Even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Zo Jun 04, 2006 9:12 am

Waar ik mee ben begonnen is het vervangen van brood door salades en gebakken eieren (zie ook mijn behandeling) Dit lijkt moelijk maar is het niet. Het avondeten is moeilijker. Ik merkte de resultaten al vrij snel. Pas na een maand "geen brood eten" ben ik met de suplementen begonnen. Hiervoor stelt Willy een lijst samen die specifiek voor jou is.

Deze volgorde is eingelik niet goed, de stappen zijn:
beginnen met bewegen (uurtje wandelen per dag)
introductie van suplementen (op aangeven van Willy)
vervanging van brood
vervanging van avondeten

Als je echt graag wilt beginnen zou ik beginnen met bewegen en broodvervanging. Over een maand is Willy weer terug en dan volgen de suplementen. Dan doe je hetzelfde als wat ik gedaan heb

tokeknook
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor tokeknook » Zo Jun 04, 2006 10:06 am

Goedemorgen,
Bedankt voor je reactie. Nou, dat lopen dat gaat wel lukken want dat doe ik al. We lopen elke dag een ronde van ongeveer 5 km. Alleen de laatste dagen gaat me het moeizaam af. Ik heb hevige spierpijn en dat maakt lopen niet aangenaam. Het vervangen van brood is een ander verhaal. Als jij het over salades hebt, bedoel je dan die kant en klaar salades of meer sla en ander konijnenvoer. Dat bedoel ik minder negatief dan het klinkt. Ik bedoel radijs, komkommer, tomaat ed. En als je dat als ontbijt en lunch eet, heb je dan niet vreselijk honger? Of eet je dan halverwege de ochtend nog iets. Tjongejonge, wat voel ik me een oen, maar ik kan het beter vragen dan dat ik het verkeerd doe. Ik hoor het wel weer.
Groetjes
Toke

mariskakok
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor mariskakok » Zo Jun 04, 2006 11:15 am

Hoi Toke,

Het werk als logistiek medewerkster was te zwaar voor mij. Je moet regelmatig dozen tillen van 10-15 kg en veel strekken. Niet te doen met fybromialgie.

Ik laat de moed niet zakken hoor! Ik heb bij de bibliotheek een CD-rom aangevraagd om sneller te leren typen. Nu ben ik nog niet zo snel.

Voor het afvallen hou ik nu mijn beweging en ontspanning in de gaten.
bij stress ga ik meer eten.
Gewicht hangt nu bij 95 kg . Gisteren kleren gekocht maat 50 ipv 52.
Ik een rok gekocht en een paar nieuwe schoenen. Ik wil er wat vrouwelijker uitzien.
Vandaag heb ik mezelf extra verzorgd door een masker , bodylotion te gebruiken en een beetje opgemaakt. Zo voel ik me lekkerder in mijn vel.

Groetjes Mariska.

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Zo Jun 04, 2006 5:16 pm

Hay Mariska,
Wat jammer dat die baan te zwaar is, maar ik kan het wel begrijpen. Ik heb zelf ook fybro en zou ook dat soort werk niet kunnen doen. Je zult het meer in de adminitratieve hoek moeten zoeken, denk ik. Zelf werk ik op de postkamer bij de gemeente en dat is behoorlijk hard werken moet ik zeggen. Ik doe dat 24 uur verdeeld over 4 dagen en dat is eigenlijk al te veel, maar het was take it or leave it. Dus maar wel gedaan. Ik hoop dat er voor jou ook snel wat voorbij komt.
Trouwens goed van je dat je in een maat kleiner kunt, dat is 5 kg als ik het goed weet. En dat optutten wat je gedaan hebt helpt echt om je beter te voelen. Ik zou zeggen ga zo door mijn kind en gij zult spinazie eten. Volgens mij heb ik dat gezegde van Popey de zeeman.
Ik wens je nog een fijn weekend en groetjes
Toke

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Jun 05, 2006 8:35 am

tokeknook schreef:Goedemorgen,
Het vervangen van brood is een ander verhaal. Als jij het over salades hebt, bedoel je dan die kant en klaar salades of meer sla en ander konijnenvoer. Dat bedoel ik minder negatief dan het klinkt. Ik bedoel radijs, komkommer, tomaat ed. En als je dat als ontbijt en lunch eet, heb je dan niet vreselijk honger? Of eet je dan halverwege de ochtend nog iets. Tjongejonge, wat voel ik me een oen, maar ik kan het beter vragen dan dat ik het verkeerd doe. Ik hoor het wel weer.
Groetjes
Toke

Voor ontbijt neem ik gebakken ei of restjes van het diner (diner volgens dit dieet) De salades die ik bij de lunch neem zijn zelfgemaakte. De kant en klare kan ook, maar dan moet je de dressing die er bij zit niet gebruiken. Daar zit weer suiker en zetmeel in. Ik maak een dresing van olijfolie, azijn, kwark, peper en zout. Ook maak ik een tonijnsalade (blikje tonijnsnippers in water, afgieten, olijfolie, peper en een beetje ui er door)

Kun je al in het "mijn behandeling" gedeelte? Daar kun je zien wat ik allemaal eet. (mijn voornaam is Pieter)

Het hongergevoel verdwijnt! Dat is het lichaam dat aangeeft dat het insulinenivo in het bloed te hoog is en dat het suiker wil hebben. Als je langzamere koolhydraten eet (GI<40) dan zal het insulinenivo diet doorschieten en krijg je geen hongergevoelens Met honger bedoel ik een knorrende maag. Ik heb nog wel eens het gevoel van een lege maag, maar dat is een ander gevoel.

