Thei - resultaten

Plaats hier de resultaten die je met de behandeling hebt geboekt.
thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Ma Dec 12, 2005 5:30 pm

Pieter ligt eraan hoe groot je de ''passen'' neemt :wink:
Groetjes Thei ennuh...kom maar gewoon voor je mening uit

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Di Dec 27, 2005 10:42 am

Mijn gewicht blijft hangen met een piek van 135.5 kg
Heeft niets met Kersteten te maken,was 2 weken geleden ook al zo en vlak voor de kerst ook. :cry:

Eerder met het slechte weer,ik wandel nu eigenlijk maar minimaal en dat is dan 5 km per dag,zelfs mijn bouvier was iets zwaarder geworden,de rottweiler ook maar die mag dat nog een paar maanden ivm de leeftijd. :roll:

Ook weer een broek aan kunnen doen die ik al een tijdje in de kast had hangen en ivm mijn omvang niet aan kon doen, maar was nog bijna nieuw en had ik bewaart voor ''betere tijden'' :wink:

Wel heb ik tussen 07.00 en 18.00 uur mijn basale insuline met 0.5 IE/uur terug gebracht.
Ik gebruik nu aan basale hoeveelheid 64.6 IE/24uur en bolus tussen 0 en 15 IE per dag afhankelijk van wat ik eet :)

Mijn totale insuline gebruik is 47% minder sinds mijn khd-arm eten. 8)

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Do Dec 29, 2005 3:35 pm

Oeps vergeten :oops:

Is net of mijn tenen die krom stonden door neuropathie/diabetische-voeten weer iets rechter staan nadat ik met de vit E ben begonnen.

Over een week of 4 moet ik weer naar mijn podotherapeute,laat ik die eens even naar kijken. :wink:

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Do Dec 29, 2005 8:11 pm

Ik had laatst iets gehoord over dat ze mensen met diabetes in Amerika behandelen met zuurstof omdat er vaak amputaties moeten plaats vinden door te kort aan zuurstof in ledematen. In Nederland doen ze dit niet maar het schijnt super effectief te zijn!
Groetjes, Didi

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Do Dec 29, 2005 10:15 pm

Dan ga je een zuurstoftank in,net als bij de duikers die te snel boven water komen,maar dat is als je al wondjes hebt die moeilijk dichtgaan.

Mijn vader heeft zo'n behandeling een jaar of 17 geleden al gehad. :wink:

Didi1985
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Didi1985 » Vr Dec 30, 2005 6:24 pm

oooh oke :lol:
Groetjes, Didi

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Dec 31, 2005 10:14 am

Mijn totale insuline gebruik is 47% minder sinds mijn khd-arm eten

Is net of mijn tenen die krom stonden door neuropathie/diabetische-voeten weer iets rechter staan nadat ik met de vit E ben begonnen.

47% is veel zeg!! en je BLS is die beter geworden?

Nelleke had ook goede neuropathie resultaten met vitamine E!!

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Za Dec 31, 2005 12:26 pm

Willy ik heb eigenlijk nooit slechte bls gehad sinds ik aan de pomp zit.

Dus ik haal nu diezelfde bls met 47% minder insuline.
Nu bolus ik nog bij als ik bv een rauwe wortel eet als lunch,maar als er straks de nodige kilo's vanaf zijn,denk ik de pomp alleen nog nodig te hebben voor een lagere basale hoeveelheid insuline dan ik momenteel nog nodig heb,of......mischien helemaal geen pomp meer.
Dit wil niet zeggen dat ik weer terug zou willen naar 4x s[uiten of tabletten,want dan hou ik liever mijn pomp.
Hooguit naar 1x daags alleen een langwerkende insuline als dat dan nodig mocht zijn,maar dat is toekomst denk ik.

Je kunt je eigen wel heel erg scherp instellen,maar dan kom je van de ene hypo in de ander hyper en weer een hypo enz,tijdens dat instellen.
Daarom zit ik het liefst ergens tussen de 5 en 6.5 mol nuchter,meestal blijf ik de rest van de dag dan aardig stabiel,iets schommelen doet iedereen wel,ook niet diabeten.

Word ik met 8 mmol of hoger wakker dan moet ik extra opletten en evt bijregelen,maar dat komt sinds ik khd-arm eet eigenlijk niet meer voor,zonder dat ik daar een verklaring voor heb.

