Ook maar even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Bouncer
Nieuw in dit forum

Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Bouncer » Ma Jul 10, 2006 1:24 pm

Hallo allemaal,

nadat bij mij onlangs (eindelijk) HPU gecontroleerd is en positief bevonden, ben ik maar eens op internet gaan zoeken en kwam diverse malen op dit forum uit en vind het zeker interessant wat ik tot nu toe las, dus ook maar geregistreerd.

Waarom eindelijk gecontroleerd: al van kinds af aan heb ik allerlei vage klachten en iedere keer als ik er mee naar mijn huisarts(en) ging, konden ze niks constateren. Vaak duurt het 8 jaar of langer! voordat ze "iets" kunnen constateren. Gelukkig gaf iemand me de tip eens langs een orthomoleculair arts te gaan en daar krijg ik tenminste alle medewerking van. Mijn eigen huisarts wilde niet eens controleren op schildklierproblemen of HPU, simpelweg omdat er toch "niets aan te doen is" en HPU is zo vaag, dus waarom controleren. Voor mij betekende de HPU test gewoon al een stukje zekerheid, nog niet eens het idee er iets aan te kunnen doen, maar 1 van de dingen wat ik het vervelends vind, is het overgewicht. Ik eet weinig en doorgaans gezond, maar afvallen lukt gewoon niet. Ben al ruim 15 jaar serieus op mijn gezondheid aan het letten. De enige manier dat ik 10 kilo kwijtraakte, was met behulp van medicijnen, maar ook die zaten er met zeer korte termijn weer (na paar weken zien zijn) aan. :(

Sinds kort ben ik begonnen met een 5-tal medicijnen, dus dat eerst eens afwachten hoe dat gaat werken, al is 1 ding al goed verbeterd: mijn metabolisme. Van 1x per 4/5 dagen kan ik nu minstens 1 keer per dag naar de wc. Dit is gewoon een heel nieuwe ervaring voor mij. :o

Zo, eventjes maar hierbij laten, want beetje druk op mijn werk. 8)

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Jul 18, 2006 4:47 pm

Doe eens de Barnes temperatuur test zie mijn artikel over schildklier en kijk eens naar deze klachten

<H3>Klachten van hypothyroïdie (hypothyreoïdie)</H3>De <A HREF="http://my.webmd.com/content/healthwise/33/8253">klachten van hypothyroïdie</A> zijn:
<UL><LI>Vermoeidheid, spierzwakte
<LI>Spierkrampen, spierpijnen, stijve armen en benen
<LI>Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken
<LI>Obstipatie
<LI>Allergieën
<LI>onverklaarbaar overgewicht
<LI>dun haar dat afbreekt en uitvalt, broze nagels
<LI>intolerantie voor kou
<LI>droge, ruwe en bleke huid
<LI>verlaagde lichaamstemperatuur
<LI>pafferig gezicht vooral bij de ogen
<LI>Premenstrueel Syndroom
</UL>Patiënten herkennen bovenstaande klachten vaak niet omdat deze klachten soms gedurende een lange periode van soms wel 5 - 10 jaar zijn ontstaan. Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van “fact of life”, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten). Pas als ze voor hypothyroïdie worden behandeld merken ze het verschil. Het is daarom belangrijk dat patiënten voor zich zelf uitzoeken of hun klachtenpatroon mogelijk verband zou kunnen hebben met hypothyreoïdie.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Bouncer
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Bouncer » Di Jul 18, 2006 6:25 pm

Ik had er al naar zitten kijken en wilde 'm al eens doen, maar nog niet van gekomen. Zal het zeker eens proberen.

Bouncer
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Bouncer » Do Jul 20, 2006 11:55 am

WAt betreft de Barnestest: ik kom steeds uit op 36,1. (Zelfs 's avonds voor het slapen gaan en dat na een dag stevig verbouwen en deze zomerse hitte. :o :lol: )

Misschien ook wel handig om mijn "klachten" hier neer te zetten, misschien komt het anderen ook wel bekend voor. Of niet...

