Toch maar even opnieuw voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
gerscheer
Verslaafd aan het forum

mijn dagboek

Berichtdoor gerscheer » Vr Okt 21, 2005 7:38 pm

Ik ga een dagboek bijhouden van mijn resultaten en bevindingen.

Gisteren was mijn vrouw jarig en ben ik mij nog een keer te buiten gegaan aan alle slechte (lees heerlijke) voedingsmiddelen zij het met mate. Let wel ik heb geen diabetes, ik heb een cholesterol probleem. Daardoor al 20 jaar op dieet en de laatste vijf jaar problemen met het gewicht. Mijn vrouw heeft lichte diabetes en kan het met een dieet aardig redden. Ik eet nooit suiker, koek, ijs toetjes en snacks alleen op een verjaardag en tijdens een vakantie neem ik wel eens iets extra’s. Al vele diëten geprobeerd zelfs een soort hongerdieet waarna ik bij een diëtiste terechtkwam die mij vertelde dat ik aan ondervoeding leed. Ik ben op haar aandringen begonnen met vleesvervangers (Java soja en tofu) en met producten uit blik van de bekende merken. Het gevolg was dat ik korte tijd vijf kilo ben aangekomen die ik er nu ook nog eens af moet zien te krijgen. Ik heb altijd honger ook direct na de maaltijd kan ik weer rustig opnieuw beginnen zelfs als ik “propvol” zit. Ik geef hier nooit aan toe. Maar het is wel lastig dat “hongergevoel” Het doet zelfs zeer.

Maandag 17-10-2005 Ben vandaag vol goede moed begonnen met de broodtest. Moet wel eerlijk zeggen dat ik al vele male “vol goede moed” ben begonnen. Maar na een maanden of langer, erachter kwam dat ook dit niet het juiste dieet voor mij was.
Voel mij verder prima niet al teveel honger en geen negatieve invloed op mijn functioneren.

Dinsdag 18-10-2005 Wel vreemd een ontbijt met gebakken ei en sperziebonen en tomaat. Voel me wel een beetje een konijn met al dat groenvoer. Terwijl ik tijdens de laatste 20 jaar met dieeten dol ben geworden op salade’s en rauwkost. Het voordeel is wel dat als ik brood eet altijd snel klaar ben en nu rustig een half uur zit te eten.
Eigenlijk als je een beetje creatief ben met koken zijn er zoveel mogelijkheden. (ik hoop dat ik dat over 2 weken nog zeg). Voelde toch wat nadelen vandaag ik had het gevoel dat mijn lichaam een beetje aan het ontgiften was. Misschien is dat onzin maar het gevoel was er wel. Een beetje duf moeite met concentreren.

Woensdag 19-10
Een gebakken ei met andijvie hoe kom je op het idee. Maar toch wel lekker.
Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en ondanks dat deze test niet is om af te vallen gaf hij toch minder aan dan gisteren. De lichamelijke conditie loopt iets terug. Wel 10 km gewandeld. Het gekke is dat ik nooit koek eet en nooit geen snoepgevoel heb maar dat ik nu de neiging had om vanavond een koekje te nemen. (heb het niet gedaan).

Donderdag 20-10
Een heerlijke dag ik voel mij prima slaap goed. Ik had sinds 2 a 3 maanden s’nachts vreselijk maagzuur. Zo erg zelfs dat ik er regelmatig uit moest om kalk te nemen of zelfs rennies. Daardoor had ik soms ook problemen met eten. Het meeste met vlees of iets dergelijks. Dat blijft dan op de ingang van mijn maag hangen en dat kon ik dan alleen kwijtraken door het er weer uit te gooien. Ik had vandaag een verjaardag ben daar lopend naar toe gegaan. (12 km heen en weer). Heb mij netjes aan mijn dieet gehouden. Ik voelde mij lichamelijk prima vandaag. Het begint misschien te wennen????Geen behoefte aan suiker, koek en aanverwante artikelen. Ook niet aan brood of aardappelen. Ook het honger gevoel wordt minder. Ik kwam de eerste dagen niet boven de 800 kcal uit. Nu zit ik iets boven de 1300 kcal. Dat is een gemiddelde van plm 1000 kcal. Ben dus al gaan verzinnen hoe ik meer maar gezond naar binnen kan krijgen. Daarom voel ik mij nu ook beter, waarschijnlijk.

