 msm en sinds maandag 3x2 bio-t.
Ik gebruik geen anti/conceptie en ook geen cholesterolverlagende medicijnen.
7
Volgens de huisarts is er met mijn schildklier niets mis, ik heb de barnes-test gedaan en ik heb ´s morgens 36,2.
Ik heb geen last van voedselallergie of intolerantie, maar sommige combinatie´s verdraag ik wel slecht.

Wat een verhaal. Ik hoor wel wat jullie ervan denken.

Groeten
Toke

[code][/code]

mariskakok
Verslaafd aan het forum

hongergevoel

Berichtdoor mariskakok » Zo Mei 21, 2006 3:15 pm

Hoi,

Ik heb heel veel baat bij 3x per dag 200mcg elementaire chroom.
Dit vermindert bij mij heel sterk mijn constante hongergevoel.
Ook 1 liter water drinken per dag hou ik in de gaten. Soms denk je dat het honger is maar dan is het dorst.
verder beweeg ik elke dag een half uur in de vorm van fietsen en wandelen in de buitenlucht.
Wat er niet aan komt hoeft er ook niet af. Daarnaast ontspant beweging in de buitenlucht. Stress werk ook niet positief bij het afvalproces.

Ik heb ook gezegd tegen mijn gezin dat ze me niet moeten voeren.
Dus geen lekkere dingen voor mijn neus houden en niet zeggen dat ik ongezellig ben.
Ik lijn niet . Ik neem bij de lunch wat rauwkost ( tomaat , stukje komkommer) of een kopje zelfgemaakte magere soep. S`morgens eet ik nu 250 gram biogarde met 4 gedroogde abrikozen
Hierdoor eet ik minder brood. Of ik afval zet ik volgende week bij "Geen dieet meer."

Groetjes Mariska Kok.

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Do Mei 25, 2006 9:48 pm

Hallo Mariska,
Het heeft even geduurd dat ik je bericht zag. Ik heb in het verleden ook chroom gebruikt, maar helaas geen resultaat. Ik neem nu 3 keer per dag twee bio-t capsules en dat zorgt er in elk geval voor dat ik niet aankom. Dat vind ik al heel wat. Ik drink minstens 1,5 maar meestal toch wel 2 liter water per dag. Verder eet ik niet overmatig veel en zeker niet veel vet. Ik beweeg zoveel ik kan en ik ervaar tegenwoordig geen stress in mijn leven. Verder ben ik gestopt met anti-depressiva en met amphetamine. Ik had gedacht dat dat toch wel wat verandering in mijn gewicht zou geven, maar nee hoor. Ik heb dus eigenlijk geen flauw idee wat er nou precies mis is en de huisarts denkt dat er alleen maar een hormonaal probleem is. De tabletjes die ik gekregen heb helpen wel iets tegen de opvliegers, maar het gebrek aan sexuele gevoelens is nog geen steek minder. Het zou toch wel erg prettig zijn als er eens een gouden tip kwam, als die er al is. Maar moed verloren, al verloren zullen we maar denken.
Ik ben wel benieuwd of jij af zult gaan vallen, ik zal het zeker gaan volgen op het forum.
Groeten
Toke

mariskakok
Verslaafd aan het forum

afvallen

Berichtdoor mariskakok » Do Mei 25, 2006 11:00 pm

Hoi Toke,

Kunnen de verminderde sexuele behoeftes niet komen van de antidepressiva. Ik heb ook antidepressiva geslikt. Toen had ik ook helemaal geen gevoelens .
Ik heb gemerkt dat aandacht voor elkaar helpt. Zo heb ik massageolie gekocht en daar masseer ik mijn man mee. Door elkaar op een andere manier aan te raken en meer te praten is ons sexleven beterder geworden. Mijn behoefte naar aandacht is er ook door bevordert.