-Obstipatie en zeer onregelmatige stoelgang (1x / 4-5 dagen) wat ik niet anders gewend was, dus als heel normaal beschouwde.
-Makkelijk last van ontstekingen, met name slijmbeurs.
-Versleten nek, geconstateerd op mijn 18de, maar geen reuma of arthritis.
-Migraine, vooral bij het zitten in zonlicht.
-Af en toe concentratiestoornissen
-Chronische tennisarm.
-Spierbundel in mijn schouder die letterlijk zo hard als een bot is.
-Pijnlijke gewrichten, met name pols en vingers.
-Kouwelijk (white finger syndrome al na enkele minuten in een koude omgeving en paarse tenen)
-Allergie voor bepaalde ontstekingsremmers, schoonmaakmiddelen en warmte.
-Veel darmklachten, afgeschoven op spastische darmen en divertikels.
Door deze darmklachten gedurende lange tijd bijna niks kunnen eten. Pijnlijk en ook net zo snel weer eruit. Gevolg: 5 kilo zwaarder. :-?
-Al vroeg grijze haren (familietrekje)
-Ondanks gezonde levenswijze qua eten 1 keer trombose gehad.
-Veel krachtverlies. Deed vroeger wel eens aan krachttraining (niet profi), maar is zeker zo'n 4x afgenomen.
-Vermoeidheid, vaak zo rond een uur of 4 / 5. Even kort, maar heftig.
-HPU positief 1.32
-En natuurlijk overgewicht.

De meeste problemen zijn bij mij opgetreden rond mijn 18de. Overgewicht en metabolismeprobleem rond mijn 12de (of iets vroeger).

Huidige medicijnen (voor HPU):
Vita-chlorofyl
Depyrrol-basis
Darmocare
Symbio flor 1

Om af te vallen diverse diëten geprobeerd uiteraard. In ieder geval gewoon gezond eten, zelden ongezonde tussendoortjes, 's avonds groente en vlees of rijst / pasta, gebruik ook graag de oven. Op calorieën letten, maar ik kom dagelijks al niet aan extreem veel calorieën.
Herbalife, wat niet hielp.
Reductil, 10 kilo mee kwijt geweest, maar na periode van veel darmklachten op zeer korte termijn weer terug eraan, plus 4 kilo. :(
Te weinig eten heeft bij mij namelijk ook een neveneffect; ik kom er juist mee aan.

Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van “fact of life”, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten).

Klopt wel als een bus, zij het alleen dat ik het niet als leeftijdsverschijnsel zie, maar sommige dingen lijken op den duur inderdaad gewoon "normaal" te zijn, al zeg ik hier soms wel eens dat ik me afvraag van welke planeet ik kom door de vage klachten. Ik blijf er maar positief bij. :P

Het meeste heb ik ook wel geaccepteerd en kan ik mee leven, maar ik zou toch wel heel graag wat kilo's kwijt willen voor mijn gezondheid.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jul 20, 2006 12:06 pm

overleg met de huisarts en laat hem TSH, FT4 prikken

ben je opgeschoten met de HPU behandeling?
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Bouncer
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Bouncer » Do Jul 20, 2006 12:13 pm

Willy schreef:overleg met de huisarts en laat hem TSH, FT4 prikken

ben je opgeschoten met de HPU behandeling?

Ik ben nog maar sinds een maand bezig met de HPU behandeling. Enige wat ik tot dusver merk, is dat ik nu een regelmatige stoelgang heb. Moet het ook even de tijd geven uiteraard, want ben nog deels in de opbouwende fase, zoals de depyrrol.

Ik weet niet of mijn huisarts mee gaat werken, maar zal het vragen. Bij de vraag om te testen voor HPU en schildklierfunctie werd geen medewerking verleend, werd toch niks aan gedaan en was maar een vaag gebied. Hij keek dan ook al erg op toen ik zei dat ik het elders liet testen. Maar anders denk ik dat ik het wel kan zien te regelen via mjn orthomoleculaire arts, zal het niet?

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”