Vrijdag 21-10

Weer goed geslapen. Hoe is het mogelijk. Voel mij beter uitgerust. En het gevoel is prima. Ik denk ook omdat ik iets meer calorien naar binnen heb weten te krijgen. Aangevuld met een handje noten. De weegschaal was stil blijven staan of hij is kapot.(haha) Ik denk dat als ik mijn calorie inname beter controleer dat mijn conditie ook beter is. Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden het gevoel dat ik weer de hele wereld aankan.
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

gerscheer
Verslaafd aan het forum

normaal eetgedrag

Berichtdoor gerscheer » Vr Okt 21, 2005 7:54 pm

Beste Willie

Ben ik weer als je inlogd op www.overgewicht.nl kun je ook kijken bij raportage en dan naar selectierapport en dan naar de periode 15 sept 2004 tot heden krijg je een hele rits van dagen waarop ik mijn eet gewoontes heb ingevoerd.
Je kunt het ook per dag bekijken kun je ook de ingevoerde produkten zien. Lukt het niet bel mij dan even leg ik het uit.

Groetjes GER

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Okt 21, 2005 11:27 pm

Perfect ik heb gezien hoe je brood vervangt!!

Zorg voor meer vis, halve zalmmoot smorgens en bij lunch twee haringen

meer vis maar verder is het perfect!!

Als je wilt kan je jouw ervaringen over de broodtest al op het resultatenforum plaatsen. ik weet niet of het al te vroeg is.

ahaaaaaa, ik zag ook een makreel voorbij komen, goed zo

probeer echt eens zalm smorgens HEERLIJK

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Re: mijn dagboek

Berichtdoor p_brinks » Zo Okt 23, 2005 8:56 am

gerscheer schreef:Donderdag 20-10
Een heerlijke dag ik voel mij prima slaap goed. Ik had sinds 2 a 3 maanden s’nachts vreselijk maagzuur. Zo erg zelfs dat ik er regelmatig uit moest om kalk te nemen of zelfs rennies.

Dit ken ik, ik had de rennies op het nachtkastje liggen. Nadat ik gestopt ben met brood eten heb ik er geen last meer van gehad! Al ruim 3 maand niet. Heerlijk! :D

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Ma Okt 24, 2005 3:49 pm

Zorg voor meer vis, halve zalmmoot smorgens en bij lunch twee haringen

meer vis maar verder is het perfect!!

Ger, Willy,

niet al te veel vlees gaan eten: we kunnen maar zo'n 100 gram per dag verwerken. Dat ligt aan het urinezuur dat wij mensen niet kunnen afbreken (echte vleeseters kunnen dat wel). Urinezuur lost slecht op in water en slaat snel neer als kristallen. De ziekte die dan ontstaat heet jicht. Maar daarvoor heb je al last van lichte spierpijnen overal in het lichaam, en schade aan de vaten (urinezuur kristallen zijn scherp als scheermessen). Heel veel drinken helpt wel, maar eet niet overdreven veel vis/vlees. Neem een extra ei als je veilig eiwit wilt toevoegen. Eventueel zonder dooier (cholesterol). Recept: neem 3 eieren, gooi van 2 het dooier weg. Kluts de rest met peper en kruiden en bak ze.
Met vriendelijke groet,

Eveline

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Re: normaal eetgedrag

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Ma Okt 24, 2005 3:51 pm

gerscheer schreef:Beste Willie

Ben ik weer als je inlogd op www.overgewicht.nl kun je ook kijken bij raportage en dan naar selectierapport en dan naar de periode 15 sept 2004 tot heden krijg je een hele rits van dagen waarop ik mijn eet gewoontes heb ingevoerd.

Ger,

ik probeer te kijken naar je eetgewoonten, maar kan het niet vinden.
Met vriendelijke groet,

Eveline

gerscheer
Verslaafd aan het forum

Vlees

Berichtdoor gerscheer » Ma Okt 24, 2005 5:18 pm

Beste Eveline

Dank je wel voor je advies. :) Ik ga er zeker rekening mee houden. Maar hoe moet aan mijn calorieen komen?? Met het vlees erbij kom ik al niet boven de 1300-1500 kcal uit. :( Ik heb al in mijn dagboek laten weten dat ik waarschiijnlijk te weinig binnenkrijg. Ik was vrijdag en zaterdag dan ook een beetje duizelig. Ik ben ook pas een week bezig en ben in die eerste week best redelijk wat afgevallen. :P Het gaat denk ik iets te hard.(Zul je niet vaak horen van mensen die graag af willen vallen) :lol: Ik doe al 5 jaar vreselijk mijn best om wat kilo's eraf te krijgen maar dat lukte met geen enkel dieet meer. Van Slimfit(ik was echt ten einde raad) kwam ik zelfs aan. Ik doe nu de broodtest. Gebruik dus geen brood granen en ook geen aardappelen. Suiker en fruit snoep en snacks gebruik ik dus helemaal niet. Het enige wat ik smokkel zijn twee kleine glaasjes rode wijn. Maar de kilo's vliegen eraf. Zonder al te veel problemen en honger. :D

