Ik ben Thei

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
thei
Verslaafd aan het forum

Ik ben Thei

Berichtdoor thei » Do Sep 29, 2005 3:00 pm

Hallo,ik ben Thei,een man van 52 jaar jong .

Tot 20 januarie 2002 heb ik altijd gewerkt als chef-wikkelaar/bedrijfsleider in wikkel en reparatie bedrijven van electromotoren
Door diabetes en complicaties hiervan ben ik in de WAO beland en dan ook 80/100 % afgekeurd.

Mijn lengte is 196 cm en een gewicht van 133-135 kg hier hoort een BMI van 35 bij en een taile/heupratio van 1.13.

Mijn totale inname per dag zijn ongeveer 1000 kcal.

Ik wandel tussen de 5 en 20 km per dag(afhankelijk van het weer) met onze honden(Bouvier en Rottweiler X Bennersennen) en is moeilijk uit te drukken in uren.

Omdat ik diabetes type 2 heb,heb ik idd soms hypoglycemie klachten,zoals een hypo(te lage bloedsuikers) en stemmingswisselingen en trillen.

Ik eet uit noodzaak maar met een volle maag voel ik mij ‘’beter’’ dan met een lege maag,maar niet om mij een blij gevoel te geven.

Hoge bloeddruk slik ik Co-Aprovel 300/15 en Seloceen soc100 voor,hiermee heb ik een bloeddruk van gemiddeld 120/75

Verhoogde cholesterol heb ik niet( maar slik als diabeet standaard hier toch Lipitor 40 mg voor),mijn LDL is 2.4 en triglyceriden 0.58,dit zijn de waardes van een meting op 1-9-2005.

Sinds 6 jaar is bekend dat ik diabetes type 2 heb,die ik met behulp van pomptherapie goed onder controle heb.
Diabetes komt in onze familie voor,mijn broer type 2,mijn vader type 2,zijn vader type 2,2 broers van mijn vader type 2,mijn vaders moeder weet ik het type niet van,maar was wel diabeet en mijn moeders moeder was type 2

Stress,nee heb ik geen last meer van sinds ik niet meer werk.
eigenlijk ben ik iemand die het leven positief benaderd.

Mijn immuunmsysteem werkt ook nog prima,wondjes zijn snel dicht en sinds ik mijn diabetes goed geregeld heb heb ik bijna geen last meer van onstoken tandvlees,voorheen was dat een ramp.

Mijn geneesmiddelenlijstje ziet er als volgt uit:
1x daags Co-Aprovel 300/15,bloeddruk verlager
1x daags Seloceen soc 100, houdt mijn hartritme binnen de perken
1x daags Acetylsalicylzuur 80mg,bloedverdunner
1x daags Lipitor 40mg ,Preventieve cholesterol verlager
+/- 135 IE insuline Humalog

Verder gebruik ik Bioglucosamine(1500mg)voor mijn slijtage in de heupen te ondersteunen
Vitamine A-Z,ter ondersteuning
CroomGTF 200mcg,om mijn insulineverbruik te reduceren
1x per 6 weken krijg ik een vitamine B12 injectie ter ondersteuning van mijn neuropathie
1-2 x daags Sulpher D12 om mijn neuropathie pijn en klachten te onderdrukken

Andere ziektes of aandoeningen;
Schilklierproblemen heb ik gelukkig niet.
Als complicatie van diabetes heb ik (poly)neuropathie+ 2 diabetische voeten zonder wondjes,wel met incorecte tenenstand.
De Poly slaat op mijn hart,wat een paar keer per jaar behoorlijk op hol kan slaan.
Als complicatie van diabetes een froozensholder,waar ik ook fysiotherapie voor krijg.

Dan door overgewicht,veelsporten en werken 2 versleten heupen en 2 versleten rugwervels.

