even voorstellen en vraagje

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Eddy2006
Ervaren met het forum

even voorstellen en vraagje

Berichtdoor Eddy2006 » Zo Mei 28, 2006 9:41 pm

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is eddy ..ik ben 56 jaar jong en naar mijn idee veel te zwaar 90 kg (was 98kg) er is dus al wat af maar ik wil naar de 78 kg..
Om te beginnen wil ik wel wat kwijt over mijzelf ik ben een man en al sinds 1976 bezig met afvallen en aankomen..ik heb van alles geprobeerd van atkins tot herbalife en nu ben ik aan het southbeach begonnen als onderdeel van natruslim ( zij gaan er van uit dat overgewicht ook wel eens door een bacterieoid veroorzaakt kan worden…dit naar een onderzoek van Dr. R Broekhuizen) bij mij werd aangetoond via een urine onderzoek dat er twee bacteriën + een lyme achtige (salmonella?) en verhoogde cholesterol aanwezig zijn..
Omdat ik een hoog cholesterol heb 6.7 tot. Ldl 2,58 hdl 1,1 en trig. 5,38 was dit weer de aanleiding om weer te gaan lijnen….aangezien dat ik reeds 4 jaar thuis zit door een burnout is het moeilijk een goed dieet te vinden wat goed aansluit bij mij zoals nu na twee weken low carb SB krijg ik weer last van paniekaanvallen..wat voor mij inhoud dat mijn serotonine levels te laag worden omdat ik geen koolhydraten eet… ik ben nu sinds vandaag weer wat koolhydraten gaan eten en daarbij neem ik l-tryptophaan 400mg 2xd 2 stuks.. het gaat weer wat beter…

Even wat geschiedenis..
Overgewicht had ik als kind al (dik geboren en dan al die molenaars kindermeel tja je vraagt erom) 16 jaar en 86 kg
In die tijd kreeg ik last van schimmel aan de tenen en heb ik jaren pillen geslikt..ik geloof als ik het goed zeg gizio fulvine potten vol.. ze wisten toen nog niks van candida…(zwemmers exzeem)
Op mijn 27 ben ik gaan sporten woog toen +/- 75 kg en ben toen voedingsleer gaan studeren om zo mijn eigen menu’s samen te stellen. ( hard lopen, zwemmen en skiën)..
In 1976 mijn eerste overspannenheid + hyperventilatie welke ik tot op van daag de dag nog steeds heb soms erg..meestal ongemerkt..
Tussen ’76 en 2000 een aantal keren overspannen geweest soms wel eens 6 maanden lang.. daarna ging het wel weer en met al die pillen was het hanteerbaar..
2001 weer overspannen en in de wao… ben ik uitgestapt ik wilde dat niet maar in aug 2002 ging het licht gewoon echt uit..met paniekaanvallen ..straatvrees. etc.. als medicijn seroxat wat ik een jaar lang geslikt heb ..maar door de bijverschijnselen en omdat het troep is ben ik er mee gestopt en overgegaan op tryptophaan maar in de loop van de tijd ook daar mee gestopt.
Sinds ik thuis zit ben ik ook meer alcohol gaan drinken en dat is nu ook moeilijk om van af te komen het is ook een probleempje geworden..
Eigenlijk is het gewoon te veel om allemaal op te sommen..

Voor de rest gaat het prima..ik heb een leuke vriendin een paar schatten van honden een zoon die fysio therapeut is en gezond…dus valt het best nog wel mee…van klagen wordt je tenslotte ook niet beter…

Maar de vraag blijft wat voor dieet of voedingsgewoonte zou ik mijzelf het beste kunnen aanmeten..
Het is een beetje een verward verhaal maar in te toekomst zal ik daar wat meer structuur in proberen te brengen..

Mvg

eddy

mariskakok
Verslaafd aan het forum

stress

Berichtdoor mariskakok » Do Jun 01, 2006 10:26 pm

Beste Eddy,

Ik lees tussen de regels door dat je psychisch niet makkelijk hebt.
Bij mij is dat ook een van de redenen van mijn overgewicht.
Wat bij mij helpt is elke dag een half uur wandelen of fietsen. liefst buiten.
Verder doe ik ontspanningsoefeningen met een CD.

Een tip om mee te beginnen.

Willy is nog op vakantie.

Groetjes Mariska.

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Ma Jun 05, 2006 9:38 pm

hoi Mariska..

dank je wel voor je reactie.. wat je zegt is helemaal waar en van jou voorstel doe ik er ook al een paar nl. 3 x in week naar de sportschool een uur of anderhalf uur lekker trainen en daarna in de sauna...ik ben dan de hele ochtend bezig lekker rustig en ontspannen.. elke dag met de honden naar buiten.. bijna elke dag luister ik naar relax Cd van Roi Martina...

dus zoals je leest ik doe al een hoop om een nog rustiger bestaan te hebben..

maar door al die pillen kuren van de laatste 20 jaar is mijn lichaam blijkbaar zo ontregeld en daar wil ik nu volledig nieuw en gezond lijf van maken.. vandaar ook mijn interesse in dit forum..ik volg willy al een paar jaar en dat geeft mij een goed gevoel over dit forum

nogmaals dank je wel...