Met vriendelijke groet,

Ger

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Di Okt 25, 2005 12:02 am

Ger,

geweldig dat je afvalt. Maar inderdaad: gaat het niet te hard. Kilo's tegelijk. Dat doet mij meer denken aan waterverlies. En dus eiwit verlies. Wordt je zwakker?
Om meer eiwit binnen te krijgen kan je het beste eieren eten. Eventueel zonder dooier. Ook peulvruchten zijn heel goed voor ons (bonen, erwten, linzen)
Eet verder genoeg vet: doe overal scheutjes olijfolie in, op en om.
erder kan je knollen (rode bieten, knolselderij, knolraap) toevoegen. En haverzemelen met geraspte kokos een nacht geweekt in yoghurt, volgende ochtend frambozen/aardbeien/ gemengde bosvruchten (diepvries Albert Hein) toevoegen en eten maar. Levert veel vezels die in de dike darm worden omgezet in vetten die erg goed voor ons zijn. Na een paar dagen voel je waarschijnlijk een bodem van energie in je lijf.

Hoe raar het ook klinkt: eet vooral niet te weinig. Dan zal je schildklier je op de 'spaarbrander' zetten en kan je helemaal niet meer afvallen. Een van de kenmerken van die spaarbranderstand is dat je het koud krijgt en moe bent. Maar dat laatste went snel, veel mensen merken het niet.
Met vriendelijke groet,

Eveline

gerscheer
Verslaafd aan het forum

spaarbrander

Berichtdoor gerscheer » Di Okt 25, 2005 12:31 am

Beste Eveline

Ik weet als geen ander hoe het spaarbrander effect werkt heb er een hele tijd (maanden)last van gehad.Ik leefde toen op 2 boterhammen en weinig warm eten. :cry: De dieetiste vertelde mij toen dat ik aan ondervoeding leed.Het eten van ei zonder dooiers had ik i.v.m. mijn cholestorol dieet al uitgevonden. :) Vandaar dat ik ook 1 1/2 ei invoer. Ik word inderdaad zwakker ik heb dat ook vermeld in het vervolg van mijn dagboek. (zet ik morgen weer in "Jouw verhaal"). Kokos staat op mijn lijst van "verboden vruchten" en melkprodukten gebruik ik niet omdat Willy ze afraad. :-? Ook fruit "mag" niet. Dus???? :-?

Groetjes GER

gerscheer
Verslaafd aan het forum

Vervolg van mijn dagboek

Berichtdoor gerscheer » Di Okt 25, 2005 2:00 pm

Zaterdag 22-10

Vanmorgen toch maar weer op de weegschaal gaan staan hij is echt niet defect. Ondanks dat dit dieet niet is om af te vallen, gaat het bij mij als een speer. De ene dag wat meer de andere dag wat minder. Ik denk ook aan vochtverlies. Lopend naar mijn ouders geweest en de stad in zo bij elkaar toch weer zo’n 11 km bewogen. Heerlijke dag ben alleen wat duizelig omdat het afvallen op dit moment een beetje te snel gaat. Moet denk iets meer calorieën naar binnen krijgen. S’ avonds een beetje in de fout omdat mijn zoon en zijn vriendin de verjaardag van mijn vrouw nog kwamen vieren. Dus een wijntje meer (oei) en een stukje kaas en een klein handje nootjes.

Zondag 23-10

Heerlijk geslapen(nog steeds zonder maagzuur) Ik had zelf het idee dat het van de medicijnen of rauwkost kwam. Maar rauwkost eet ik meer dan ooit en mijn medicijnen gebruik ik ook nog steeds. Leuk was wel dat Pieter mij vanmorgen een berichtje zond met dezelfde ervaring. Lekker lui vandaag, doe ik eigenlijk nooit omdat ik normaal vrij rusteloos ben. Ben nu wat rustiger van binnen. Zou dat ook door het dieet komen? Voel mij wel wat minder duizelig. Zou het (mini) feestje van gisteravond en de extra calorietjes hier invloed op hebben gehad? Niet te vaak uitproberen maar. Ik was eigenlijk vergeten dat ik zo goed als geen honger meer heb tussen de maaltijden door. Stom hè dat je dat zo vlug vergeet terwijl je jaren tegen de honger (pijn) vecht.
Ik merk ook dat ik in mijn dagboek steeds minder over eten ga praten. Jarenlang is dat het belangrijkste gespreksonderwerp geweest. En dan vooral in de zin van, wat, hoeveel en is dat wel gezond. Ik dieet namelijk al 20 jaar waarvan 16 a 17 jaar succesvol. Ik ben morgen een week bezig met de broodtest en ga denk ik mijn resultaten op het Behandelingsresultaten forum zetten. Volgens Willy is het er nu een beetje tijd voor. Ik heb het trouwens vandaag koud gehad. Normaal zet mijn vrouw de kachel iets hoger maar deze keer was ik het.