Mijn hobby’s zijn veel wandelen en motorrijden met mijn vrouw die zelf ook een motor heeft,maar door mijn heupproblemen zal het motorrijden langzaam verleden tijd gaan worden.
Dan heb ik intresses voor vele onderwerpen en kan ik genieten van lekker eten.

Met overgewicht heb ik eigenlijk al vanaf een jaar of 24 mee te kampen,maar nooit iets aan gedaan,totdat ik diabetes kreeg en bij een dieetiste terecht kwam.
Wat ik van haar moest eten kreeg ik(als toch al flinke eter) nooit op.
Mijn 2e dieetiste was een stuk soepeler,maar heb ik maar 4 maanden contact mee gehad en doordat ik een ander ziekenhuis met internist ging bezoeken kreeg ik mijn huidige dieetiste.

Zij heeft mijn hele voedingspatroon op de helling gegooid,maar afvallen….niets,toen maar aan de Modifast,2x zelfs,ja de kilo’s vlogen eraf,maar na het stoppen hiermee vlogen ze ook even snel weer erbij en ik voelde mij tijdens die Modifast periode’s net een vaatdoek,koud rillingen en geen energie.
Mijn internist wilde mij tabletten voorschrijven om af te vallen,maar navraag op diabetes forums leerde mij dat ik dan de hele dag op het toilet kon blijven zitten,dus heb ik hem maar voorgestelt om ze zelf te slikken.

Bij mijn laatse dieetiste bezoek vertelde zij mij dat ik eigenlijk al te weinig eet en zij mij niet verder kon helpen om af te vallen.
Toen ik haar vertelde mijn probleem hier aan te willen gaan pakken om af te vallen,kreeg ik te horen,Doen wat je gevoel je ingeeft ….. en nu ben ik dus hier.
Om af te vallen zonder pilletjes en drankjes maar wel met voedingssuplementen.
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit

Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Jaike Douwes » Do Sep 29, 2005 4:01 pm

Nou, das een heel verhaal, van harte welkom in dit forum, Thei.

toen maar aan de Modifast,2x zelfs,ja de kilo’s vlogen eraf,maar na het stoppen hiermee vlogen ze ook even snel weer erbij en ik voelde mij tijdens die Modifast periode’s net een vaatdoek,koud rillingen en geen energie.

Dat is een bekend verhaal. Toen ik begon met deze methode had ik het ook verschrikkelijk koud. De inname van koolhydraten is drastisch verminderd, dus moet het lichaam zijn energie, en dus warmte, uit de vetten halen. Die zijn weliswaar ruimschoots voorradig zijn maar dat proces moet wel plaatsvinden. L-carnitine heeft mij enorm geholpen, heb het nooit meer koud gehad. Er is dus hoop, Thei, ergens in jouw traject zal Willy dit ook voorstellen.

Mijn internist wilde mij tabletten voorschrijven om af te vallen,maar navraag op diabetes forums leerde mij dat ik dan de hele dag op het toilet kon blijven zitten,dus heb ik hem maar voorgestelt om ze zelf te slikken.

Daar heb je helemaal gelijk in gehad. Zou ze je voorstel hebben opgevolgd? Dan heeft ze gemerkt dat je van veel afval-pillekes behoorlijk incontinent kunt worden, de vetten worden zonder meer afgevoerd, geen goede methode dus.

Wat is momenteel zoal je eetpatroon? Op zich zegt 1000 Kcal niet zoveel, dat kunnen twee beste sorbets zijn, maar ook borden vol salades etc.

Hey Thei, succes, we gaan ervoor, okay?!

Groeten van Renske.

p.s. leuk dat je honden hebt, ik heb een bruine Labrador :D

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Do Sep 29, 2005 6:15 pm

Renske,momenteel eet ik nog te koolhydraat rijk,dat moet ik gaan veranderen.

Als ontbijt en lunch eet ik 1 sneetje knackebrood+ 1 snack a jack,samen 79 kcal en 16.4 gr khd,met beleg als appelstoop met kaas 30+,smeerkaas 20+ leverworst,pindakaas,soms chocopasta,vleeswaren maar beslist geen jam.
En daar bolus ik dan 16 IE insuline voor,afhankelijk wat mijn waarde voor de maaltijd is.
Brood eet ik al vanaf februarie niet meer.