Maar nuchter tussen 5 en 6.5 mmol is ook niet op 1 dag gelukt,daar zijn maanden over heen gegaan.
Toen ik nog tabletten gebruikte en van bls van 17.5 mmol afkwam had ik al een hypo gevoel bij 10 mmol,maar das logisch.
Dat heb ik ook gehad als ik laget zat als 6mmol en naderhand ook lager als 5.5 mmol,maar ja je lichaam moet er aan wennen.

Nu ik khd-arm eet kan ik lager beginnen en stabieler blijven,maar om nu al naar een nuchtere bls van 4.5 mmol te gaan vind ik veel te vroeg,eerst moet ik nu gaan afvallen en daarbij verandert er nog genoeg in mijn lichaam,waar die aan moet wennen.

Die vitamine E is een idd een goede bijkomstigheid bij het afvallen omdat die ook een positieve bijdrage leveren aan mijn krome tenen.
Gaat eigenlijk ongemerkt,opeens merk je een verschil,maar ik laat mijn podo over een paar weken er wel even naar kijken,die heeft de resultaten allemaal op papier(of in haar PC )staan.
En deze Vit-E resultaten heb ik ook al met Nelleke over gehad.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Dec 31, 2005 2:47 pm

het gaat goed, in februari 2006 een test ala Theo 7 x 8. Dan zien we waar we nog de puntjes op de i kunnen zetten.

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Za Dec 31, 2005 3:16 pm

Willy die 7x8 test heeft alleen zin als je last hebt van grote schommelingen,of constant te hoog in de bls zit,daar heb ik geen last van.
Met mijn DB gaat het prima,ik wil alleen gewicht kwijt en dat ik dan ook minder insuline gebruik en mij fitter en minder vemoeid voel,minder last van mijn neuropathie heb, is daarbij mooi meegenomen,maar daar ging het in 1e bij mij niet om. :wink:

Als ik zou gaan leven als een monnik heb je volkomen gelijk,maar dat wil ik niet,ik probeer zo flexibel mogenlijk te blijven leven,het leven moet leuk blijven vind ik.
Die enkele keer dat het even mis gaat bij mij is ook te overzien,daar kan ik geen winst uithalen,ik weet dan wat er fout is gegaan. 8)

Dan is mijn lichaam nog steeds langzaam aan het veranderen en zolang dat proces nog loopt heeft een totale test ook geen zin,want je gaat dan uit van een bepaald moment,terwijl het een paar dagen later totaal anders kan zijn 8)

Theo is een ander verhaal,daar zal wel enige winst voor hem kunnen uitkomen,maar op mijn vraag aan hem waarom hij net DIE insulines gebruikt heb ik nog geen antwoord van hem op gekregen :o

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Jan 02, 2006 5:57 pm

oke, ik heb je behandelings verhaal nog eens doorgelezen, je bls en insuline verandert nog te sterkt, geen goede tijd voor een meting!!

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Wo Jan 04, 2006 12:56 pm

Na vorige week mijn basale stand tussen 7.00 en 18.00 uur te hebben verlaagd met 0.5 IE/h en deze ook weer hoger gezet,heb ik die ''oude'' hogere instelling moeten laten staan.

De reden is dat ik waarschijnlijk te vroeg die basale insuline heb gereduceert en zo mijn bls na 4 uur iets te hoog werden.
Nu kan ik meteen bij het eten iets meer insuline bolussen,maar ik probeer de dag door te komen op alleen mijn basale instelling.

Ideaal is dan dat je eigenlijk de hele dag op je meettijden dezelfde waarde in mmol meet en daar zit ik nu op,met enkele tiendes verschil,dus ben ik momenteel vrij stabiel ingestelt en dat is ook belangrijk,voor een diabeet.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 04, 2006 1:07 pm

Goed werk Thei!!

Dat wordt zo een saaie 7 x 8 meting in februari :lol:

thei
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor thei » Vr Jan 06, 2006 11:06 am

Vanmorgen ''Schoon aan de haak'' 133.6 kg en de aanhouder wint,zoals je ziet :lol:
Op 27-12-05 was dat nog 135.5 kg :wink:

gerscheer
Verslaafd aan het forum

2 kg

Berichtdoor gerscheer » Vr Jan 06, 2006 11:22 am

Thei

Van harte

En blijf volhouden!!!!!

Groetjes GER

Afbeelding
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Terug naar “Behandelingsresultaten”