Ik denk dat bij mij stress wel een grote rol speelt ivm het afvallen.
Ik heb ook heel veel lucht in mijn maagdarmkanaal en last van maagzuur.
Daarnaast ikis koken en bakken mijn grote hobby. Vandaag een lekkere cake gebakken. En ja ik heb ook 2 sneden geproefd. Het bakken van een cake voor mijn gezin vind ik erg leuk.

Daarom kan ik een dieet niet meer aan. Ik heb dan het gevoel in een gevangenis te zitten en er niets leuks meer in de wereld is.
Het extra bewegen van een half uur fietsen of wandelen hou ik nog steeds vol.

Wat heel positief voor mij is ,dat er werk in zicht is voor mij. Maandag na het gesprek weet ik meer.

Groetjes Mariska

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Mei 26, 2006 4:08 pm

Hoy Mariska,
De oorzaak van het gebrek aan sexuele gevoelens ligt bij mij niet bij de antidepressiva, maar aan het feit dat mijn baarmoeder en eierstokken 20 jaar geleden verwijderd zijn. Tot twee jaar terug heb ik hormoonimplantaten gehad en toen was het wel minimaal, maar toen ik geen implantaten meer kreeg verdween elk gevoel uit m'n lijf. Vandaar dat ik weer heel graag hormoontabletten zou krijgen die ook wat doen. De tabletjes die ik nu heb zijn echt niet sterk genoeg om alle problemen op te lossen.

Het is wel fijn voor je dat er werk aan zit te komen. Zelf werk ik 24 uur per week en dat is gewoon prettig. Altijd thuis zitten geeft ook meer aanleiding tot snoepen en snaaien.
Ik wens je heel veel succes met werk en verstandig eten.
Groetjes
Toke
P.s.
Ik ga een week op vakantie, dus het duurt weer even voor ik weer op het forum kom.

mariskakok
Verslaafd aan het forum

vakantie

Berichtdoor mariskakok » Za Mei 27, 2006 3:17 pm

Hoi Toke,

Maandag 29 mei krijg ik een volgend gesprek voor werk.

Veel plezier en goed weer op je vakantie.

Groetjes Mariska.

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Jun 02, 2006 5:49 pm

Hallo,
Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest in Nederland en voor mij is dit echt slecht geweest. De bedden waren voor mij heel hard en daardoor sliep ik heel erg slecht. Dat maakt dan weer dat m'n gewrichten op gaan spelen en ik doodmoe ben. Daarbij ben ik ook weer 3 kilo aangekomen, terwijl ik me toch heel netjes heb gedragen met het eten en drinken. Ik ben eigenlijk ten einde raad. Doordat ik me heel erg rot voel, heb ik de neiging om te gaan snoepen terwijl ik weet dat ik me dan nog beroerder ga voelen. Wie heeft er goede raad voor mij? Ik hou me aanbevolen.
Mariska hoe is het afgelopen met je sollicitatiegesprek?

Groetjes
Toke

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Za Jun 03, 2006 9:20 am

Mijn ervaringen met de manier van leven en eten die we hier beschrijven is dat ik me fitter voel en dat ik 13 kg ben afgevallen (vanaf oktober) . Volgens Willy ben ik de smokkelkoning....Ik houd me dus niet erg streng aan de voedingsvoorschriften. Het kan nog beter dus. Je hebt nu nog even pech dat Willy op vankantie is en dat je dus nog niet van start kunt.

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Jun 03, 2006 11:47 am

Hallo,
Bedankt voor je reactie. Ik heb al een heleboel gelezen op het forum over die andere manier van eten, maar ik kom er niet uit hoe dat dan zou zijn. Ik probeer zelf al een aantal dingen te laten, zoals suiker e.d. maar ik voel me gewoon achteruit gaan. Het is dat ik moet eten, anders zou ik stoppen denk ik. Ik ga nu wel met chroom beginnen, dat helpt in elk geval om van alle zoetigheid af te blijven en verder drink ik veel water om de boel schoon te spoelen. Mocht iemand noch goede tips hebben, dan hou ik me aanbevolen.
Groetjes
Toke

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”