Avondeten 200 gram aardappels,genoeg groenten en vlees,toetje meestal een heel klein bakje vruchtenyoghurt.
Bolus van +/- 25 IE.

Als tussendoortjes meetal fruit als appels,pruimen,mandarijnen(als de tijd daar is)bananen heb ik graag maar eet ik niet meer omdat ik daar 4IE voor moet bijbolussen.

'sAvonds wil ik mij wel eens vergrijpen aan een klein zakje chips of een stukje kaas.

Liesbeth58
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Liesbeth58 » Do Sep 29, 2005 8:14 pm

Hallo Thei,

Leuk jou hier ook tegen te komen.

Als ik lees wat hij eet denk ik: wat zal die man een honger hebben. Zou ik tenminste hebben. Maar ik denk eigenlijk niet dat jij iemand bent die met erge honger rond zal gaan lopen. Dus dat zal ik wel mis hebben.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe manier van eten je zal gaan bevallen. Ik ben er al wat langer mee bezig en vind het erg lekker.

Veel succes!

Liesbeth.

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Vr Sep 30, 2005 12:15 am

Nee Liesbeth honger heb ik beslist niet,ik merk wel dat mijn maag aan het verkleinen is,doe ik met de Griektest.

Ik kreeg mijn portie bij de griek altijd goed op,mijn vrouw echter niet,dus ging dat restje vaak nog bij mij naar binnen en tegenwoordig krijg ik mijn eigen portie niet meer op.

Moet zeggen,vroeger kwam ik vaak 2x per week bij de Griek,nu ben ik een week of 6 al niet meer geweest.
Laatst gewijzigd door thei op Za Okt 01, 2005 10:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Vr Sep 30, 2005 11:53 am

Hi Thei,

Welkom op het forum. Ik hoop dat de mensen die hier allemaal op zitten je met raad en daad terzijde kunnen staan om de indrukwekkende lijst met problemen aan te pakken.

Ikzelf ben de therapeut van dit forum. Ik heb het doctoraal geneeskunde en ben zo goed als klaar met een post-doctorale opleiding Psyco-neuro-immuno-endocrinologie. Dankzij deze opleiding ben ik echt gaan begrijpen hoe het menselijk lichaam werkt en waarom o.a. dat afvallen zo slecht lukt.
Ik hoop je een paar tips te kunnen geven. Als je dat wilt, laat het me weten.
Om iets zinnig s te kunne zeggen, heb ik de volgende informatie nodig: wat is 's ochtends, voor je opstaat, je hartslag per minuut en je lichaamstemperatuur. En, als je hebt gewandeld, wat eet je dan? En spuit je dan ook insuline?

groetjes en heel veel succes
Met vriendelijke groet,

Eveline

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Sep 30, 2005 2:37 pm

Thei plaats die antwoorden in jouw dagboek in het behandelingsforum

Dank!!

Daar vind Eveline ze ook :lol:

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Do Okt 13, 2005 8:53 am

Thei

SPOED; ik hoop dat je zit nog op tijd leest.
Als je toch bij de dokter bent, laat dan het Homocysteine en de SAH bepalen!! Deze stoffen zijn bijna altijd verhoogd bij diabeten en ze beschadigen de vaatwanden, wat o.a. neuropathie veroorzaakt.
Met vriendelijke groet,

Eveline

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Do Okt 13, 2005 10:36 am

2 dagen te laat :D

Maar ik heb (poly) neuropathie,staat zwart op wit dmv een EMG test en een temperatuurs gevoeltest.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Okt 13, 2005 11:23 am

eveline bedoelt dit denk ik niet als diagnose methode maar als gerichte behandel optie!! Als die niveau's te hoog zijn kan je gericht behandelen.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”