Hoi Gonny..
ik heb vandaag de uitslagen eens wat beter bekeken en buiten de cholesterol, urinezuur en Tg viel het allemaal binnen de norm..
het kreatine gehalte is wel wat hoog maar dat komt denk ik omdat ik de avond ervoor nog eiwiten gegeten had ..en dat mag niet las ik later..
dat geld ook voor de triglyceryden dit moet ook nuchter ( dat was ik ) maar ik las op de website van SAN dat voor deze meting ook geld dat je 3 dagen van tevoren geen alcohol mag hebben gedronken omdat dit de uitslag beinvloed..
dus volgende maand nog maar een keer laten prikken of ik doe het zelf.. even teststrippen bestellen..(testapp..heb ik van cardiocheck)
verder heb ik wat zitten studeren op de homeocyteine ..maar dat schijnt goed te behandelen zijn met vit B6, B12, foliumzuur en betaine (TMG)... heb je daar ervaring mee...?
overigens heb ik gelezen dat een verhoogde Tg waarschijnlijk inhoud hypothyroidie of in de richting gaat daarvan..
ook werd er melding gemaakt dat wanneer je een traag werkende schildklier hebt de kans bestaat dat het LDL omhoog gaat..
via de website van Mglab kwam ik op de website van saskia van as (
www.praktijkvanas.nl) daar staat een hele verhandeling over cholesterol.. een van de supplementen die ik daar tegen kwam was Guggel of Commiphora Mukul dit geeft een verlaging van het cholesterol, ldl en de triglyceriden met meer dan 10%...bovenal schroeft deze stof het schildklierhormoon op (is de theorie)
ik heb het in huis van Vera Natura (Triphala Guggulu)...wat denk je zou ik het kunnen proberen...?
groeten eddy
een foto zegt meer dan 1000 woorden..