Maandag 24-10

Ben nu een week bezig en voel mij er prima bij. Kom lichamelijk tot rust. Ben vanmorgen weer naar de sportschool geweest en heb 2 uur flink mijn best gedaan. Elke dag beweging is toch zeer belangrijk. Alleen merkte ik dat ik minder presteer. Toch wat minder energie?? Eveline gaf mij de raad niet teveel vlees/vis te eten op een dag i.v.m. eventueel het gevaar voor jicht.. Ik ga dat proberen te veranderen. Maar weet nog niet hoe. Even weer wat creativiteit op doen. Vanmiddag ondanks het slechte weer toch nog even lopend boodschappen gedaan.(plm 8 km).

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Di Okt 25, 2005 2:15 pm

Ger,

om aan calorieen te komen kan je overal flink olijfolie bij gaan gooien. Lepels tegelijk. Kan je meer peulvruchten eten? Eet zonodig 3 eieren (met 1 dooier) per dag. En vooral: knollen (biet, knolraap etc), wortelen (worteltjes), stronken (boerenkool: hartstikke lekker, broccoli is ook best te doen).

Kan het zijn dat jouw darmen niet goed werken? Heb je vaak antibiotica gehad? Ruikt de ontlasting zuur of rottend? Er moet een mooie zoete lucht vanaf komen, zoiets als van goede mest.

Verder: vanwege dat afvallen vermoed ik dat je je eiwitten aan het verbranden bent (urine stinkt dan meer, soms zelfs echt naar amoniak). Doe bij de sportschool absoluut niet te erg je best: je breekt dan alleen maar spieren (en je immuunsysteem!!) af. Eerst genoeg bouwstoffen binnen zien te krijgen. Het gaat te hard.
Met vriendelijke groet,

Eveline

gerscheer
Verslaafd aan het forum

Mest

Berichtdoor gerscheer » Di Okt 25, 2005 2:52 pm

Eveline

Ik ga dat proberen. Het is wel zo dat ik mijn rauwkostsalades dus aanmaak met een flinke scheut olijfolie. Ik lust alle groentes rauw of gekookt. Peulvruchten ben ik ook gek op dus dat is ook geen probleem. Wat ik overigens wel met mijn ontlasting heb en ik twijfel ook aan de werking van mijn darmen. Heb weinig antibiotica gehad. Het stinkt inderdaad vaak zurig en is altijd wat aan de dunne kant. Mijn urine is sinds de broodtest, want daar ben ik nog steeds mee bezig, inderdaad verkleurd en anders gaan ruiken. De sportschool heb ik ook aangepast omdat Willy ook spreekt van de oefeningen liever licht en meer dan zwaar en minder.Bedankt overigens voor al je aandacht.

Groetjes GER

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Okt 25, 2005 4:04 pm

Eveline, klik op deze link:

http://www.overgewicht.nl/modules/eebwlink/

dan op de link in de zin:

Klik hier om de Eet- en Beweegwijzer op te starten.

de gebruikersnaam en het wachtwoord van ger mail ik je

ik zie in zijn overzicht dat hij vanaf 16-10-2005 zaken in vult.

dus het geeft niets over hoe het was.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Okt 25, 2005 4:16 pm

Oke we kennen Ger nu wel goed genoeg. hij heeft hier laten zien dat hij echt er voor gaat. Maar daarom had ik hem ook gekozen!!

Ger open een bericht in het behandelings forum gaan we daar verder.

Oke ook aan alle anderen!! wacht met reacties tot Ger een bericht in het behandelingsforum heeft geplaatst.

Ger zou jij ites over de brood test willen vertellen in het resultaten foru.

Open daar een bericht: Resulaten Broodtest Ger.

gerscheer
Verslaafd aan het forum

test

Berichtdoor gerscheer » Di Okt 25, 2005 5:39 pm

Beste Willy

Goed weekend gehad?? Ik wel in ieder geval. :) Ik ga een bericht in het behandelings forum zetten :-? en een in het resultaten forum. :D

Groetjes GER

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”