Voel je geen oen, dit is nieuw voor je. Ik ben bezig vanaf oktober en ik vraag ook nog regelmatig dingen. Meestal doe ik dat tijdens het klimmen wat we samen met Willy doen.

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Ma Jun 05, 2006 11:43 am

Hallo Pieter,
Goedemorgen. Helaas kan ik nog niet in het behandelingsgedeelte, dus kan ik niet zien wat jij allemaal eet. Maar dat komt nog wel. Voorlopig ga ik m'n verstand gebruiken en een aantal regels van het weet hoe je eet dieet. Ik heb dat twee jaar geleden gedaan, maar moest daar mee stoppen omdat ik een flinke candidia had. Dus weinig of geen brood, veel vis, weing vlees en zeker geen varkensvlees. Ook mocht ik yoghert en oude magere kaas hebben. Mocht ik nu geen of weinig zuivel mogen hebben, wil je me dat dan nog laten weten.
Groetjes
Toke

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Jun 05, 2006 7:56 pm

En kwark en salades en peulvruchten. Ja dat zijn de grote lijnen wel zo ongeveer. Ohja, noten mogen ook maar geen pinda's

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Di Jun 06, 2006 7:35 pm

hoihoi, met het oerdieet is de eerste stap toch het beginnen met supplementen? Anders is het veel moeilijker vol te houden!!!
Ik zou even wachten tot Willy terug is van vakantie.
Je kan trouwens wel de broodproef doen, dat houdt in: 1 week geen brood eten en kijken of dit effect op je heeft . Dan kan je ook meer zeggen over het wel of niet hebben van hyperinsulinemie.
Groetjes, Didi

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Di Jun 06, 2006 10:05 pm

Hoy Didi,
Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik ga nog niet uitgebreid met het dieet beginnen. Wel ga ik al een aantal dingen uit m'n dieet schrappen, omdat ik weet dat ze niet goed voor me zijn. Verder wacht ik maar gewoon op wat er komt.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Jun 16, 2006 11:42 am

Hallo,
Ik heb nu ruim een week geen brood gegeten en me verder redelijk tot niet zo heel netjes gehouden aan groenvoer, eieren, kaas, vis en ander gezond eten. Tot mijn grote vreugde ben ik me energieker gaan voelen en ben ik ook nog eens 2,5 kilo afgevallen. Nu zegt dat nog niets, want de eerste vier á vijf kilo gaat er nog wel af. Daarna begint het grote niet afvallen. Toch is het wel een fijn gevoel om niet meer zo vermoeid te zijn. Ik heb nog wel steeds heel veel last van m'n gewrichten, maar of dat met gezond voedsel zal verdwijnen weet ik niet. Nu is het wachten op Willie. Duurt het nog lang voor hij terug is van vakantie?
Groetjes
Toke

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Jun 19, 2006 8:49 am

Gefeliciteerd! Een goede start dus

Willy blijft nog 2 week weg denk ik

Stellaa
Bekende op het forum

Berichtdoor Stellaa » Do Jun 22, 2006 8:17 pm

Ik volg met belangstelling deze discussie en vraag me af of het zou helpen te starten met het weglaten van brood, om op die manier erachter te komen waar toch die behoefte aan zoet vandaan komt, wat denken jullie hiervan? Ik heb geen overgewicht (1.80cm. 70 kg.) Heb wel een hoge bloeddruk daardoor ben ik ook op dit forum terechtgekomen.
Heb zelf maar steeds het gevoel dat het iets met mijn voeding te maken heeft wil daarom beginnen maar weet niet precies hoe, dus wie helpt mij op weg??
Bedankt alvast, Stella

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Vr Jun 23, 2006 9:20 am

Ik denk dat je even op Willie moet wachten (ik denk nog een week)

Stellaa
Bekende op het forum

Berichtdoor Stellaa » Za Jun 24, 2006 4:17 pm

Oke Pieter dank je ik lees me voorlopig nog wel even "suf" op dit forum

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Jul 01, 2006 3:56 pm

Hallo,

Ik eet nu al een aantal weken ongeveer volgens de regels van het oerdieet. In het begin viel ik 3 kilo af, maar helaas zijn ze weer helemaal terug. Ik ben voor mijn gevoel helemaal opgeblazen. Mijn handen en voeten zijn dik en doen pijn. Ook m'n knieen zijn dikker dan normaal en zijn pijnlijk. Verder ben ik hondsmoe, heb een lichte hoofdpijn vanuit m'n nek en voel me dus gewoon rot. Is er iemand die weet hoe dit kan? Zou het mooie weer me parten kunnen spelen (ik heb FM)? Ik ben eigenlijk ten einde raad.
Toke Knook

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”