groetjes Eddy

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Di Jun 06, 2006 7:25 pm

Hoi Eddy, Willy is op vakantie maar ik kan wel iets over mijn eigen ervaringen vertellen met het oerdieet. Door heel weinig KH te eten raak ik ook depressief. Ik gebruik nu Sint Janskruid en voelde me daar al een stuk beter door. Toch bleef verlangen naar de KH heeeel erg groot. Nu heeft Eveline (de therapeute op dit forum) mij geadviseerd om toch dagelijks 2/3 eiwitten te eten en 1/3 granen maar dan granen zoals rogge, gerst e.d. Ik voel me er al een stuk beter bij.
Als je je nou rot voelt, kan je beter een paar happen cacao nemen dan naar de fles grijpen! en naar buiten gaan... dat soort dingen! Misschien kan je jezelf ook afvragen waar de depressiviteit/ burn out vandaan komt.. want alleen als we de oorzaak van onze problemen benoemen en erkennen kan er acceptatie plaats vinden. Vaak hebben psychische dingen veel effect op ons lichaam.
Qua ontspanning vind ik TDM meditatie (www.tdminfo.nl)een echte aanrader, maar ik ben bevooroordeeld, aangezien mijn moeder zelf TDM-lerares is!
Nou Eddy.. veel succes in het gezond maken van je lichaam :wink:
Groetjes, Didi

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Wo Jun 07, 2006 9:22 am

Didi, het is niet de bedoeling om weinig koolhydraten te eten maar snelle koolhydraten vervangen door langzame. Dus geen aardappels maar linzen enz.

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Wo Jun 07, 2006 3:16 pm

Je hebt wel gelijk maar je eet toch wel minder KH.
Groetjes, Didi

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Jun 07, 2006 10:28 pm

hoi Didi,

fijn dat je reageerd op mijn verhaal.. ik ben ook blij dat ik niet de enige ben die last krijgt van een laag KH dieet... soms denk je dat je de enige op deze planeet bent die van iets last heeft.. maar gelukkig zijn er toch nog velen die het ook zo ervaren of hebben..

op dit moment gaat het al weer een stuk beter omdat ik grifonia complex gebruik in combinatie met l-tryptophaan.. het heeft ook een gunstige uitwerking op de behoefte aan alcohol...ik drink nu een stuk minder alleen in het weekend..een flesje wijn...of 2

ik ben gelijk even gaan neuzen op de website tdminfo en dat lijk mij wel interessant..te meer omdat ik vroeger ooit lang geleden aan TM gedaan heb..een van mijn klanten beoefende dat en heeft het mij toen geleerd ..maar door de tijd is het verwaterd en nu doe ik het niet meer...maar wellicht is het een goed idee om er weer eens kennis mee te maken op een voorlichtings dag ofzo...

dank je wel voor je tip..

groeten Eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Jul 18, 2006 4:58 pm

Hallo Eddy ben weer terug

Heb je moeite met naar buitengaan met de honden? Moet je jezelf er echt toe aan zetten om naar buiten te gaan?
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Za Aug 05, 2006 9:52 pm

Hallo Willy..

ten eerste leuk dat ik je eens tref. ik volg al jaren jou website en van de meeste artikelen heb ik een printout.. dus een hele dikke map..

maar goed op jou vraag of ik moeite heb om naar buiten te gaan..alleen of met de honden..nee in het geheel niet.. de periode van straatvrees etc. zijn weer voorbij.. als ik maar trouw mijn L-trypthophaan slik en daarbij wat valeriaan blijft alles in goede banen..
het gaat redelijk goed dus alleen als ik het te druk krijg gaat het snel mis..nerveus enzo..

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Aug 11, 2006 1:32 pm

het moeilijk een goed dieet te vinden wat goed aansluit bij mij zoals nu na twee weken low carb SB krijg ik weer last van paniekaanvallen..wat voor mij inhoud dat mijn serotonine levels te laag worden omdat ik geen koolhydraten eet… ik ben nu sinds vandaag weer wat koolhydraten gaan eten en daarbij neem ik l-tryptophaan 400mg 2xd 2 stuks.. het gaat weer wat beter…

je bent dus een koolhydraat junkie, dat maakt het extra lastig om overgewicht te verminderen. hypericum zou ook kunnen helpen, kijk hier:

http://depressie-depressiviteit.pilliewillie.nl/

In die tijd kreeg ik last van schimmel aan de tenen en heb ik jaren pillen geslikt..ik geloof als ik het goed zeg gizio fulvine potten vol.. ze wisten toen nog niks van candida…(zwemmers exzeem)

heb je nog last van schimmel? darmklachten?
Laatst gewijzigd door Willy op Zo Jun 01, 2008 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

dieet

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Okt 04, 2006 9:10 pm

Hallo Willy,

hier ben ik weer ..ja een tijdje afwezig geweest..maar goed de drukte is weer voorbij..nu dus weer de rustige periode (hoop ik) waarin ik weer veel aandacht aan mijzelf kan geven ..dus ook meer aan een nieuwe poging om gewicht te verminderen..

