even voorstellen en vraagje

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Eddy2006
Ervaren met het forum

suiker

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Feb 21, 2007 12:50 pm

Hoi willy en Gonny,,

tjonge zeg dat valt even tegen geen suiker..het zit overal in wat je ook beetpakt uit het schap van de buurtsuper het bevat bijna allemaal suiker.

maar het gaat goed smorgens een roerei met verse groente...smiddags gestoomde groente met tonijn of zalm en savonds gewokte groente met kip of kalkoen en soms een biefstuk met een bakje rauwkost tussendoor veel water en kruiden thee en wat zaden en noten..

Willy
a.s. 10/3 heb ik bij gonny een afspraak om het een en ander te meten en te kijken waar we het bloed laten testen en wat allemaal..
ook de oefeningen voor de hyperventilatie gaan goed ik merk al een beetje verschil waardoor ik rustiger en stabieler ben en daardoor ook minder de neiging heb te snacken

tot zo ver groetjes uit gouda

eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Feb 21, 2007 3:07 pm

Ja het is heel erg gesteld met suiker, maar de belonig is de moeite waard als je het schrapt.

Goed om te horen dat je (admehalingsoefeningen denk ik) werken

Prima ga met Gonny aan de gang!!
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Feb 24, 2007 2:09 pm

Ben een weekje weg Eddy, klussen in mijn nieuwe huis in Exloo
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

huisje in exloo

Berichtdoor Eddy2006 » Za Feb 24, 2007 4:32 pm

ha die .. willy ga lekker klussen voor je het weet is het zomer en dan is het daar geweldig om te wonen.. wij zij ook al een tijdje aan het zoeken geweest om daar te gaan wonen.. maar ja zonder een baan gaat dat niet..

veel plezier

eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Feb 24, 2007 9:37 pm

Mijn internet werkt in Exloo!!

Hoera

:lol:
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

exloo

Berichtdoor Eddy2006 » Zo Feb 25, 2007 1:21 am

willy je bent een genie...hebben ze daar tussen de schapen een echte pionier... een man die de beschaving komt brengen..een man die het achterland verbind met de rest van de wereld..

okee alle gekheid op een stokje.. was het wel zo wijs..heb je eindelijk rust want dat is het beste wat je kunt hebben in drente rust..natuur..s'nachts nog donker..

veel plezier en ach zonder internet zou je dit niet kunnen lezen.. fijn weekend

eddy

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Feb 26, 2007 9:56 am

Beetje rustig ja! Ik kom uit Drenthe en ik vertel hier in Brabant dat ik hier op ontwikkelingshulp ben :wink:

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Feb 26, 2007 10:33 am

heel rustig, maar nu weer terug naar jouw behandeling.

gonny kijkt nu ook mee

<bgsound src="http://simplythebest.net/sounds/other_formats/AIFF/sound_effects_AIFF/sound_effect_AIFF_files/birds.aiff" loop="6">
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Do Mar 15, 2007 1:27 am

Hoi willy..
laatste nieuws.. ik ben afgelopen zaterdag bij Gonny geweest om mij door te laten testen...en dat viel zeer goed.. van haar heb ik een verwijzing voor de bloedtest gekregen waar ik vandaag naar toe ben geweest.. ongeveer een week ..dan zijn de uitslagen bekend..dus even wachten nog op het resultaat..

okee so far so good

groeten eddy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Mar 15, 2007 1:09 pm

Ja ik hoorde het al van Gonny in ons overleg

Goed zo, hoe gaat het met GEEN suiker?
Groeten,

Willy Witsel

Eddy2006
Ervaren met het forum

geen suiker

Berichtdoor Eddy2006 » Do Mar 15, 2007 2:52 pm

dag willy..

om eerlijk te zijn...gaat het slecht...een paar dagen gaat het goed en dan is er weer het glaasje wijn of borrel..ja met een hapje...

het valt niet mee om het vol te houden.. maar we houden moed elke ochtend begin ik met een bak zelfgemaakte kefir met wat cornflakes en rozijnen tegen twaalf uur wat fruit ..appel of druif al dan niet geperst tot sap.. smiddags wat gestoomde groente met tonijn of zalm of wat gestoomde kip... en s'avonds groente met rijst of een paar aardappeltjes met wat vlees of vis.. en alles bereid met olijfolie of rijstolie.. soms wilde ik dat ik een hekel aan koken had.. maar het is zo lekker..

maar na een uur of vier wil het niet zo lukken krijg ik toch de neiging wat te snoepen ik probeer dan pitten, zaden en noten maar vaker zijn het dan toch de pinda's .. ik eet vrijwel geen brood meer behalve in het weekend een frans stokje hmmmm met kaas en tomaat of qourgettes..
ik snoep geen zoetwaren..

