Ook ik wil even wat resultaten melden.
In eerste instantie ben ik niet aan het dieet begonnen om af te vallen maar om een voedingswijze te vinden om gezond mee oud te worden en toekomstig overgewicht en eventueel diabetes te voorkomen.
Het afvallen was wel een prettige bijkomstigheid. Ik weeg nu 72 kg bij een lengte van 1.82 m. Ik schat dat ik 6 tot 8 kg ben afgevallen door het volgen van het dieet.
Ik gebruikte nog niet de voedingssupplementen die de insulineresistentie kunnen verbeteren (behalve 2 x daags carnitine).
Sinds 2 weken ben ik alphaliponzuur, biotine, chroompicolinaat en een extra carnitine gaan gebruiken.
Wat me al was opgevallen was dat mijn nieuwe broeken wat wijder zaten, en inderdaad was er weer een kilootje af.
Maar wat ik helemaal bijzonder vind is dat als ik trek krijg ik geen zin meer heb in zoet maar in iets hartigs. Ik betrap mijzelf er op dat ik uit gewoonte nog wel wat zoets pak maar dat ik daar niet echt trek in heb. Zo bestaat eten, in ieder geval bij mij, ook uit gewoontes. Als ik goed zou ''luisteren" naar wat mijn lichaam aan geeft, zou ik op het ogenblik geen of bijna geen zoetigheid meer eten.
En natuurlijk kan Willy dit verklaren.....