op jou vraag of ik nog steeds last heb van schimmel of darmklachten..kan ik nee antwoorden..nadat ik enkele jaren geleden tri-sporal heb gebruikt zijn alle nagels op 1 na weer geheel in orde alleen de grote teen rechts blijft afbrokkelen de candida is dus niet geheel weg maar is denk ik wel onder controle binnen de darm..

het enige wat soms voorkomt is als ik veel stress ervaar dat ik last heb van een spastische darm rechts onder (blindedarm plek)

het belangrijkste nu is de aanpak van het overgewicht.. ook vanwege een te hoge cholesterol.. met name de triglyceriden (1sept. 4,87)

ik sport weer 3 maal in de week 1 uur .
drink nog 1 glas wijn per dag
eet gewoon 3 x per dag ... weinig vet, veel groente weinig aardappelen

je noemde mij
je bent dus een koolhydraat junkie, dat maakt het extra lastig om overgewicht te verminderen.

zou het mogelijk zijn om via het intake gesprek een idee te krijgen hoe ik het beste mijn overgewicht kan aanpakken

m.v.gr.

eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 14, 2006 11:09 am

Ja dat is goed

Bel me voor het maken van een afspraak

030 6063068
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 14, 2006 9:38 pm

We hebben elkaar gesproken, je zei dat je niet tegen tuinbonen kan, bespreek dit met je internist, zie info hieronder

------------------

G6PD is de meest voorkomende menselijke enzymdeficiëntie en treft ongeveer 10 % van de wereldbevolking. G6PD staat ook bekend als "favisme "; omdat lijders aan deze ziekte allergisch zijn voor favabonen ( Tuinbonen ). Favisme : bonenziekte, ziektebeeld als van hemolytische anemie ( versterkte afbraak van erytrocyten en ontoereikende aanmaak ) met icterus (geelzucht) en hemoglobinurie ( het vóórkomen van hemoglobine in de urine ) t.g.v. overgevoeligheid voor de favaboon op grond van een G6PD deficiëntie in de erytrocyten (rode bloedcel ).

Dit mag je dan niet hebben als je deze ziekte hebt

http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... Dtabel.htm

Volgens deze pagina kan de werking van dit enzym gemeten worden

http://www.dk.cvz.nl/testbeschrijvingen ... genase.asp
Laatst gewijzigd door Willy op Wo Feb 07, 2007 10:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 14, 2006 9:39 pm

We heben nog een aantal waarden nodig, bespreek dit met je internist. Met name je homocysteine was met 10 al aan de hoge kant. Moet kleiner dan 6,3 zijn.

<UL>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/97/20/2007', '800', '600',0,0,1,1);">CRP</A>, <a href="javascript:openPopupExtra('http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T18-3W3N7MY-12&_coverDate=04/30/1999&_alid=422365938&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_qd=1&_cdi=4884&_sort=d&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=e7e481c0fdc9b4ce5b44ac3253a04658', '800', '600',0,0,1,1);">fibrinogeen</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.annals.org/cgi/reprint/131/5/363.pdf', '800', '600',0,0,1,1);">Homocysteïne</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstract&list_uids=9707268&query_hl=39&itool=pubmed_docsum', '800', '600',0,0,1,1);">Verhouding totaal cholesterol / HDL en HDL apart</A>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&list_uids=9805418&itool=pubmed_abstractplus&dopt=abstract&dr=abstract', '800', '600',0,0,1,1);">Triglyceriden</a>
<LI><a href="javascript:openPopupExtra('http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstract&list_uids=15551299&query_hl=44&itool=pubmed_docsum', '800', '600',0,0,1,1);">HbA1c</A>
</UL>de rest van de samenvatting komy morgen
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Okt 15, 2006 11:47 am

Ik denk niet dat jij hyperinsulinemie hebt. jouw ratio is kleiner dan 1, je hebt geen honger overdag en ook niet na eenmaaltijd en kiest een bonen maaltijd als de lekkerste.

Zou graag willen dat je je TSH laat testen, liefst ook T4 en T3.

Ook wil ik meer inzicht in het aantal calorieen dat je eet, incl eventuee drankjes.

Verder denk ikdat je moet proberen om suiker helemaal weg te strepen, dit ivm de angstaanvallen en darmklachten. Lees dit artikel en de reactie van een lezer

http://voeding.pilliewillie.nl/voeding- ... suiker.php

Denk ook dat je de plantaardige vetten behalve olijfolie NIET meer moet gebruiken!! Lees dit artikel

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... icht.3.php

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.3e.php

Tenslotte krijg je huiswerk :lol:

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... ever.1.php

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... ever.2.php

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... ever.3.php

Ik vind dat je een andere huisarts moet zoeken die je GEEN onwaarheden veteld, gebruik deze link uit de FAQ voor ref waarden en kosten

http://www.shl-breda.nl/artsen/public/l ... ingen/shl/
Laatst gewijzigd door Willy op Zo Jun 01, 2008 3:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Willy Witsel

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”