wel merk ik dat het toch wel minder is met de suiker..ik slaap beter en gebruik al een paar dagen geen L-tryptofaan meer of valeriaan en ik voel mij vol energie zonder stress.. als ik nu wat nerveus wordt denk ik okee dit wordt weer een fijne dag hier kan ik iets van maken.. ik ben nu al dagen in de groente tuin bezig met de nieuwe aanplant en dat geeft mij ook nog veel energie..dus later naar bed en vroeger op...

en de zomer komt er aan buiten wordt het warmer en dat geeft mij ook altijd wat meer power... de winterdip is voorbij..

groet van eddy

P.s. doe de groeten aan Gonny.. je mag blij zijn met zo'n lieve therapeute
zij heeft mij op een leuke en sympathieke manier getest ... en er voor gezorgt dat ik mijn bloed kon laten prikken.. ik ben benieuwd wat er uitkomt... alleen weet ik niet of zij van het lab de vraag die ik gesteld heb over g6pd of dat lukt daar een uitslag van te krijgen..de prikjuf wist het niet ...

p.p.s ga je zondag ook naar de onkruidbeurs in houten ?

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Mar 15, 2007 4:33 pm

Ja ik ben blij met Gonny!!

We zijn aan het verhuizen naar exloo dus weinig tijd.

Kijk hier eens naar

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9977
Groeten,

Willy Witsel

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Mar 17, 2007 4:14 pm

:oops: :oops:
Nou Eddy, ho maar.

Je schrijft dat het slecht gaat en vervolgens lees ik allemaal positieve dingen!!
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Ma Mar 19, 2007 6:42 pm

hoi Gonny...

ja het is ook allemaal niet zo slecht ..maar willy vroeg hoe het met de suiker ging en dat valt geweldig tegen...

maar goed ik heb vandaag het potje poep naar leeuwarden gestuurd.. ik ben benieuwd of ze daar nog iets engs vinden..ik denk het niet.. ik gebruik nu al zo'n 2 maanden kefir en dat merk je goed.. buiten het feit dat ik meer energie heb is het met de darmen een heel stuk rustiger..maar bovenal heb ik geconstateerd dat mijn zuur base balans
weer helemaal in orde is... voorheen was dat over de dag gemiddeld een Ph van 5,5 en nu is dat 6,5- 6,8 ...dus meer alkalisch... en dat alleen maar omdat ik nu zelf mijn yogurt maak met kefir korrels (www.kefir.nl)

vandaag ben ik begonnen met een detox kuur van 10 dagen ...lekker een beetje vasten..meditatie.. wandelen met de hond.. en relaxen.. en dus even geen suiker...krijgt willy toch zijn zin :lol:

ik hoor wel van jou als de uitslagen binnen zijn..

groetjes van eddy

P.S. ik heb het filmpje bekeken maar ik kende het al.. er waren nog enkele andere die ik ook wel goed vond...
bij diverse trainingen heb ik dit meermalen geleerd..een doel stellen is een ..maar fokus houden op het doel is niet eenvoudig het vergt een zekere mate van disipline..en wilskracht....en daar ontbreekt het vaak aan.. ook bij mij..

Eddy2006
Ervaren met het forum

uitslagen

Berichtdoor Eddy2006 » Vr Mar 23, 2007 11:17 pm

Hoi Gonny..

ik heb vandaag de uitslagen eens wat beter bekeken en buiten de cholesterol, urinezuur en Tg viel het allemaal binnen de norm..

het kreatine gehalte is wel wat hoog maar dat komt denk ik omdat ik de avond ervoor nog eiwiten gegeten had ..en dat mag niet las ik later..

dat geld ook voor de triglyceryden dit moet ook nuchter ( dat was ik ) maar ik las op de website van SAN dat voor deze meting ook geld dat je 3 dagen van tevoren geen alcohol mag hebben gedronken omdat dit de uitslag beinvloed..

dus volgende maand nog maar een keer laten prikken of ik doe het zelf.. even teststrippen bestellen..(testapp..heb ik van cardiocheck)

verder heb ik wat zitten studeren op de homeocyteine ..maar dat schijnt goed te behandelen zijn met vit B6, B12, foliumzuur en betaine (TMG)... heb je daar ervaring mee...?

overigens heb ik gelezen dat een verhoogde Tg waarschijnlijk inhoud hypothyroidie of in de richting gaat daarvan..
ook werd er melding gemaakt dat wanneer je een traag werkende schildklier hebt de kans bestaat dat het LDL omhoog gaat..

via de website van Mglab kwam ik op de website van saskia van as (www.praktijkvanas.nl) daar staat een hele verhandeling over cholesterol.. een van de supplementen die ik daar tegen kwam was Guggel of Commiphora Mukul dit geeft een verlaging van het cholesterol, ldl en de triglyceriden met meer dan 10%...bovenal schroeft deze stof het schildklierhormoon op (is de theorie)
ik heb het in huis van Vera Natura (Triphala Guggulu)...wat denk je zou ik het kunnen proberen...?

groeten eddy
een foto zegt meer dan 1000 woorden..

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”