Cora - resultaten

Plaats hier de resultaten die je met de behandeling hebt geboekt.
Cora
Verslaafd aan het forum

Cora - resultaten

Berichtdoor Cora » Zo Okt 02, 2005 9:43 pm

Ook ik wil even wat resultaten melden.

In eerste instantie ben ik niet aan het dieet begonnen om af te vallen maar om een voedingswijze te vinden om gezond mee oud te worden en toekomstig overgewicht en eventueel diabetes te voorkomen.

Het afvallen was wel een prettige bijkomstigheid. Ik weeg nu 72 kg bij een lengte van 1.82 m. Ik schat dat ik 6 tot 8 kg ben afgevallen door het volgen van het dieet.

Ik gebruikte nog niet de voedingssupplementen die de insulineresistentie kunnen verbeteren (behalve 2 x daags carnitine).

Sinds 2 weken ben ik alphaliponzuur, biotine, chroompicolinaat en een extra carnitine gaan gebruiken.

Wat me al was opgevallen was dat mijn nieuwe broeken wat wijder zaten, en inderdaad was er weer een kilootje af.

Maar wat ik helemaal bijzonder vind is dat als ik trek krijg ik geen zin meer heb in zoet maar in iets hartigs. Ik betrap mijzelf er op dat ik uit gewoonte nog wel wat zoets pak maar dat ik daar niet echt trek in heb. Zo bestaat eten, in ieder geval bij mij, ook uit gewoontes. Als ik goed zou ''luisteren" naar wat mijn lichaam aan geeft, zou ik op het ogenblik geen of bijna geen zoetigheid meer eten.

En natuurlijk kan Willy dit verklaren.....
Groetjes,

Cora

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Okt 03, 2005 11:40 pm

Je behandelt insuline resistentie met de supplementen, daardoor worden cellen weer gevoeliger voor insuline. Trouwens de insuline wordt ook "krachtiger" door de supplementen. Hierdoor kan er voldoende glucose in de cellen verbrand worden tot BIO-energie.

Op cel niveau heb je dus geen honger meer in suiker (glucose) en als mens dus ook niet meer. Leuk zit een lichaam in elkaar he!!!

Dat is straks de reden waarom ik mensen met overgwicht t.g.v. hyperinsulinemie (insuline resistentie) eerst een maand op het supplement protocol zet en dan pas met de voedings verandering kom. Op die manier gaat het veranderen van voeding veel eenvoudiger.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Di Apr 11, 2006 9:21 am

Cora? Hoe gaat het? Al een poosje niets meer van je gehoord :cry:

Terug naar “Behandelingsresultaten”